Mielipiteitä : pitäisikö minun lopettaa tämä lääkkeen käyttö
Minulla on sairaus joka ei parane mutta ei ole hengenvaarallinenkaan. Oireina on jatkuva luu-ja lihassärky. Tautiin ei ole parantavaa lääkettä vaan kipulääkkeitä jotka eivät kokonaan vie kipua pois paitsi yksi erittäin vahva morfiinipohjainen lääke. Lääke määrättiin muutama vuosi sitten kun napsautin selän ja nyt olen sitä käyttänyt tähän sairauteen vain 1 viikossa ja välillä olen puoli vuottakin ollut ilman.
Lääke on niin vahva että reseptikin piti jättää apteekkiin (ettei vissiin kopioida tms.) ja jos sen googlettaa tulee paljon vieroituskeskusteluita ja sellaista.
Olen vain suonut itselleni kerran viikossa sen nautinnollisen tasan 24 h jolloin pääsen lomalle jatkuvista säryistäni, ole on kuin ihanassa lämpöisessä kylvyssä! Ja mieliala sen mukainen :yhtä hymyä ja auvoa!
Onko teidän mielestä oikein käyttää tätä lääkettä ,olenko narkkari ? Olen sen vaikutuksen alaisena mm. ajanut autoa jota varmaankaan en saisi tehdä mutta en siis mitenkään sekaisin ole, vaan vähän "pilvessä" jos tiedätte mitä meinaan.
Kommentit (6)
kyllä kipuun saa kipulääkettä käyttää, vahvaa kipulääkettä jos sitä tarvitaan. Vaikka joka päivä. MUT ÄLÄ AJA SITÄ AUTOA ENÄÄ LÄÄKKEEN VAIKUTUKSESSA!
ÄLÄ mene rattiin missään pikku pilvessä!
On siis säännöllisesti "pilvessä". Ajaa autoa ja muutakin. Ei se estä autolla ajoa.
Vaikka jonkun sisko säännöllisen lääkityksen kanssa olisi saanut luvan ajaa autoa, se ei missään tapauksessa tarkoita, että sä voisit ajaa! Opioidit aiheuttavat psykomotirisen suorituskyvyn alenemista. Se, samoin kuin muutkin haittavaikutukset yleensä vähenevtä silloin kun lääkettä käytetään säännöllisesti ja annos saadaan kohdalleen siihen verrattuna mitä on satunnaisen annoksen ottamisessa, mutta se, että joku on säännöllisen lääkityksen kanssa saanut luvan ajaa EI tarkoita, että säkin voisit.
Kipulääkityksenä opioideista ollaan yleensä sitä mieltä, että on parempi kun lääke on koko ajan päällä ja sitä otetaan säännöllisesti vähän (mut tarpeeksi) kuin että otetaan "tarvittaessa" epämääräisen kokoinen paukku.
lääkäriltä tuosta ajamisesta ja hän sanoi että jos itsestä tuntuu että kykenee ajamaan niin voi!
Kiitos asiallisista kommenteista
ap
ja otat noin harvoin et ole tod.näk. koukussa