Pieni 1v. Minkä kokoisia kesävaatteita?
Ajattelin nyt jo alkaa katella pikkuhiljaa kirppareilta yms. kesäreleitä lapsille. Ongelma nyt on vaan tuo kuopus, joka on ihan eri kaliiperia noiden muiden kanssa....
Tyttö on tosi pikkunen ja nyt tasan 1v. Käyttää tällä hetkellä lähinnä 68cm vaatteita, bodeista ja sukkahousuista menee edelleen 62cm... Ihan tuoreita mittoja ei vielä ole, mutta reilu 10kk ikäisenä oli 70cm/7200g (saman kokoinen kuin meidän esikoinen 6kk ikäisenä...), kotivaaka näyttää nyt tasan 8kg vaatteet päällä... Pituudesta ei tietoa.
Minkä kokoisia vaatteita tuolle nyt kesäksi sitten kattelis? 74cm? Minkä kokoisia vaatteita muiden pikkusintit on käyttäneet siinä 1,5 vuoden ikää lähestyessä?
Kommentit (9)
että esim. 70cm housut alkais olla ihan ok mittaisia (raajat pitkät, selkä lyhyt) mutta kun ne mokomat putoo jalasta... XD Tyttöparka lienee tuomittu liian lyhkäsiin housuihin tai sit pitää ostaa sille henkselit :P
kaipa tuolla sitten menee vaatteet pituudesta jotenkin pidempään, kun leveyteen ei mee juur mitään... Esim. potkupuvuista 68cm on just sopiva, 74cm laahaa vielä perässä sen sukkamitan verran...
62cm housut nyt alkaa oleen liian lyhyitä, mutta edelleen ovat liian leveitä. Olenkin tähän saakka käyttänyt tytöllä lähes pelkästään mekkoja ja hameita, kun sukkahousuja saa kapeampiakin ja leggings-tyylisiä housuja myös. Hameita on tosiaan hyvä käyttää pienemmässä koossa. Kesäksi olen muuten ostanut shortsit ja hameet pienemmässä koossa, siis 68cm, tosin saattavat nekin olla liian isoja.
Nyt kun tyttö liikkuu enemmän ja harjoittelee konttausasentoa, niin olen joutunut etsimään sopivia housuja. Huuto.netistä tilasin parit ulkolaiset, kun tiesin, että voivat olla kapeampia. Ja oliva hyvät! Sitten löysin h&m:ltä sellaiset housut, joissa sai kuminauhalla säätää vyötäröä. Ovat ehkä hieman koomiset, kun ovat sitten lantiolta/pepusta/reisistä niin isot, mutta pysyvät ainakin päällä. Muunlaisia kuin säädettäviä housuja en kyllä tuosta liikkeestä lapselle ostaisi, kun ovat niin isoja. Lindexillä on muuten joitakin kapoisia malleja myynnissä ollut. Mutta usein kyllä lyhyitäkin sitten. Eli saa ottaa jopa kokoa isomman, vaikka onkin hoikka lapsi!
Hmm, jos katselet kirpparilta tai huuto.netistä niin ainakin ne housut, jotka itse tilasin olivat aika kapeat, pysyvät hoikalla päällä. Merkit olivat George ja Girandola (koot 3-6kk ja 6kk, nyt siis hyvät meidän 6kk:lle ja pieni kasvunvara kuitenkin). George on englantilaisen tavaratalon merkki ja Englannissa asuneena osasin odottaa, että voisi olla hyvänkokoinen tytölleni. Sitä en tietenkään voi luvata, että kaikki saman merkin vaatteet olisivat hyvänkokoisia... Mutta esim. kirpparillahan näkee sen itse! Ja Huuto.netissäkin voi laittaa myyjälle kysymyksen vyötärönympäryksestä...
Toivottavasti olis jotain apua vinkeistä! :) Lappuhaalarit vois toimia myös.
että tosiaan menee hoikalla pidempään :)
jatkuu edelleen. Elokuun alussa syntyt nelikiloinen, mutta hitaasti kasvava. Meni äidinmaidolla pelkästään eka kuusi kuukautta ja silloin oli tosi pullero. Kiinteäkin maistuu kaikki, syö monipuolisesti mutta vähän.
Viime kesänä siis melkein vuoden, vaatteet kokoa 68-74 cm.
Nykyisin ongelmana just laihuus. Tosi vaikea löytää housuja. Osaa jo itse käydä potalla ( vuotta vanhemman isoveljen esimerkkinä), mutta ei ei esim voi ostaa housuja, joissa on kiristettävä nauha, kun ei osaa sitä aukaista. Housut, joissa pituus olis hyvä, tipahtavat jalasta. Ei auta kuin purkaa yläosaa sisäpuolelta ja kiristää kuminauhaa ( ei tosin onnistu läheskään kaikista housuista). Onneksi mummu osaa ommella.
tyttö 1v2kk ja nyt oli mitat 8150g ja 74cm. Nyt laitoin viimeset 68cm bodyt pois ja olen jonkin verran ottanut 80cm vaatteita käyttöön. Meillä myös ongelmana housuissa, että jos pituutta on tarpeeksi, niin vyötärö on liian iso. Kesällä varmaan siirrytään kokonaan 80 cm vaatteisiin.
sellaisia housuja joista on vyötäröltä helppo ratkoa saumaa pikkusen ja kiristää kuminauhaa, jotta pysyy housut jalassa.
Meillä molemmat lapset tuonkokoisia 1-vuotiaina.
Itselläni on kyllä vasta puolivuotias, nyt käyttää kokoja 62-68cm. 5kk neuvolassa oli 60,5cm ja 5650g, mutta nyt on tullut joku todellinen kasvupyrähdys, meinaa melkein kaikki 62-senttiset jäädä lyhyiksi. Toisaalta käytössä on vielä joitain 56-senttisiäkin hameita ja sukkiksia ja jopa pari mekkoa, varsinkin kun vähän lyhyempi on liikkuvalla paljon kätevämpi. No siis kuitenkin, olen itse ostanut tytölle kesäksi 74-senttisiä. Pelkään kyllä vähän, että ovat silloin liian suuria. Jotain 68-senttistä on. Meillä toi koko 62 meni nopeasti pieneksi, kuukausi sitten olivat vielä reiluja, nyt melkein kaikki lyhyitä punteista tai hihoista tai kaula-haaramitaltaankin jopa. Toki jotkut reilummat merkit, kuten H&M ja äp-vaatteet menee 60-62cm. Mutta epäilen, että ois useampi sentti tullut. No, ensi viikolla selviää, kun on 6kk päivä ja neuvola.
Anteeksi pitkä sepustus! :D Mutta siis jos nyt käyttää 68, niin ehdottomasti ostaisin 74 kesäks. No, ehkä jopa 80, kun tyttö on kuitenkin ollut jo noin pitkä 10kk. Odota ensin 1v. mittoja?