Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisella 3 kummia ja toiselle mietinnässä 5 kummia, onko epäreilua

Vierailija
25.03.2010 |

esikoista kohtaan kun pikkusisaruksella on enemmän kummeja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne se, että haluaisin ehdottomasti siskoni miehensä kanssa sekä parhaan ystäväni kummeiksi. Sitten olisi otettava muodollisuuskummiksi miehen veli vaimoineen joten nyt tulee ongelmaksi se kenestä "luovumme"?

Vierailija
2/7 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esikoisella on enemmän kummeja, koska kuopukselle emme keksineet yhtä montaa tärkeää ihmistä kummeiksi. Teillä tilanne toisin päin kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli itellä 4 kummia ja pikkuveljillä toisella 3 ja toisella 2 ja veljet oli aina tosi pahana tästä (lähinnä synttäreitten yms. aikaan) Mutta kyllä se oikeesti anto sellasen kuvan että nuoremmille ei nyt enää niin väliä.

Meillä on 2 lasta joilla kummallakin 4 kummia ja jo toisen kohdalla toivoin että oltais pyydetty vaan 2 koska oli vähän vaikea keksiä neljää. Jos vielä kolmas lapsi tulee niin en kyllä oikeesti millään keksi samaa määrää kummeja kuin sisaruksilla.

Vierailija
4/7 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes ymmärrä miksi lapsella pitäisi olla 5 kummia? Lahjojen maksimoimiseksi?

Kyllä mä ainakin huomaan itse, että sille lapselle, jolla on kaksi kummia, ja mä toinen niistä, olen huomattavasti parempi kummi, kuin sille lapselle, jolla on 4 kummia. Sen "tehtävän" ottaa vähän vakavammin, jos se tuntuu siltä, että hei, mut on oikeasti haluttu tän lapsen elämään mukaan, eikä siten, että nytpä on pyydetty kaikki kynnelle kykenevät kummeiksi.

Vierailija
5/7 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa kummeja mun mielestä toi viisi. Mulla ekalla lapsella on kolme kummia, näistäkin kaksi on aviopari jotka eivät ole paljoakaan tekemisissä lapseni kanssa, mutta vähän niinkuin "muodon vuoksi" kummit (siskoni+miehensä). Kolmas kummi on ottanut tehtävänsä hienosti, vaikka asuu kaukana, käy lasta katsomassa säännöllisesti, ottaa luokseen, tekee retkiä ja reissuja, ja on ihan oikeasti lapsen elämässä läsnä muutenkin kuin jouluna ja synttärinä.

Tästä viisastuneena otin toiselle lapselle kaksi kummia, sellaiset ihmiset jotka jo valmiiksi olivat läsnä esikoisen elämässä ja joiden tiesin olevan siten luotettavia aikuisia ihmisiä molempien lasten elämässä jatkossakin. Kummiksi valinnan perustana pidän siis tärkeämpänä lapsen ja kummien välejä, kuin minun ja kummien.

Vierailija
6/7 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävääni pyydettiin yhdeksänneksi kummiksi?!

Vierailija
7/7 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lapsilla pitää olla laumoittain kummeja? Tavallisille ev.lut. riittää kaksi kummia (meillä yksi pariskunta), ette te kuitenkaan tarvitse lapselle uskon opettamiseen noin paljon perheen ulkopuolista väkeä. Jos olette uskovia, niin täytyyhän sen uskon näkyä omassa arkielämässänne eikä erityistä opetustarvetta ole, lahja-automaateiksi kummeja ei ole tarkoitettu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi