Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄHELMET VIIKOT 12 JA 13***

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pylläri: kiva kuulla ettei verikokeista mitään löytynyt ja että muutenkin olosi on helpottanut, oli varmaan elimistön tapa reakoida liialliseen stressiin ja rasitukseen.

Paelle77: vakuutuksesta kysyit, me ei otettu tuota vakuutusta. Hieman kyllä emmin tuossa viime tipassa vielä, mutta ei sit kuitenkaan päädytty sitä ottamaan. Toivottavasti saatte asumisjärjestelyt kuntoon ja lapset ottavat vaavin hyvin vastaan. Sulla olikin aika paljon Hb laskenut, onneksi sait nyt aloitettua tuon rautakuurin. :)

Viikot kuluu kyllä niin nopeeta, ajatella mulla on enää 4 viikkoa töitä ja sit alkaakin äitiysloma. Ihmeen hyvin oon jaksanut olla vielä töissä, vaikka työ onkin aika raskasta ja nopea tempoista välillä. Saas nähdä jaksaako olla vielä tämän 4 viikkoa. :)

Seuraava neuvola/terkkarin käynti olisi noin 2 viikon päästä, sit niitten pitäis kai tihentyä..

Tiedättekö te jo onko vauva kääntynyt? Itsellä ei ole kyllä mitään hajua.. Olisi vähän semmoinen tunne, et olisi jo kääntynyt, mutta näin maallikkona ei voi kuin arvailla. :) Jospa se seuraavalla neuvola käynnillä selviäisi..

Kova on vaavi liikkumaan! Enimmäkseen tykkää oleskella masun oikealla puolella, välillä on masu ihan tois puoleinen kun hän päättää pungeta itsensä ihan kylkeen kiinni. :D

Tulipa sekavan oloisesti kirjoitettua.. Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja! :)

Tyttö87 rv 30+5

Vierailija
2/19 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran korjausta et mulla synnytyssairaala on tays ja la 8.6

mulla on nyt sellanen tilanne et makoilen taysissa toista viikkoa. kohdunsuu oli kontrollissa pehmennyt ja kaulaa jäljellä enää vajaa sentti. tunneloitunut ja auki sormelle. sain kortisonit jo viime viikolla heti kun tulin ja kahen viikon aikana saanu kaikenlaista supistustenestolääkettä vauva kuitenkin vielä masussa ja jokainen lisäpäivä hyväksi.mutta kesäkuun helmeä tästä ei tule.

Annamaria ja jokunen 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAELLE, mä en nyt hakenut sitä vakuutusta, kun tokasta jo evättiin ekan raskausmyrkytyksen takia. Haetaan sitten heti syntymän jälkeen, jos ja kun saadaan. Pahin riesa noiden kahden vanhemman kanssa on ollut korvien kanssa.

Meillä on tytöt nukkuneet samassa huoneessa siitä lähtien, kun nuorempi oli 6kk ja vanhempi 2,5v. Hyvin on mennyt. Isompi odottaa kovasti, että vauva tulisi heidän huoneeseensa nukkumaan.

ANNA-MARIAlle oikein paljon tsemppiä ja hermoja makoiluun.

Itse olen vielä menossa huomenna töihi, mutta mulla on lääkäri iltapäivällä. Vähän nyt epäilen, etten sitten enää töihin palaa. Ihan pyykin ripustuskin saa supistuksia aikaan... Eivät nyt ole yleensä kivuliaita, mutta tulee kuitenkin yli 10 päivässä ja välillä makuullakin.

Pylläri 30+0

Vierailija
4/19 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Annamarialle heti näin alkuun!!!

Päivityksenä alun listaan on että meidän la onkin 6.6.

Mullahan todettiin reilu kolmisen viikkoa sitten että kohdunsuu oli pehmentynyt ja kohdunkaula lyhentynyt. Sitä kontrolloitiin viikko sitten eikä mitään ollut lääkärin mielestä tapahtunut. Saa nähä mitä sanoo th torstaina. Voipi olla edennyt. Oon yrittänyt ottaa rauhallisesti mutta vilkkaiden lasten kanssa kotona ollessa ja muiden asioiden ahdistaessa se ei ole niin helppoa. Viikonloppuna hermot on todella ollut kireellä, lähinnä sen takia kun miehelläkin on. Toivottavasti en kuitenkaan joudu pötköttelylinjalle, en tiiä miten tilanteesta selvittäisiin. Joudutaan käymään mummulassakin n. 100 km päässä melkein joka viikko eri syistä. Yritän ajatella että jokainen päivä on eteenpäin ja eihän noita kivuliaita supistuksia kuitenkaan ole ollut.

Tämä viikko on ollut vauvauutisten viikko. Tänään kuulin että naapuriin on syntynyt to vauva. Sitten selvisi myös että pojan kummivanhemmillekin on tulossa vauva kesäkuun lopulla. Aiemmin viikolla kuultiin että meidän lapset saa ekan serkun syksyllä. neiti on jo kysellykin serkun perään, kun tähän asti on ollut vain liuta pikkuserkkuja :)

Nirppa

Vierailija
5/19 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä piti lisätä, että meille otettiin vauvavakuutus. Aiemminkin on otettu, ja hyväksi todettu vaikka hirveitä sairastelukierteitä ei ole ollutkaan.

Nirppa

Vierailija
6/19 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päivityksiä tietoihin, eli laskettu aika on 15.6.

Ompas joillakin ikäviä tilanteita. toivottavasti kaikilla menee kuitenkin hyvin loppuun asti!

Tänne kuuluu raskauden osalta hyvää, ei ole vielä mitään vaivoja ilmennyt. Kaksi viikkoa on vielä töitä ja sitten alkaa loma. Eli uskon jaksavani siihen asti, kun ei kerran mitään ole ollut tähänkään asti.

Haaveilen rennommasta arjesta, kävelylenkeistä ja vauvan tavaroiden laittamisesta. Nyt on ihan hirveät pari viikkoa ollut, stressiä joka suunnalta, opiskelujen valmistuminen on loppusuoralla ja taloprojekti on pyörähtänyt uuteen vauhtiin. Kaikkea kun on päällekkäin, ei mistään meinaa tulla mitään ja stressi kasvaa. Miehelläkin on aikamoinen stressi rakentamisen takia ja se tuntuu heti minussakin. Vanhaa kun korjaa, tulee yllätyksiä, joihin ei ole varauduttu...

Otimme vauvavakuutuksen, viimeisenä mahdollisena päivänä. Ei jotenkin kaiken muun keskellä muistanut viikkojen kulumista ja vakuutuksen rajapyykkiä. Tosin, vakuutuksenhan saa sitten kahden kuukauden ikäisellekin,eli jos lapsi terve, olisimme varmasti hakeneet viimiestään silloin.

Minua on väsyttänyt viimeisen viikon ajan normaalia enemmän ja mietinkin, että onko hb laskenut. Viimeksi sitä ei mitattu, kun se edellisellä kerralla oli noussut samalle tasolle, kuin se oli lähtiessä, eikä väsymystä ollu. Neuvola on ensi viikolla, joten saa nähdä, miten käy.

Niin ja tänään on ensimmäinen perhevalmennus. Odotankin innolla, mitä se tuo tullessaan..

Lilium 28+6

Vierailija
7/19 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas monella muuttunut LA. Mulla on nyt kolmas raskaus ja joka kerta on pysynyt samana. Tosin tästä raskaudesta voin täsmälleen sanoa, koska on saanut alkunsa :)

NIRPPA, kannattaisiko niistä mummolareissuista luopua, jos eivät ole aivan pakollisia. Jostain kannattaa luopua.

Mä sain onneksi opinnot tehtyä ja nyt on muutenkin stressi poissa, kun eilen kotiuduin sairaslomalappusen kanssa lekurista. Äitiyslomaan asti saikkuilen. Syynä saikkuun on epäsäännöllisen säännölliset supistukset ja kun työ on melko fyysistä, niin tuskin ne kauheesti siellä vähenevät. Kohdunsuulla ei ollut onneksi mitään merkittäviä muutoksia tapahtunut.

Pidätkö sä LILIUM jotain kesälomaa ennen äloman alkua vai aloitatko äloman sen 50 päivää aikaisemmin? Aattelin, kun sulla on enää niin vähän töitä jälellä.

Pylläri 30+2

Vierailija
8/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyseessä on ihan loma, eli äitiysloma alkaa vasta 10.5. Toisaalta vähän harmittaa "tuhlata" lomapäiviä, kun kerran töissä olisi jaksanut vielä hyvin. Toisaalta sitten voi keskittyä tärkeämpiin aisoihin.

Itsellä muuten se laskettu aika, joka täällä on ollut, on itse laskettu. Oli vähän heittoja kierrossa ennen raksautta, joten saatoin arvioida väärin kierron. 15.6 on ollut alusta asti neuvolakortissa ja ultrissakaan se ei ole muuttunut.

Lilium 29+1

Vierailija
9/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en edes muista millon viimeksi oon ehtiny tänne kirjottelee, joten nyt kun ehdin niin koetan korjata vahingon.

annamarialle heti alkuun tsempit sairaalassa makaamiseen ja toivotaan et vaavi suostuu pysymään mahassa mahdollisimman pitkään. onnittelut taas niile ketkä jo pääsevät aloittamaan loman, mulla ainakin tän mahan kans tuntuu siltä että töiden teko ois todella vaikeaa. en muista oliko jollakulla vielä jotain muuta kommentoitavaa, pahoittelen jos jotain tärkeää jää välistä.

omaa napaa sen verran että eilen olin taas kontrollissa taysis ja ukko oli kasvanu ihan hyvin, halusivat kuitenkin vielä tasan rv36 uusinta ultraan missä sit varmistetaan herran asento ja kasvu yms. tällä hetkellä hän oli poikkitilassa jalkataronnassa niin kuin olin itse vähän epäillytkin eli nyt on sit kiva seurata millon hän käänty vai kääntyykö ollenkaan. tosi mukava lääkäri oli tällä kertaa joka antoi mulle ihanan kuvan lähtiäisiks, koetan saada sen tähän niin näätte mitä mä tarkoitan;)

eipä mulla muuta, hyviä vointeja kaikille ja ihanaa pääsiäistä

bldr 31+1

Vierailija
10/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Ikävää Annamaria että joudut olemaan sairaalassa, varmasti pelottavaa kun ei tiedä mitä seuraavaksi taphtuu, vaikka toisaalta kuka tässä tietää.

Vakuutus otettiin Aktian henkivakuutuspuoelelta, saatiin vielä 100e:n tutustumistarjous joten loppuenlopuksi hinta on aika kilpailiukykyinen.

Kävin tänään neuvolalääkärillä, nopeeta toimintaa - 10 min sisään ja ulos. Mitään poikkeavaa ei löytynyt ja vointi on muutenkin ollut kohtalainen. Toki liitoskivut rassaa jos on rasittunut vähän enemmän ja illalla alkaa olla mahassa ahdas olo. Painoa mulle on tullut 10 kg, siitä valtaosa ekan 15 vkon aikana. Kuukausi takaperin verrattuna ei ole tullut kuin 1,5 kg lisää. Sinänsä mennään vielä normaalirajoissa hyvinkin, lähtöpaino oli sen verran alahanen. Neuvolatätikin sanoi että 18 kg voi tulla ja silti ollaan normaalissa.

Loman alkamiseen on vielä niin pitkä aika etten viitsi sitä miettiä, siirrän nimittäin kaikki kesälomat vasta paluuseen (meillä voi niin tehdä, mikä on tietysti mukavaa niin saa koko vapaata pidennettyä oikeasta päästä).

Iloista pääsiäistä kaikille ja voimia.

t. UnduS 27+4

Vierailija
11/19 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatautia odotellessa..

Yllättäen sattuikin mulle vapaapäivä kun hoitolapsilla on vatsatautia. Nyt sitä vain odotellaan milloinka alkaa omilla ipanoilla. Itse olen yleensä mahataudeilta säästynyt, toivottavasti tälläkin kertaa! Tai voihan se olla että kerran kun se kohdalle sattuu niin iskeekin sitten oikein hurjana, useamman vuoden edestä. Ei vaan yhtään nyt sitä vierasta jaksais..

Tietojen päivittelystä: Mullakin ultrassa aikaistui tuo la 9.6 vaikka omasta mielestä se olisi 15 tai 16.6 niin kun olen tuonne kirjoittanut. Mutta jos joku joskus päivittelee niin saa muuttaa!

Vakuutuksesta: Me otettiin vauvavakuutus ja myöhemmin sitten se lapsivakuutus (if:istä kun ei enää saa suoraan lapsivakuutusta). Isommilla lapsillakin vakuutukset on ja näin raskausaikana ollaan ne jo otettu. Onneksi ei kuitenkaan olla vakuutuksia tarvittu!! Sinällään siis turhaan maksettu, mutta ei sitä ilmankaan uskalla olla. Meillä kun täällä nämä terveyskeskuspalvelutkin ovat vähän mitä ovat.. Aikoja ei saa kuin sairaanhoitajille ja joskus jos oikein lykästää niin viittä vaille valmiille erittäin huonoa suomea puhuvalle lääkäri kokelaalle.. Onkin ollut vitsinä että kun tänne meillekin ilmaantuisi edes sellaisia valelääkäreitä.. Mutta kun ei edes heitä.

Annamaria: Tsemppiä sulle ja pienokaiselle!! Kuten kirjoitit jokainen lisäpäivä on vauvan parhaaksi!! Koeta jaksaa!!!

ON: Eipä ihmeitä. Aika mukavasti olen jaksellut!! Toisinaan vähän nipistelee ja kivistelee, mutta ei vielä pahasti. Ilkeimmältä tuntuu kun tuo pikkuinen edelleen istuu tuolla mahassa ja toisinaan vetää jalkansa kai jotenkin alleen ja potkii suoraan virtsarakkoon! Joinakin päivinä tuntuu lähes kaiken aikaan että pissattaa kamalasti ja sitten sellaista tosi ilkeetä muljuttelua sekä painetta tuolla alavatsalla. Odottelen vain että milloinka hän suvaitsee kääntyä pääalaspäin! Meillä isommat olleet tässä vaiheessa jo ihan “oikeissa” asennoissa. Mutta ei kai hänellä vielä mitään kiirettä..!!

Pönttis rv 30 tasan!

Vierailija
12/19 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla loppui lomat tänään :) miehellä alkoi talviloma. Nyt saan otettua pikkasen kevyemmin. Kävin tänään neuvolassa. Painoa oli tullut noin. 800g/vko sitten viime neuvolakäynnin. Ou jee! mutta minkäs sille tekee kun herkut maistuu eikä pysty liikkumaan yhtään ylimääräistä.

Kohdunsuulla ei ollut tilanne muuttunut aiemmasta miksikään. Meinas vaan että ei tarkastuksessakaan oo syytä pahemmin ronkkia kohdunsuuta ettei ala tilanne etenemään. Jos rupeaa supistelemaan niin yhteyttä synnäriin. Hb oli yli 120, verenpaineet samaa kuin ennen. Ainoa miinus reissussa oli että sydänääniä kuunnellessa th kuuli jonkun ylimääräisen lyönnin. Sitä pitää nyt vuorostaan kontrolloida ja meen taas ens viikon pe neuvolaan. Huomasin just ettei siitä lääkärineuvolasta joka pitäs olla näillä viikoilla ollut edes puhetta. No yritän muistaa kysyä ens viikolla, samoten kuin muistaa viedä synnärin esitietolomakkeet.

TÄnään käytiin pojan takia lääkärissäkin. TIppui sohvalta ja hetken aikaa silmät pyöri päässä eikä saanut siihen kontaktia. Sitten rupeskin itkemään ja kipuamaan lattialta ite ylös. Lääkäri meinas että lievä aivotärähdys ja yöllä pitää herätellä ja tarkistaa että reagoi normaalisti. Ollaan sitten säikytelty miestä ihan kunnolla tänään.

Joku oli kommentoinut mun tulevia mummolareissuja. Jättäisin mielelläni ne väliin jos olisivat normaalikäyntejä mutta kun toisella reissulla on yhden isomummun synttärit ja toisella reissulla toisen isomummun hautajaiset. Noissa reissuissa on se hyvä puoli että appivanhemmat ja mies kattoo aikalailla lasten perään niin mun mä voin rentoutua. Nyt yritän ottaa pääsiäisen pyhät tosi rauhallisesti.

Nirppa rv 30+4

Vierailija
13/19 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut niille, joilla 30 + mennyt jo rikki! Hurjaa - pian on jo kesäkuu!

Eli terve vaan kaikille. Olen ollut hieman taas laiska kirjoittamaan. Huomasin myös, että taitaa omat tiedot puuttua tuosta listasta kokonaan, eli:

LA 22.6

Sairaala: TYKS

Itsellä siirtyi LA viikolla. Tosin uskoisin, että oikea LA on kuitenkin muutamaa päivää aikaisemmin. Sehän tietysti nähdään sitten vasta kesäkuussa.

Esikoinen meni hiukan yli, joten ei ollenkaan haittaa, että la on nyt omasta mielestä vähän "pitkällä".

Annamarille tsemppiä sairaalaan. Toivotaan että asukki pysyy yksiössään mahdollisimman pitkään ja pääset 30++ viikoille. Tsemppiä!

Itsellä raskaus on sujunut hyvin ja mitään ongelmia ei oikeastaan ole ollut. Pientä supistelua, muttei kummempaa. Meillä on kontrolliultra vielä rv 32, kun on tuo istukka hiukan alhaalla.

Oma äitiysloma alkaa vasta toukokuun puolessa välissä, joten tässä sitä vielä tehdään kovasti töitä. Lomaa odotellessa siis.

Peipposka rv 28+3

Vierailija
14/19 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIRPPA, mun mieleestä kaikkialla ei ole kuin kaks lääkärineuvolaa säästösyistä. Kakkosen kohdalla Turussa puuttui juuri tuo keskimmäinen. Ja mä kommentoin niistä mummolareissuista. Ymmärrettäviä syitä sulla on matkustaa, mutta kannattaa silti miettiä, antaako oma olo myöden. Luulin aluksi, että menet tyyliin auttelemaan vanhempiasi tms.

Kiva, että PEIPPOSKAn raskaus on edennyt hyvin :)

Mulla on nyt kotona ollessa ja suht levänneenä pysynyt supistukset pitkälti poissa. Sellasta menkkamaista jomotusta on kyllä päivittäin havaittavissa. Seuraavan kerran oon menossa esittelemään paikkoja lääkärille 1,5 viikon päästä.

Pylläri 30+6

Vierailija
15/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!

Mäkin oon ollut tosi laiska kirjoittamaan, sorit siittä. Tälläkin hetkellä pitäs kirjottaa opinnäytetyötä ja sen sijaan tässä sitä ollaan... Xo)

Sisko sai oman lapsensa 2 viikkoa etuajassa 31.3. klo 23:59, joten ei tullut aprillipilaa pojasta! Pääsivät pois jo seuraavana päivänä ja kävin jo haistelemassa. Oli se vaan ihanaa ja jessus miten pieneltä näytti, vaikka normikokoinen olikin! Meidän poika ihasteli ja silitteli ja suukotteli uutta serkkuaan ja kysyi kotimatkalla saako hän meidän vauvaa sitten enemmän pitää sylissä :o)

Vauvavakuutus meilläkin on otettu jo, en uskaltanut olla ottamattakaan ja esikoisella se on ainkin toiminut hienosti. Sukulaisillehan kävi niin, että ekalle ottivat ja toiselle eivät ja niin oli sitten toisella yllättäen sydänvika. Todettiin toki jo sairaalassa, joten hoito meni sinänsä hienosti, mutta sanoivat kyllä että hyötyä olisi ollut... Tämän esimerkinkin innoittamana en uskaltanut jättää sattuman varaan.

Pahoittelut Annamarialle että olet joutunut sairaalaan, todella todella kurja juttu! Toivottavasti liimaa riittää vielä muutamaksi viikoksi.

Sen jälkeen jos saan valittaa omasta puolesta. Ottaa kerta kaikkiaan aivoon jo tämä homma!!!!! Liitoskipujen ja perussairauden aiheuttamien tulehdusten takia en pysty juuri liikkumaan, maha on iso kuin rantapallo, muija lihoo muodottomammaksi päivä päivältä, nahkaa kiristää jo ihan hulluna ja se on todella kipeä, menkkamaisia kipuja on joka päivä, pienikin yritys supistaa, autoon ei tahdo mahtua kinkeämään, töissä pitäisi jakssa neuvoa sijaista, esikoisen kanssa ei oikein jaksa mitään, mikään asento ei ole nukkuessa hyvä, liikkeelle lähtö mistä tahansa on todella säälittävää,koko ajan närästää, mahaan ei mahdu mitään, mutta nälkäkin on, välillä vauva painaa niin että hengittäminen on hankalaa, liikkeet tuntuvat TODELLA kivuliaina välillä, turvotus on ihan megalomaanista ja pienimmästäkin painaumasta tai sukan kuviosta jää jälki, vaatteet ei mahdu päälle, rintsikat ei ainakaan mahdu vaan kaikki tursuaa mutta uusien ostaminen varsinkin tässä vaiheessa tuntuu ylivoimaiselta ja sitten vielä se, että sisko sai vauvan toi kaikkia ajatuksia päähän ja lähinnä pakokauhua että kuinka ikinä selviän vauvan kanssa ja mitä kaikkea on vielä tekemättä.

huh. olikohan siinä kaikki? Esikoinen syntyi 1,5 viikkoa myöhässä, joten mielessäni yritän vielä varautua siihen ja se on NIIN ahdistava ajatus, että en pysty käsittämään kuinka selviän sen ajatuksen kanssa. Sitten vielä jouduin olemaan sairaalassa 6 päivää, kun esikko joutui valokaappiin ja synnytyksessä meni 2 litraa verta (siis minulta) joten täytyy sanoa että fiilikset ei ole ihan katossa tällä hetkellä.

Toivottavasti en pilannut kenenkään päivää, piti vaan saada pois systeemistä...

Vierailija
16/19 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oholle tsemppiä odotukseen!!!! Kyllä se kesä sieltä tulee pikku hiljaa. Toivotaan että tämä vauveli ei odotuttas itseään hirveästi yliajalle.

Pylläri: Meillä tuo 2. neuvolalääkäri on noin rv 28, ja sen jälkeen ei olekaan enää lääkäriä, ellei ole jotain ylimääräistä. Ite ihmettelin vähän tuota edellisessä raskaudessa, kun eihän vielä silloin voi mitään kunnon kokoarviota tehdä, mutta niillä mennään mitä on. Mä kyllä onneksi luotan meidän omaan terveydenhoitajaan aika vahvasti, sen verran kokenut ihminen on. Hänen arvionsa esim. vauvan koosta on parempi kuin kokemattoman lääkärin, tai edes ultrassa tehdyn painoarvion (tästä oli kaverilla kokemusta).

Eilen kävin ostelemassa hautajais- ja synttärivaatetta. Olipas se hankalaa löytää mustaa, tarpeeksi pitkää hametta, jossa olis pitemmät hihat. Aletangosta löysin onneksi yhden kivan paidan synttäreille.

Ihanaa kun on niin valosaa!!! Piristää mieltä kummasti. LIsäksi oon saanut nukuttua viime yöt hyvin. Otin meidän poitsulta tutin pois to iltana. Vaikka nukahtaminen on ollut hieman haastavaa on yöt nukuttu kokonaan. Ihanaa!! Kesän vauvaöitä odotellessa keräilen unta varastoon :)

Nirppa rv 31+0

Vierailija
17/19 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietoihin tulee jotain muutoksia, niin saa päivitellä. Josko jossain vaiheessa saisi jotain hiemompaakinaikaiseksi :) Eipä tässä jakaantumiseenkaan ole enää pitkää aikaa =0

Omaa napaa nyt tulee. Vielä olen töissä, mutta vointi alkaa olemaan aika heikko. Fyysinen ponnistelu, kiire ja stressi aiheuttaa supistuksia. Eilen tuli jo pari melkoisen napakkaakin. Vähän mä oon meinannut, että tämä viikko olisi viimeinen työviikko, mutta saa nähdä...

Mullahan oli se raskaushepatoosiepäilykin tuossa. Mitään poikkeavaa veriarvoista ei löytynyt ja kutinakin on kadonnut. Epäilenpä syyksi stressiä. Viime viikon siis lepäilin kotona.

Pylläri 29+3

Vierailija
18/19 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tulossa taas :)

Mulla samat mietteet Pyllärin kanssa,olen harkinnut töistä pois jäämistä. Seisomatyö ja aika raskas muutenkin. Loppu päivästä olo on ollut jo aika tuskainen. Tuntuu et alakertaankin olisi tulossa suonikohjuja :( yök! Tykyttää siihen malliin kun on päivän pystyssä eikä ehdi istua tarpeeksi. Vauva on tosi vilkas kaveri, tuntuu et maha heiluu koko ajan. Eipä ole tarvinnut liikkeitä laskea. Muuten olo ollut ok, painoa kertynyt 8 kg lähtöpainosta,vähän liikaa kun olen ylipainoinen muutenkin...mutta niitä murehditaan sitten synnytyksen jälkeen. Kiva päästä vaunulenkkeilemään pitkästä aikaa.

valkosipuli 29+6

Vierailija
19/19 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot kuluu ja eilen oli taas terkkarikäynti. Ihmekös että on väsyttänyt, huimannut ja ollut huonoa oloa kun Hb oli 114, normaalisti minulla yli 140! Eli laskua tullut aika lyhyessä ajassa. Aloittelin rautatbl. Turvotusta alaraajoissa ja nyt pitäisi hakea ne tukisukat. Inhoittavin vaiva lienee liitoskivut jotka estävät kunnollisen kävelynkin.

Nyt oli muuten painoa kolahtanut tulla aivan kauheesti, +800 g/viikko! Tähän asti ei juuri ole tullut, mutta tiedän et osa siitä on syömisestä ja osa turvotuksesta.

Tosiaan en ota stressiä painonnoususta, yritän pitää ruokarytmin ja muutenkin nyt taas palata siihen hyvään vireeseen mikä oli. Molemmista lapsista tullut reilusti yli 20 kg ja ne ovat jääneet suurin osa laitokselle, muutama kilo sitkeämmin sitten vauva-aikaan.

Laitoimme vakuutushakemuksenkin menemään, saa nähdä myöntävätkö. Olen oppinut kantapään kautta että lapsivakuutus voi olla todella tarpeellinen! Vaikka se maksaakin niin kyllä meillä ainakin on siitä hyödytti, lapsi päässyt nopeammin erikoislääkärien hoiviin. Mites muut, aiotteko ottaa vakuutuksen?

Meillä nämä asumisjärjestelyt mietityttää..emme yksinkertaisesti mahdu tähän ja mietin että pitääkö mun olla vauvan kanssa ainakin alussa sitten toisessa huoneessa... miten isommat lapset siihen reagoi? Pelottaa sekin että keksiikö ne satuttaa vauvaa jos olemme samassa huoneessa.. noista 4-vuotiaista kun ei ikinä tiedä!!

Mutta nyt on kiirus taas hommiin. Kevättä odotellessa ja itselle ei yhtään väliä vaikka tulisi kylmä kevät ja alkukesä :D parempi vain, jaksaa sitten turvotusten kanssa... Esikoisen aikaan oli intiaanikesä, hän syntyi elokuun lopussa ja se oli aivan tuskaa!

Hyviä vointeja kaikille!

t. p ja masukki rv 26+4