Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi ei halpiskaupat voisi myydä isompiakin rintsikoita

Vierailija
23.03.2010 |

Tarkoitan siis rintsikoita, joissa ympärysmitta normaali/pieni, mutta kuppi iso. Ja kaupoilla tarkoitan kaikkia Lindexejä, H&M, Prisma jne.

Kyllä niissä liivejä isoilla kupeilla myydään, mutta sitten on ympärysmittakin iso.

Kuitenkin hyvin suuri osa suomalaisnaisista tarttis liivit joita ei noista kaupoista saa, joten kysyntää varmasti olisi. Naiset käyttäisivät myös oikeaa kokoa helpommin, kun liivejä ei tarttis ostaa kalliilla erikoisliikkeistä.

En kertakaikkiaan usko, että esim. 70E-koko ei menisi kaupaksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen kiroillut suomalaisten kauppojen SURKEAA liivivalikoimaa. Esim. Iso-Britanniassa ihan peruskaupoistakin saa oikean kokoisia liivejä.

Ja sanon "oikean kokoisia", koska äärimmäisen harva on mitään 80B-kokoa, jota kaupat ovat pullollaan. Kunpa useampi nainen ottaisi selvää oikeasta koostaan ja äänestäisi jaloillaan, ehkä kauppoihin ilmestyisi järkeviä kokoja!

Onneksi Triumphilla on aika kivasti E- ja F-kuppeja ja pieniä ympärysmittoja.

Vierailija
2/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijan avustuksella kuin yksin marketista.

Kyllä se vaan on niin, että maan vetovoimaa vastaan tarvitaan kunnolliset materiaalit ja istuvuus.

Hyvää ei saa halvalla ja vääränlainen liivi, jos mikä, on tehokas pilaamaan koko olotilan.

Hinta tulee takaisin helppona ostostilanteena (=ammattilainen konsultoi ja tuo mallit sovituskoppiin), hyvänä olotilana, hyvänä ulkonäkönä ja kestävänä tuotteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas oon aina kironnu et miksei isokuppisia tehdä sit sellasilla ympäryksillä et meikäläisen päälle mahtuis, ei tahdo saada 95 ees mistää, ja on olemas muaki lihavampia, sellasia joiden kropan malli on vielä keskeltä leveämpi vaikka kädet ja jalat olis hoikat, minä olen aika tasasen paksu, ja hoikkana ollessa ei ollu ku B80 tavistissit. Kai ne tehdään sit vaan silikonitisseille jotka on ylihoikkia mut hirveet hinkit. Vai onko nykynuoret sit sen mallisia muka oikeesti?

Vierailija
4/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni lähinnä ärsyttää, kun ei voi olla halpiskaupoissa kauniita ja kauniin mallisia liivejä kokoluokissa 80-85 D tai E. Luulis olevan ihan yleiset koot. Sen takia en nyt tiedä tarkkaa kokoani, kun imetän! Ja sitä paitsi riippuu niin mallista ja merkistäkin. Melkein kaikki tuon kokoiset ovat jotain mummomallisia! Eikä D ja E edes oikeasti ole niin isoja, L-XL-kokoiselle ihan normaaleja. Ja varmaan hoikemmillekin.

Toinen juttu, mikä ärsyttää on se, että naisten vaatteisiin ei pistetä tarpeeksi tilaa rinnoille. En mä missään säkeissä kuitenkaan halua kulkea, sitten näyttäisin vaan isommalta. Ihan ok kokoinen olen mielestäni pituisekseni, vaikka nyt hiukan ylipainoinen. Mutta en jaksa siitä stressata, ei ole terveysriski kuitenkaan eikä paino noussut vuosiin, raskauden aikanakin vain 4kg.

Mä en tajua, että kuvittelevatko vaatevalmistajat, että kokoa 42-44 käyttävillä on jotkut A-B-kupit? Siis tää on todellinen ongelma, ei meinaa löytää hyvin istuvia toppeja ja mekkoja. Vaikeinta oli, kun muutama vuosi sitten yritin löytää hyvin istuvaa naisten kauluspaitaa työtä varten: Kaikissa jäi kiinni tuosta rinnanympäryksestä, vaikkei tosiaan ole mitenkään tavallista isompi. Hartioista sopiva ja vyötäröltä, mutta rinnan kohdalta ei mene napit kiinni. Sitten jos ottaa isomman koon, niin yhtä hyvin vois mennä miehen paidassa.

Vierailija
5/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sulle syy.

Vierailija
6/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sopusuhtaisesti mulla noi mitat on. No, nyt kun on vauva, niin maha ei ole ihan sitä mitä haluan, että sille vois jotain koittaa tehdä. Mutta en mä itsekään mikään luuviulu halua olla. Olen sitä jo koko lapsuuteni ja nuoruuteni ollut. Aikuisena on kiva olla vähän muotojakin. Ja tämä ei siis tarkoita, että olisi vain se yksi pyöreä muoto. Mä olen naisellinen nainen, olkoot muut mitä tykkää. Jos alkaa olla terveydelle riski, niin sitten kyllä laihdutan, mutta eipä tuo paino tuosta enää ole noussut viiteen vuoteen. En näe tarvetta laihduttaa ja viihdyn kehossani tuota mahaa lukuunottamatta. Se kun ei aiemmin ollut mitenkään löysä ja vyötärö näkyi hyvin. No, ehkä se siitä ajan kanssa. Ei kai kovin moni vauvan äiti ole täydellinen ulkomuodoltaan?

Se on ihan sama, että mitä muut ajattelevat musta, olkoot laihempia tai lihavempia. No, sitten huolestun itse, jos pitää jostain big girl-osastolta ostaa vaatteet! :D

Vierailija
7/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paita ei istu päälläsi, voi syy erittäin todennäköisesti olla huonoissa liiveissä!

Mars liivikauppaan niin saat ryntääsi oikeaan kohtaan : )

Vierailija
8/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkana ja pienirintaisena teininä ei ollut tätä ongelmaa, mutta miksei aikuisten vaatteissa ole tilaa naisellisille muodoille? Siis varsinkin isommissa koissa. Vai pitäiskö mun kokoisen (se L-XL, n. 80-85D/E ja pituutta normaalit 172cm) olla ihan tasapaksu?

Vierailija
9/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan usko, että esim. 70E-koko ei menisi kaupaksi.

Triumphin rintsikoita kokoa 70F.

Vierailija
10/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijan avustuksella kuin yksin marketista.

Kyllä se vaan on niin, että maan vetovoimaa vastaan tarvitaan kunnolliset materiaalit ja istuvuus.

Hyvää ei saa halvalla ja vääränlainen liivi, jos mikä, on tehokas pilaamaan koko olotilan.

Hinta tulee takaisin helppona ostostilanteena (=ammattilainen konsultoi ja tuo mallit sovituskoppiin), hyvänä olotilana, hyvänä ulkonäkönä ja kestävänä tuotteena.

Mutta näitä liikkeitä ei ole ihan jokaisessa pikkupaikassa. Sen vuoksi ymmärrän, että olisi kivaa ostaa näitä kokoja esim. prismasta.

Vierailija
11/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeilla ohjeilla osaa oikean koon mitata itsekin. Minä tilaan liivini Englannista, ne on puolta halvempia. Kokoni on 80E eli 36E.

Vierailija
12/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa liiveissä on myös enemmän kangasta ja työtä, siksi et löydä halpiskaupoista ko. kokoja.

Triumph tekee monista malleista isoja kokoja, mutta eivät kaikki kaupat (Anttila,Halonen) ota niitä isoja kokoja valikoimiinsa.

En tiedä mikseivät. Olen itse 75 E tai F ja prkl kun on nykyään vaikea löytää liivejä. Ennen taaperoa se oli lastenleikkiä (oli yksi lapsi ennestään, mutta koko maltillinen 75 D/80c/D).

Sitä paitsi isojen kokojen värit on tylsiä.

Vierailija
13/13 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä paitoihin tulee...täältä löytyy isotissisille paitoja (ja mekkoja, jakkuja jne...)

http://www.bravissimo.com/products/clothing/shirts-and-tops

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän