Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään raskaustesti näyttänyt ensin plussaa, sitten negaa

Vierailija
22.03.2010 |

Neuvolassa käskivät tehdä testin uudelleen viikon kuluttua, ellei menkat ala. Menkat 2 viikkoa myöhässä, rintoja ihan vähän aristaa, alavatsaa juilii, hikoiluttaa...

Ei jaksaisi odottaa viikkoa, toisaalta en viitsisi tehdä raskaustestiä joka päiväkään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasolu hedelmöittynyt ja käynyt hipaisemassa kohdun limakalvoa, mutta ei sitten kuitenkaan kiinnittynyt, niin voi käydä juuri noin eli ekalla testauksella plussa, sitten vähän myöhemmin nega. En tiedä, mikä on lääketieteellinen "totuus", mutta itse en kutsuisi ilmiötä edes varhaiseksi keskenmenoksi, kun raskaus ei oikein ole edes alkanut, vaikka hedelmöitys onkin tapahtunut.

"hipaiseminen" ei riitä nostamaan raskaushormonitasoja (tuskin hedelmöittynyt munasolu sieltä "hipaisematta" ulospäsee). Vaan alkio yrittää kiinnittyä, mutta se ei onnistu ja kehitys loppuu. Tai alkio ei lähde jakautumaan normaalisti ja kehitys loppuu. Tuo nimitys on tietysti vähän kinkkisempi juttu. Näin ei-lääkärinä "kemiallinen raskaus" on mielestäni omituinen termi, kun kuitenkin kyseessä on hedelmöittynyt munasolu (alkio), joka ainakin yrittää kiinnittyä ja jostain syystä kehitys ei etene normaalisti. Mutta jos olen ymmärtänyt oikein, niin alkion kehityksessä on joku raja, jonka jälkeen aletaan puhua raskaudesta (tai keskenmenosta) ja sitä ennen vain "kemiallisesta raskaudesta". Periaatteessa samasta asiasta siis kuitenkin kyse.

Vierailija
2/6 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kysyin vielä neuvolasta, että tarviiko tehdä varmuuden vuoksi uusi testi vai riittääkö että se yksi näytti plussaa. Terkkari totesi että eihän ne testit plussaa huijaa! Negatiivisen voi huijata. Enpä tiedä sitten onko totta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä silloin kyseessä varhainen keskenmeno. Juuti tästä syystähän monet kehottavat testaamaan vasta kun kuukautiset reilusti myöhässä, ei tulisi näitä "vääriä plussia". Eli alkaneista raskauksistahan iso osa päättyy hyvin varhaisesti ja varhain testaamalla saattaa saada sen plussan näkyviin ennen kuin "kuukautiset" alkavat.

Jos olet itse testannut ensin plussan ja sitten negan, niin kannattaa ehkä odottaa pari päivää ja tehdä sitten uusi testi. Testien herkkyyksissä on eroja, ja testaamisajankohdallakin (aamuvirtsasta vai ei) on merkitystä. Itse en kyllä jaksaisi viikkoa odotella...

Vierailija
4/6 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvemman viivan toivossa tein toisen testin pari päivää myöhemmin, tuli nega :(

Vuotoa tässä odottelen, ja toivon ihmeen tapahtuvan, että kaikki olisikin hyvin ja vauva tulossa...

Viikkoa en jaksa odottaa, loppuviikosta on pakko testata, jos ei täti tule ennen sitä

Vierailija
5/6 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein Clear Bluella positiivisen testin viime vuoden elokuussa. Se osoittautui kuitenkin negaksi, kun tein testin saman valmistajan testilla uudelleen. Testasin muistaakseni Apteekin omalla testilla kans ja nega se oli.

Syyskuussa sitten plussasin oikeasti ja pian onkin jo laskettuaikani.

Vierailija
6/6 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasolu hedelmöittynyt ja käynyt hipaisemassa kohdun limakalvoa, mutta ei sitten kuitenkaan kiinnittynyt, niin voi käydä juuri noin eli ekalla testauksella plussa, sitten vähän myöhemmin nega. En tiedä, mikä on lääketieteellinen "totuus", mutta itse en kutsuisi ilmiötä edes varhaiseksi keskenmenoksi, kun raskaus ei oikein ole edes alkanut, vaikka hedelmöitys onkin tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme