Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko kaikki miehet sellaisia, että haluavat jatkuvasti kehuja siitä, kuinka

Vierailija
19.03.2010 |

he tuovat perheelle sen suuremman rahan, mutta eivät kuitenkaan sanallisesti arvosta naisen panosta lasten hoidon ja kasvatuksen ja perheen "pyörittämisen" eteen? Olen osa-aikatyössä ja muutenkin mies tienaisi paljon enemmän. Näkee lapsiaan lähinnä viikonloppuisin. Hoidan tunnollisesti kaikki perheen "kotiasiat", mutta mies polttaa kääminsä, jos en nyt "ylistä" hänen rahakirstunsa karttumista. Ihan normaalia elämää eletään muuten (seksiä ei tosin ole ollut vuosiin, koska mies ei halua), elanto tulee, ei mitään pröystäilyä, yksi ulkomaanmatka vuodessa. Jotenkin ymmärtäisin, että tässä olisi "erityistä kiitettävää", jos tuota pätikkää olisi, mutta kun ei ole. Koko ajaj niitä "yrittäjän" rahahuolia. Ärsyttää se jatkuvan palautteen vaatiminen. Kuka koskaan sanoo, että onpa hienoa, kun on aina puhtaat vaatteet ja lapset tyytyväisiä ja kaikki hyvin?

Olen kai typerä idealisti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yrittäjä ja juuri valitti kun en tue häntä riittävästi. Tarkoittaa juuri ilmeisesti tuollaista sanallista kehumista.

Pitäisi varamaan sanoa, eihän se paljon vaadi, mutta yleensä menee helpommin siihen, että valitan siitä, kun on niin myöhään töissä.

Vierailija
2/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tälllaista on. Mutta todella ärsyttää, että tämä "palautteen" vaatiminen. Voisihan mies sanoa, että onpa ihanaa, että on laitettua ruokaa kaapissa, kun tulen kotiin? Aina on syötävää, mies ei todellakaan tee muuta kuin työtä (hankkii elantoa, joo, tärkeää tietty!). Mutta ne kaikki muut. On paidat silitetty ym. Ei tule kiitosta, jos en pyydä. Enkä pyydä, koska tiedän tekeväni helvetin tärkeää työtä:-) Se riittää mulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi se nyt sitten on varmaan jonkun ivailijan mielestä alistettu miesressu, kun mä olen meistä se kovapalkkaisempi. Olen muutenkin energisempi ja teen kotona / elämässä muutenkin enemmän asioita. Kiva mies mulla on, ihmisenä todella hieno, vaikka onkin hiukan "haaveilija".

Vierailija
4/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeen ilman mua ja mun organisointikykyä. Olen tulkinnut kauniiksi kiitokseksi :)

Vierailija
5/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin patisteltuna) on, että meillä ei olisi perhettä (hänellä ei olisi perhettä) ilman mua. That's very true.

-ap

Vierailija
6/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa hieman enemmän kuin mä, tekee raskasta reissutyötä.

Mä olen enemmän kotona, mutta mies tekee kyllä oman osuutensa, kun on kotona. Ei meistä kumpikaan odota sen kummempaa kiitosta, molemmat tekee parhaansa ja sen mitä ehtii.

Rahat on yhteisiä, vaikka meillä onkin omat tilit.

Vierailija
7/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkauspuolella (lapsuudessa siis), kun ei oikein mikään riitä korvaamaan sitä äidin rakkauden puutetta (mies 5. lapsi 6 vuoden sisällä koko perheessä). No, vähän karrikoitua, mutta kumminkin. Hieno mies, pidetty työelämässä.

-ap

Vierailija
8/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taskuun vaikka PostIt-lappu, jossa lukee jotain hempeää. Mikä olisi miehen reaktio?

Niin metsä tuppaa vastaamaan kuin sinne huudetaan. Miehet on suoraviivaisia tyyliin "Määhän sanoin vuonna 2001 rakastavani sua ja ilmotan kyllä, jos se muuttuu." Mies tarvii hiukan ohjausta, että kiitos ja kehu lämmittäisi sunkin mieltä, mutta sitä ei saa tehdä vaatimalla vaan itse kehumalla.

t. se nro 4 vai mikä nyt taas olinkaan.

Vierailija
9/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni mitään kehuja vaadi perheensä elättämisestä.

Minulla on niin paljon pienempi palkka ettei sillä ole sanottavaa merkitystä perheen taloudelle, mutta silti mies arvostaa myös minun työtäni.

Vierailija
10/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei käynyt liittomme aikana päivääkään ansiotyössä. Oli työtön, hoiti sitten hetken lapsia kotona, lopulta opiskeli. Mut jestas miten hän kaipasi kehuja ruuistaan, kotitöistään, ulkomuodostaan, pienistä muista askareistaan..... Jos en alkanut monisanaisesti kehua häntä ruuasta, aloitti mies itsensä kehumisen. Sen jälkeen meni maku kaikesta "kiitoksen" antamisesta.

Voisin uskoa, että jos exä olisi käynyt töissä ja ollut perheen elättäjä, niin olisi varmaan mesonnut kovaan ääneen tästä tärkeästä roolistaan. Oli ehkä kova isku ylpeydelle, kun minä olin se perheen taloudellinen tuki ja turva.

Vierailija
11/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei käynyt liittomme aikana päivääkään ansiotyössä. Oli työtön, hoiti sitten hetken lapsia kotona, lopulta opiskeli. Mut jestas miten hän kaipasi kehuja ruuistaan, kotitöistään, ulkomuodostaan, pienistä muista askareistaan..... Jos en alkanut monisanaisesti kehua häntä ruuasta, aloitti mies itsensä kehumisen. Sen jälkeen meni maku kaikesta "kiitoksen" antamisesta.

Voisin uskoa, että jos exä olisi käynyt töissä ja ollut perheen elättäjä, niin olisi varmaan mesonnut kovaan ääneen tästä tärkeästä roolistaan. Oli ehkä kova isku ylpeydelle, kun minä olin se perheen taloudellinen tuki ja turva.

toivonut arvostusta. Jos elämänpiiri on pieni, se arvonstuksen tunne on suurempi ja kehuja kaipaa enemmän.

Vierailija
12/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti mä ajattelen, että miehen tulis kohdella naistaan kuin kuningatarta (joo!), eikä marista kaikesta. No, mun maaimassa tosimies avaa tukkeutuneen viemärin, meillä sen avaa minä (tai muuten on koko kämppä vedessä). Mietin vaan näitä perheitä, joissa mies joskus esim. grillaa tms. hoitaa tätä kotipuolta. Mutta meillä mies tosiaan tekee sen oman duuninsa, ei mitään muuta. Sanoo itsekin, ettei pysty ajattelemaan kuin yhtä asiaa kerrallaan (ei siis koskaan mitään illanviettoja vaimonsa kanssa etukäteen ym.).

-ap