Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljoko teidän 12-15v lapset saa kk/vko rahaa?

Vierailija
19.03.2010 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai itselleen kortin tilille viime syksynä ja opettelee nyt rahan käyttöä. Tahallani siis laitan harvoin, enemmän. Näin oppii sen, mitä eroa on laittaa kerralla 150 haisemaan ja olla sitten 2,5kk ilman latin latia tai vastaavasti suunnitella rahan käyttönsä järkevästi.

Vierailija
2/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää kustantaa kynät, huulikiillot yms. sälä. Leffaliput, vaatteet jne katsotaan erikseen.

Lähitulevaisuudessa hankitaan Visa Electron ja sinne maksetaan sitten kuukausiraha ja esim. jos tarvitsee kengät, niin laitetaan 100 euroa ja sillä pitää hankkia ja kärsiä, jos ostaa huonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kundi on 15 v. Täyttää tänä vuonna 16.

Vierailija
4/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa sillä kaiken muun paitsi vaatteet ja ruuan. Säästää uuteen pyörään rahaa. Tosin ei tarvitse itse maksaa koko pyörän summaa, mutta haluan että säästää myös itse sitä varten.

Vierailija
5/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saada viikkorahaa. Jos jotain tarvitsee, perustelee miksi ja käydään hankkimassa - ehkä.

Vierailija
6/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 15 euroa viikossa

Vierailija
7/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksystä kun menee seiskalle, niin 30e/kk ja oma kortti (tarkoituksena rahan käytön harjoittelu)

Vierailija
8/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta rahaa saa esim synttärilahjaksi ja sillä voi ostaa pelejä, lehtiä ym.

Vierailija
9/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo rahat ovat täysin ylimääräisiä, käyttää karkkiin, lehtiin tms.

Vierailija
10/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa kuukausirahana. Ei itselle tulis mieleenkään lykätä 50 € kuukaudessa teinille.

Vierailija
11/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion nostaa seuraavan kerran summaa vasta kun täyttää 15v, sillon saa tuon monen mainitseman 50e/kk.

Meillä vaan etona että eii ostella mitään lehtia, pelikonsoleita, pelejä, leffalippuja, karkkeja jne erikseen, tuosta saa kustantaa kaiken itse.

Viimeksi säästi että sai ostettua pelikonsolin, nyt säästää peleihin.

Vaatteita ei tuolla rahalla tarvitse teininäkään ostaa, paitsi jos jtn ekstraa haluaa. Perusvaatteetä-normaalihintaiset-kustannetaan, tottakai. Bändipaidat ym saa hommata itse.

Osaa ihan hyvin käyttää rahaa eikä tuhlaa mihinkään älyttömyyksiin.

Vierailija
12/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. luokkalainen saa 2 euroa viikossa, eli summa menee luokka-asteen mukaan. Eskarissa sai 50 senttiä/viikko. Eli ysillä saa 9 euroa/vko.

Vierailija
13/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle annan 15€ kk. Hän kuitenkin on ''aika rikas''(jos nyt näin voi sanoa) muihin ikäisiinsä verrattuna, koska käy hoitelemassa paljon muiden lapsia, ja saa sieltä palkkaa. Hänellä on omaa rahaa usein monta kymppiä käteisenä, saa ostaa sillä aina mitä haluaa ja ostaakin usein merkkivaatteita jne. Rahat lompakosta tuskin ehtii edes loppua kun saa uutta rahaa kun käy piikomassa :) Hänellä on myös tili, jossa on hänellä monta sataa, ja sieltä kans nostaa jos haluaa. Yleensä saa palkat käteisellä.

Minun mielestäni näin on todella hyvä, sillä itse on ahkeralla työnteollaan rahansa hankkinut, ja sitten saa käyttää ne mielensä mukaan.

Vierailija
14/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. eilen tyttömme (14v) kävi kaverinsa kanssa pitsalla, leffassa ja sen jälkeen vielä hakemassa irtskareita illaksi. Pitsa + juoma = 9€, leffa 7€, karkit 2,50, yhteensä 18,50. Yhteen kivaan iltaan kaverin kanssa.

Vaatteet ja kaiken päivittäisen välttämättömän ostan tytölle itse, mutta nämä hänen omat menonsa menevät kuukausirahasta. Tytöllä on aina rahaa jonkun verran, osaa siis säännöstellä ettei tuhlaa koko viiskymppistään kerralla.

Vierailija
15/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noin 80e/kk. ja poika kohta 15v.

Vierailija
16/16 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 8,5 v:n kkraha on 35 euroa.

Ilmeisesti aika isot rahat meillä, en ollut ajatellutkaan.

Noista lasten pitää ostaa itse lelut ja pelit, vaatteet, harrastusvälineet ja lauantainamit tulee "firman" puolesta. Jos haluaa esim. uudet, trendikkäämmät laskettelulasit, vaikka vanhat on ihan hyvät, joutuu ne itse kustantamaan. Me kustannamme ne, joita oikeasti tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi