Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Clomifen + Terolut ja rohkaistunut mieli Gynelle

18.03.2010 |

Haluan kertoa omaa tarinaani:

Eli olen 26 vuotias nainen.

Kahdessa aiemmassa suhteessa yrittänyt lasta aktiivisesti 1,5v ja 1v tuloksetta.

Nyt nykyisessä suhteessa yritetty lasta 4kk tuloksetta ja lopulta avauduin siskolleni pelosta että josko en voikaan saada lapsia ja hän rohkaisi minua menemään gynekologille ja näinpä varasin ajan.

Kävin siis gynellä 16.3. ja sain tietää etten ovuloi. Olen ylipainoinen mutta pudottanut jo 10% painoani ja sen olisi jo pitänyt auttaa mutta eipä ole auttanut. Muuten kaikki oli ok paitsi kiertoni on ollut koko ikäni epäsäännöllinen. Gyne määräsikin minulle Terolutit aloitettavaksi tänään 18.3. ja niitä syön 10pv 1tabu aamuin illoin. Sitten 4-5pv sisällä pitäisi tulla tyhjennysvuoto niiden lopettamisesta. No kun kierto tulee päivään 5 aloitan syömään Clomifeneja. ja syön niitä kierto päivät 5.-9. ja sitten soitankin uutta aikaa 9.4. päivälle 12.4. ultraan ja katsotaan ovuloinko vieläkään eli onko yksikään munarakkula suurentunut niinkuin pitäisi siinä vaiheessa olla. vai pitääkö annos kokoa muuttaa. Tämä moni vuotinen pelko lapsettomuudesta siis tavallaan kävi toteen. Toivon todellakin että nuo lääkkeet auttaa sillä pelkään piikkejä. ja sitä että jos tämä kaikki venyy vieläkin vuosia eteenpäin. Kiitos siskoni en olisi uskaltanut mennä yksityiselle gynelle vaan jatkaisin tuskailuani edelleen. Tieto näistä saa ajatukset edes eri suuntaan mutta silti olen yhä itkuinen asiasta mitä jos en saakaan kokea itse raskautta. Siskollani on 9 lasta sentään. Minulla ei vielä yhtään. Ikä alkaa painamaan kohta ja haluaisin sentään olla nuori vielä kun saan lapsia...

En tiedä miten te muut mutta tässä minun tarinaani ja laitan jatkoa tuossa seuraavan ultran aikoihin jotta muut jotka käytte tätä samaa läpi saisitte apua tästä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään kävin nyt sitten follikkeli UÄ:ssä kun olin ensin syönyt tuon terolut kuurin ja clomi kuurin ja nyt sitten kp 14 ja uä siis...

Eli vasemmassa munasarjassa näkyi yksi lupaava 16mm rakkula ja sanoi että annostus on siis heti osunut oikeaksi, sitten seuraavat ohjeet olivat että viisi viikkoa edellisistä menkoista kun on kulunut ja jos ei menkkoja kuulu niin testiä tekeen ja jos näyttää negaa niin uusi terolut kuuri ja clomeja. Sanoi se mulle että jos clomit oikein toimivat niin ei välttämättä tarvi teroluteja syödä. Ans kahtoa nyt. Mutta toivo ainakin elää. Mutta ei sitä sitten tiedä tärppääkö siltikään. En liikoja kuitenkaan toivo, sen olen oppinut jo tässä elämässä...

Mutta käyn aina laittamassa jatko kuulumisiani tänne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla