Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olispa kiva, jos vois tehdä vaan osa-aikatyötä!

Vierailija
17.03.2010 |

Miksi se on aina joko tai. Joko pitää mennä töihin tai sitten pitää olla kotona. Töissä kaipaan kotiin ja kotona kaipaan töihin. Töissä on ihan kivaa, mutta ei ihan niin kivaa, että jaksaisin sitä viitenä päivänä viikossa. (vaikka pakkohan se on) Eipä taitais työnantaja oikein innostua, jos sanoisin haluavani tehdä töitä esim. kaksi tai kolme päivää viikossa :-/ Lyhennetty työaika on sentään tyhjää parempi..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen nelipäiväistä viikkoa, enkä vaihtaisi täyteen päivään. Mieluiten tekisin esim. 3-4 päivänä 6 tuntia

Vierailija
2/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurumba pienten lasten kanssa on niin rankkaa, ettei sitä meinaa millään jaksaa viitenä päivänä viikossa. Ja kun lopulta pääsee kotiin, on niin väsynyt (vaikka onkin vaan istunut 8 tuntia koneen edessä ;-)) ettei jaksaisi muuta kun maata sohvalla ja lapset taas ikävissään kaipaa paljon huomiota. Miten tässä voi revetä joka paikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset (3) hoidan samalla kotona joten rahallisesti vajaa viikko ei juurikaan tunnu missään kun säästetään toisaalla lasten hoitomaksut. Ihana heräillä rauhassa ja touhuta lasten kanssa:)

Vierailija
4/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä voi jäädä osa-aikalisälle niin, että kuukaudessa tekee 50% työajasta ja saa 50% palkkaa. Työtön työnhakija tulee siihen toiseen puolikkaaseen ja saa 50% palkkaa. Molemmat saavat myös kassalta/liitolta rahaa noista päivistä jolloin ei ole työssä.

Näin ei häviä paljoakaan palkassa, jos matkakustannuksina oman auton käyttö, mahdollinen päivähoitomaksu jne.

Minä olin kahtena vuonna tämä "toinen puolikas" päiväkodissa.

Vakituinen henkilö halusi perheensä kansssa aikaa joten päätyi tähän osa-aikalisään 50% työaikaa kuukaudessa.

Teimme niin, että olimme vuoroon joka toinen viikko työssä. Jotkut tekevät 2 viikon juttuja, joku päivittäin 4h.

Sain siis 50% kuukauden palkasta sekä YTK-kassasta n.450€ päälle.

Missään työpaikassa en mielestäni olisi tienannut n.1450€ 10 päivän työllä kuukaudessa. Vain 10 päivää...

Oli kivaa kun työviikolla perjantaina mietti, että nyt tulee viikonloppu, la-su vapaa, sitten 5 arkipäivää vapaana kuten taas la-su eli yhteensä aina 9 päivää pois työstä kun on tehnyt 5 päivää...

Osa-aikalisän toiseksi puolikkaaksi vakituisen tilalle pääsee työtön työnhakija, jokunen kuukausi oltava työtön jos alle oliko 55-vuotias ja siitä vanhemmalle riittää päivän työttömyys niin voi mennä sijaiseksi.

Jos Sinulla ap on mahdollisuus alkaa osa-aikalisälle, niin ota työkkäristä selvää ja esimies hommaa tilallesi henkilön...vaikea ehkä saada mutta itsekin voit ympäriltäsi etsiä kuka tulisi.

Oli minulle ja perheelle sopiva homma. Suosittelen kaikille jotka haluavat väemmän työaikaa, rahasssa ei hirveesti häviä.

Vierailija
5/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä mies että minä teemme osa-aikatyötä. Se on niiiin ihanaa, että jo kauhistuttaa ajatus, kun tämä joskus loppuu, ollaan siis osittaisella hoitovapaalla. Rauhalliset aamut ja muu yhteinen aika on paljon tärkeämpää kuin raha, siis meille.

Vierailija
6/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30h/vko mut sekin on ihan liikaa :) ei siellä kassalla kiinnosta istuu senkään vertaa :) ja matkoihin menee kuitenki aikaa melko paljon... yleensä mulla on iltavuoroja klo 16-21.15 tai sit joku helvetin pitkä LAUANTAIVUORO... mut ei vahingossakaan ikinä sunnuntaina et sais tuplaliksan.. onnex ei tarvii mennä pitkään aikaan töihin kun vauva vasta 2,5kk.

Vierailija
7/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvältä kieltämättä kuulostaa ;-)

Ja tottakai meillekin yhteinen aika on tärkeämpää kuin raha eikä tässä nyt mikään taloudellinen hätä ole eli voisin kyllä vähentää tunteja, mutta työnantaja ei välttämättä ole samaa mieltä... Ja valitettavasti mun lapset ei ole enää ihan niin pieniä, että voisin jäädä osittaiselle hoitovapaalle... Kivaahan se kyllä olisi.

Vierailija
8/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä voi jäädä osa-aikalisälle niin, että kuukaudessa tekee 50% työajasta ja saa 50% palkkaa. Työtön työnhakija tulee siihen toiseen puolikkaaseen ja saa 50% palkkaa. Molemmat saavat myös kassalta/liitolta rahaa noista päivistä jolloin ei ole työssä. Näin ei häviä paljoakaan palkassa, jos matkakustannuksina oman auton käyttö, mahdollinen päivähoitomaksu jne. Minä olin kahtena vuonna tämä "toinen puolikas" päiväkodissa. Vakituinen henkilö halusi perheensä kansssa aikaa joten päätyi tähän osa-aikalisään 50% työaikaa kuukaudessa. Teimme niin, että olimme vuoroon joka toinen viikko työssä. Jotkut tekevät 2 viikon juttuja, joku päivittäin 4h. Sain siis 50% kuukauden palkasta sekä YTK-kassasta n.450€ päälle. Missään työpaikassa en mielestäni olisi tienannut n.1450€ 10 päivän työllä kuukaudessa. Vain 10 päivää... Oli kivaa kun työviikolla perjantaina mietti, että nyt tulee viikonloppu, la-su vapaa, sitten 5 arkipäivää vapaana kuten taas la-su eli yhteensä aina 9 päivää pois työstä kun on tehnyt 5 päivää... Osa-aikalisän toiseksi puolikkaaksi vakituisen tilalle pääsee työtön työnhakija, jokunen kuukausi oltava työtön jos alle oliko 55-vuotias ja siitä vanhemmalle riittää päivän työttömyys niin voi mennä sijaiseksi. Jos Sinulla ap on mahdollisuus alkaa osa-aikalisälle, niin ota työkkäristä selvää ja esimies hommaa tilallesi henkilön...vaikea ehkä saada mutta itsekin voit ympäriltäsi etsiä kuka tulisi. Oli minulle ja perheelle sopiva homma. Suosittelen kaikille jotka haluavat väemmän työaikaa, rahasssa ei hirveesti häviä.

Vierailija
9/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä kokeilla ensin 3kk ja sitten katsoa lisää. Oli kai niin että vuoden kwrrallaan.

Olin tuo sijainen ensin eräs halusi olla 9 kk ja toisen sijainen oin 12kk.

Kysy työkkäristä he neuvovat lisää. Menisin uudelleenkin jos löytyy tuollainen työ, 10p/kk...

Vierailija
10/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia sulla sitten on? Onko nuorinkin jo 3. luokalla tai sitä vanhempi?

Vierailija
11/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerolle 8!

Vierailija
12/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon näköjään vähän pihalla näistä osittaisista hoitorahoista ja vapaista ja mitä lie, jos sulla on parempaa tietoa niin kerro ihmeessä! :-) Vai onko toi osittainen hoitovapaa nyt siis sama asia kuin lyhennetty työaika?

Vierailija
13/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jos on alle kolmasluokkalaisia lapsia. Jos lapset ovat alle 3v tai 1 tai 2 luokalla, saat myös kelalta osittaista hoitorahaa 90 € kuukaudessa.

Käy katsomassa Kelan sivuilta, siellä on hyvin selvitetty nämä asiat kohdassa Lastenhoidontuki.

Työaikaa pitää lyhentää niin, että on korkeintaan 30 tuntia viikossa töissä, toki voi olla 20 tuntiakin, jos se työnantajalle sopii.

Vierailija
14/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla, jos sielläpäin satut olemaan.

Vierailija
15/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaistettava oli 2-3 päivänä töissä aina vuoroviikoin ja silloin olimme siis molemmat töissä.

Vierailija
16/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä työstäni ja on kiva nähdä työkavereita, mutta ei ihan näin paljoa ;-) Pitänee mennä esimiehen puheille, eiköhän me joku sopimus saada aikaiseksi. Olisihan se yksi vapaapäiväkin viikossa jo paljon!

Vierailija
17/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä työnantajan on pakko suostua tuohon järjestelyyn, jos sinulla on lapsia, jotka ovat tokalla tai nuorempia.

Mutta huom! KELAn korvauksen 90 e saa vain alle 3 v. lapsista tai eka- ja tokaluokkalaisista. Tuossa on siis monta vuotta välissä, jolloin KELAn korvausta ei saa.

Huomioi myös, että työpaikkaruokakuluja ei tule ja jos otat lapset pois päiväkodista, niin säästyy myös päiväkotimaksuja + veroprosentti pienenee, kun tienaat vähemmän.

Lopulta ei tuloero ole kuin muutamia satasia palkastasi riippuen.

Eli työnantajan suuntaan tämä on enemmänkin ilmoitusluontoinen asia...vain erittäin harvassa paikassa sinun osa-aikainen työsi ei ole työnantajan mahdollista järjestää.

Vierailija
18/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä työstäni ja on kiva nähdä työkavereita, mutta ei ihan näin paljoa ;-) Pitänee mennä esimiehen puheille, eiköhän me joku sopimus saada aikaiseksi. Olisihan se yksi vapaapäiväkin viikossa jo paljon!

[/i

Vierailija
19/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen pe illasta su iltaan töissä. tunteja kertyy enemmän kuin 40h. aika rankka .

mutta koko viikko vapaata

joka työssä hyvät&huonot puolensa.

vkl jälkeen palautuminen kestää tiistaille asti. nukuttua ei juuri työssä saa.

Vierailija
20/21 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä työnantajan on pakko suostua tuohon järjestelyyn, jos sinulla on lapsia, jotka ovat tokalla tai nuorempia.

Mutta huom! KELAn korvauksen 90 e saa vain alle 3 v. lapsista tai eka- ja tokaluokkalaisista. Tuossa on siis monta vuotta välissä, jolloin KELAn korvausta ei saa.

Huomioi myös, että työpaikkaruokakuluja ei tule ja jos otat lapset pois päiväkodista, niin säästyy myös päiväkotimaksuja + veroprosentti pienenee, kun tienaat vähemmän.

Lopulta ei tuloero ole kuin muutamia satasia palkastasi riippuen.

Eli työnantajan suuntaan tämä on enemmänkin ilmoitusluontoinen asia...vain erittäin harvassa paikassa sinun osa-aikainen työsi ei ole työnantajan mahdollista järjestää.

Pienempi palkka ei tosiaan ole mikään kovin suuri ongelma eli ei se mitään, vaikka en saisi tuota KELAn korvausta. Enkä saisikaan ainakaan heti, koska meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, toinen eskarissa ja toinen 4-vuotias, mutta kohtahan se ekaluokkakin alkaa ja varmaan juuri se on saanut nämä mietteet mussa heräämään, koska haluaisin silloin olla enemmän läsnä..

En usko, että esimiehellä olisi mitään vastaan sanomista. Oon it-alalla, itse asiassa aloitinkin täällä osa-aikaisena opiskelujen ohella, joten tuttua puuhaa ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme