Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen pelko mennä kouluun 4 lk.

Vierailija
17.03.2010 |

4 luokalla olevalla pojallani on pelko mennä kouluun sen takia että jos häneltä on unohtunut läksyt tekemättä, ope kuulema siitä "huutaa". Poikani on ollut tosi tunnollinen läksyissään ja pari viikkoa sitten oli jäänyt tekemättä pikkutehtävä ja ope oli laittanut heti jälki-istuntoon. Poikani on alkanut tekosyitä että voisi jäädä pois koulusta. Selvitin pojalleni että keskustellaan open kanssa asiasta ja kerrotaan että sua pelottaa, poika kielsi ehdottomasti että sitte ope seuravana päivänä mollaa hänet kysymällä että pelottaako toisiakin oppilaita jos on jäänyt läksyt tekemättä, huh huh.......ei ole kyllä ammattitaitoinen. Ja oikeesti ei olekkaan, miksi edes tuommoisen annetaan olla viransijaisena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein hyvä käydä juttelemassa, ehkä ope ei vain ymmärrä pojan tilannetta. Minullakin on tuollainen tunnollinen poika ja oli ihan sirpaleina, kun opettaja laittoi tekemään unohtuneita tehtäviä koulupäivän jälkeen. Opettaja ei ilmeisesti edes ollut vihainen, mutta lapselle tuo oli ollut niin kova paikka, että itku meinasi tulla (3.-luokkalainen).

Kannattaa siis jutella open kanssa. Voi olla, että poika on kokenut tilanteen hurjemmaksi kuin se oikeasti oli. Ehkä luokalla on juuri nyt ollut "buumina" jättää läksyt tekemättä ja opettaja joutuu olemaan normaalia tiukempi. Ehkä luokalla on näsäviisaita lorvailijoita, joita opettaja kohtelee kärttyisästi ja muita oppilaita pelottaa, että milloin napsahtaa omalle kohdalle.

Parasta olisi jutella open kanssa ja kertoa, että lapsi on hyvin tunnollinen ja oli vähän säikähtänyt jälki-istuntoa. Puhumalla asiat selviävät ja etenkin sillä tavalla puhumalla, ettei mene pöydän ääreen piikit pystyssä ja vihaisena.

Vierailija
2/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole kyllä normaalia, siis siltä opettajalta. Siis jos lapsi tosiaan pelkää sen takia noin paljon, niin taitaa olla todella vihainen ja lapsenvastainen opettaja. Kannattaa puhua opettajan kanssa ja ehkä puhuisin myös jonkun muun henkilökuntaan kuuluvan kanssa opettajasta. Kouluissa on niin paljon koulukiusaamista muutenkin, että kyllä opettajan nimeomaan pitää olla siellä se tuki ja turva. Oletko muuten varma, ettei joku muukin kiusaa lasta, kun on noin peloissaan ja vastahakoinen menemään kouluun?

Mutta ennen kaikkea, tolle opettajalle pitäisi todellakin tehdä jotakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opettaja ei ole pätevä tai käyttäytyy väärin, niin rehtorin tulee tietää siitä.

Vierailija
4/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse kun olin juurikin tuolla luokalla ja minun paheeni oli että useasti unohdin kirjat kotiin. Opettaja kerran sitten huusi minulle kurkku suorana ja passitti kotiin hakemaan kirjan. Matkaa siis oli 3-4km. Itkien menin äidin työpaikalle joka on matkalla ja äiti soittikin kouluun, että mitä ihmettä se tämä oli.

Ei tarvinut kirjaa sen jälkeen hakea, mutta minkäs sille voi jos näin käy.. pelkäsin tosissani tuota opettajaa sen jälkeen ja on jäänyt kummittelemaan päähän ja välillä tulee mieleenkin.

Vierailija
5/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen samaa mieltä. Opettaja on vain niin erilainen meitä vanhempia kohtaan kun taas oppilaita kohtaan käyttäytyy tosi töykeästi, ainakin pojan mielestä, poika sanoo että kyllähän se sulle on erilainen. Ja vanhempain vartissa oli juuri puhetta kuinka tunnollinen poika on läksyissään ja kun yhen kerran sitte häneltä jäi tekemättä niin heti napsahti jälkkäri. Poika kertoi että miksei ope uskonut että hän oli unohtanut, ope oli inttänyt että unohtaminen ei ole syy täytyy olla joku muu syy, muttei ollut muuta syytä.

Jos olisin ottanut tuolloin yhteyttä minut olisi leimattu hankalaksi vanhemmaksi, ollaan pienellä paikkakunnalla...olen yksinhuoltaja jne..

Vierailija
6/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen opettaja "kiusottelee" oppilaita. Mutta eihän oppilaat tai lapset ymmärrä huumoria, erityisesti aikuisten huumoria, kun mekään emme aina ymmärrä. Opettaja ei ole tosiaankaan käynyt opettajan koulutusta.

Vierailija
7/7 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lasten koulussa ns.läksykerho johon joutuu jos on tehtävät tekemättä..koulun jälkeen siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme