Auttakaa!!!!Rakenneultra ja poikkeava löydös!!!!
Hei,
Meillä oli eilen rakenneultra ja vauvan mahalaukussa oli jotakin poikkeavaa. Lääkäri ja kätilöt oli tosi mukavia, mutta eivät oikein osanneet sanoa muuta kun että synnytys ilmeisesti tapahtuu helsingissä ja vaiva vaatii leikkauksen heti syntymän jälkeen. Lapsi ei pystyisi syömään ilman leikkausta... Eli, mahalaukku näytti kaksiosaiselta. Siinä oli ikäänkuin kaksikammiota ihan kiinni toisissaan. Joudutaan nyt odottamaan kaksiviikkoa suuressa epätietoisuudessa ja toivoisin jos jollakin olisi kokemuksia vastaavasta, niin kertoisi tarinansa minulle.
Kiitos paljon jos joku pystyisi auttamaan,
Maijuemilia
Kommentit (3)
Viikkoja 21+1. olen tässä soitellut ympäriinsä ja huomenna menemme helsinkiin tarkempiin tutkimuksiin. Onneksi ei tarvinnut odotella tuota kahtaviikkoa... Kauhukuvia on tullut jo vaikka mitä ja ilmeisesti ottavat huomenna jo heti lapsivesipunktion, sillä saattaa olla riski lapsen sairastaa esim.downsyndroomaa...
Ensiyönä en nuku
Meilläkin oli raskauden puolivälillä rakenneultrassa poikkeavaa ja saatiin lähete lapsivesipunktioon. Meillä oli kyseessä keskenään poikkeavat mitat (pää,reisi, käsivarsi, vatsan ympärys) joiden perusteella epäiltiin kehitysvammaa. Odottavan aika oli todella pitkä silloin kun pohti parin viikon ajan että mitä tulee tapahtumaan ja selviääkö vauva ollenkaan. Meillä kävi onni ja tulokset oli normaalit, eikä kontrollikäynneillä enää havaittu onneksi mitään poikkeavaa myöhemmin. Nyt menossa jo 35+3..Mutta tiedän todella miltä susta varmasti tuntuu.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja jos tosiaan vauvallanne on mahalaukussa jotain vialla, niin saadaan korjattua. Ja jo hyvissä ajoin voidaan miettiä hoitokeinojakin, kun asioita voidaan tutkia ennen syntymää. Onneksi Suomessa on osaavat lääkärit ja monia juttuja voidaan hoitaa. Kovasti voimia!
Minulla ei ole kokemusta mutta uskon ettei mitään suurempaa hätää ole, kerta lääkäri ja hoitohenkilökunta sanoivat että leikkauksella saadaan korjattua. Mutta Voimia kamalasti sinulle!!! Kaikki menee varmasti hyvin! Millä viikolla olet? Onko kyseessä alkuraskauden rakenneultra?