Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Streptokokki B +raskaus/synnytys...APUA!!

16.03.2010 |

Itse sain vasta viimevkolla tietää kantavani Streptokokki bakteeria. Edellisessä synnytyksessä ko testi oli otettu ja oli myös silloin positiivinen, mutta kukaan ei koskaan siitä mitään sanonut. Nyt tässä odotuksessa kävin päivystyksessä vkolla 27, jolloin oli ko testi otettu, mutta vasta äsken sain tietää että sitä on edes ikinä testattu ja että se on positiivinen. Nyt rv36 +6.

Esikoisen oli testattu syntymän jälkeen (sitäkään en tiennyt, kun joutui muista syistä lastenosastolle) Ja testi oli negatiivinen, onneksi.

Mutta nyt on huoli hirmuinen.

Onko kenelläkään kokemusta samasta, on kuulemma todella yleinen??? Mitä osaat kertoa asiasta!!!!!!!!!???????

Onko teitä hoidettu mitenkään odotusaikana entäpä synnytys??? Mulle sanottiin, et kun vedet menee niin sitten suoraan antibiootti suoneen.

Nyt ei siis mitään hoitoa/lääkettä ole mulla.

Tietääkö kukaan voiko se Streptokokki kuitenkin päästä vauvaan kalvojen läpi??? Mulla kanava jo auki.

Onko kenenkään vauva joutunut hoitoon sen takia, jos on niin oliko äidin positiivinen tulos tiedossa ennen synnytystä??

Ja muutenkin miten vauvoja hoidettu???

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata!!!

Merili

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalla todettiin päivä syntymän jälkeen aivokalvontulehdus. Oli tarttunut synnytyskanavasta. Tulehduksesta oli tieto, mutta synnytyssalin väki ei aloittanut synnytyksessä suonensisäistä antibioottia... Miksi, sitä en tiedä... Mutta lapsi oli teholla pitkään, selvisi onneksi vammoitta. Hoitovirheestä tekivät kyselyn.

Pidä huoli että saat asianmukaisen antibioottihoidon. Pyydä tarvittaessa yksityiseltä toinen mielipide hoidostasi etukäteen...

Vierailija
2/3 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki jo aikaisemmin tästä käytyyn keskusteluun johon itsekin vastasin yhden streptokokki+ raskauden läpikäyneenä ja toinen nyt menossa :)

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1104979/streptokokki…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa raskaudessa olen syönyt kuurin, kun on aiheuttanut supistuksia jo toisella kolmanneksella. Joka synnytyksessä on hoidettu antibiooteilla suoneen. Ei sitten enää ole uudelleen testailtu, vaan on varmuuden vuoksi laitettu antibiootit, ettei vauvaan tartu synnytyksessä. Koskaan ei ole vauvoilla mitään ollut.