Mikä mua vaivaa? niskakipu ja kurkussa "pala"
Mikä ihme mua vaivaa? Heräsin viikonloopuna kauheaan niskakipuun. se on taintunut buranalla, mutta nyt jäljellä on omituinen tunne kurkussa, kuin joku painaisia sisällä, en voi kunnolla niellä.
Mitä ihmettä? Tosi kauhea olo
Kommentit (10)
liittyä voimakkaaseen ahdistukseen,mullakin tullut toisinaan tuo pala kurkkuun.Lihakset jumissa?
pala kurkussa loppuraskaudesta ja terkkari väitti vian olevan korvien välissä.. Ei menny kauaa, ku kieli oli ihan "rikki", siinä oli hiivasieni ja lääkityksen loputtua oli pala kurkustaki kadonnu.. Pala kurkkuun nousi parin kk:n päästä uudestaan ja pian perään taas se hiivasieni..
voi tosiaan liittyä ahdistukseen, mutta tää "pala" tuntuu tosi voimakkaasti fyysisenä.
ja niskat on jumissa, muutenkin ollut niskaongelmia.
2, toivottavasti menee ohi. Onko liittynyt johonkin erityiseeen tilanteeseen?
Yritys on päästä lääkäriin, mutta mun kipu on niin tuskainen kun se tulee, etten pääse lääkäriin. En tiedä mistä johtuu, mutta kamalaa on kun ei pysty edes nielemään. Mulla pala ei niinkään tunnu kurkussa, vaan jostain syystä en vaan pysty nielemään ja takaraivossa tuntuu olevan joku luumu.
Kai nämä oireet liittyvät johonkin niskalihasten jumiutumiseen??
2
Pikanieluviljely puhdas.Lekuri määräs verikokeet ja toisen nieluviljelyn labrassa.Huomenna saan tulokset.
Tuntuu että kurkku ja kielen takaosa on ihan paisuneet ja niellessä sattuu välillä niin julmetusti.
Ruokatorven tulehdus ja mahahappo lääkkeet auttoi.
En röyhtäillyt.
kävin lääkärissä, ja diagnoosi oli siis hartiakivut/tulehtunut lihas ja mahdollinen kurkkutulehdus (virusperäinen)
sain pronaxenia tulehdukseen ja relaksantteja ja tänään olo parempi. tulehduskipulääkettä (siis toi pronaxen) pitää kuulemma syödä viikon kuurina, jollin auttaa paremmin
Lisäksi kävin jumpassa eilen, joka kyllä auttoi.
Niska särki tuossa yhtenä päivänä. Ei ole ennen tuollai tehnyt. Laitoin Burana- voidetta, ja se auttoi.
Kerro sitten mullekin, kun saat tietää mikä sulla on.
Kärsin samantapaisesta vaivasta :(