Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulle on laitettu hormonikierukka imetysaikana,

Vierailija
15.03.2010 |

niin millaiset ovat olleet ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen?

Entä onko tullut sitä kauhealta kuulostavaa"noin puoli vuotta kestävää tiputteluvuotoa"?

Oletko ollut tyytyväinen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kierukka laitettiin. Ekat 3kk oli tiputtelua joka päivä, mutta se oli niin vähäistä että ei kyllä haitannut mitään. Sen koommin ei olekaan ollut menkkoja vuosiin, joten kyllä tuon 3kk siitä ilosta "kärsi".

Vierailija
2/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka laitettiin viime syksynä, kun vielä imetin.

Vuotoa ei ole ollut - ja se on ihan pikkuseikka joku vuoto.

Sen sijaan ensimmäiset neljä kk kärsin todella rajuista mielialanmuutoksista. Johtuu varmasti osittain siitäkin, että lopetin marraskuussa imettämisen. Itkin esim. kolme päivää putkeen.

Nyt kierukka on ollut paikoillaan about 6 kk ja olen TODELLA tyytyväinen. Kaikin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menkat alkoi kun vauva oli 4 kk - ja minä imetin täysillä.

Vierailija
4/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on nyt kohtapuoleen vuosi eli pitäisi eka kontrolliaika varata.

Ekoja kuukautisia ei ole ollut ollenkaan, tai ehkä on, mutta tosi minit sitten.. Enemmänkin tuota tiputteluvuotoa kaiken aikaa, mutta ei se oikeasti ole niin hankalaa kuin mitä kuvittelee. Ainakaan mulla. Nimittäin ensimmäistäkään kuukautissuojaa tai edes pikkuhousunsuojaa en ole tarvinnut vaan se vuoto, mitä ikinä on tullut, lähtee kertapyyhkäisyllä paperiin vessassakäynnin yhteydessä. Yleensä vuoto on ruskeaa tai rusehtavaa, joskus harvoin kirkkaan punaista, mutta silloinkin limaista eli sellaista varsinaista verivuotoa ei todella ole nähty meillä..

Olen ollut tyytyväinen ennakkoluuloistani huolimatta! Todella harmiton ja hyvä ehkäisymuoto ainakin minulle.

Vierailija
5/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 2kk synnytyksestä. Tiputtelua ekalla kerralla pari kk, sitten ei vuotoja ennenkuin imetyksen lopettamisesta 1kk, eli kun lapsi oli 1v7kk. Silloinkin pientä tuhrua muutama päivä. Sen jälkeen ei kolmeen vuoteen mitään... Toisen kierukan asennuksen jälkeen vain pari viikkoa tiputtelua. Nyt tuli ekat kuukautiset, taas tuhrua, lapsi 1v8kk ja imetän edelleen.

Vierailija
6/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nyt 5 kk, ja lopetan lapsen pahojen allergioiden takia imetyksen.

Pelkään juuri mielialan vaihteluita ja enne kaikkea sitä että muutenkin olemattomat halut häviävät kokonaan.

Ehkä uskallan kuitenkin kokeilla...

ap

Vierailija
7/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko "asennuksen" jälkeen ekat kuukautiset, normaalit noin viikon sit tiputtelua noin 2 viikkoa, viikko taukoa sit taas sama juttu ja sen jälkeen säännölliset niukat kuukautiset, tiputtelee kylläkin 7 päivää, mutta silti tyytyväinen

Vierailija
8/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain jaksatte laittaa.

Vierailija
9/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tiputteluvuotoa, mutta kuukautiset piteni kahden viikon mittaiseksi. Meni kolme kuukautta niin tulin raskaaksi, jolloin kierukka otettiin pois eikä takas tuu.

Vierailija
10/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tiputteluvuotoa, mutta kuukautiset piteni kahden viikon mittaiseksi. Meni kolme kuukautta niin tulin raskaaksi, jolloin kierukka otettiin pois eikä takas tuu.

Vierailija
11/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on neuvolassa sanottu ettei hormoonikierukkaa laiteta imetysaikana. Miksiköhän jos muualla kuitenkin laitetaan?

Oon juuri nyt raskaana ja raskauden jälkeen olisi ehkäisyvaihtoehtoina joko vasektomia tai hormoonikierukka. Aiempia lapsiania olen imettänyt melkein kaksi vuotta joten kovasti olemme vasektomia puoleen kallistuneet kun tuota hormoonikierukkaa ei kuulema laiteta.. Muutoin se kyllä kuulostaisi paremmalta eikä niin lopulliselta.

Vierailija
12/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on neuvolassa sanottu ettei hormoonikierukkaa laiteta imetysaikana. Miksiköhän jos muualla kuitenkin laitetaan? Oon juuri nyt raskaana ja raskauden jälkeen olisi ehkäisyvaihtoehtoina joko vasektomia tai hormoonikierukka. Aiempia lapsiania olen imettänyt melkein kaksi vuotta joten kovasti olemme vasektomia puoleen kallistuneet kun tuota hormoonikierukkaa ei kuulema laiteta.. Muutoin se kyllä kuulostaisi paremmalta eikä niin lopulliselta.

litetaan imetysaikanakin. Mene yksityiselle jos kunnallisella eivät laita.

Vierailija
13/13 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin imetän vieläkin! T:5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi