Mitä haluaisitte vielä elämässänne tehdä, kokea, saavuttaa?
Aloin tänään yhtäkkiä miettiä, mitä vielä haluaisin tehdä tässä elämässä. Ikää on jo 40+, ja monta asiaa olen saavuttanutkin. Mutta mitä vielä, mitä "haluan tehdä isona"?
Haluaisin vielä kerran rakastua ja elää rakastettuna - oma parisuhde on melko urautunut ja oikeastaan kriisissä. Jos se rakastumisen kohde olisi nykyinen mies, hyvä - muttei tunnu kovin todennäköiseltä. Haluaisin vielä asua ulkomailla, mutta se ei liene mahdollista ennen eläkeikää (monestakin syystä).
Entä te?
Kommentit (8)
Tuppaa elämä olemaan sellaista velvollisuuksien suorittamista, harvoin pysähtyy miettimään mitä minä ITSE haluaisin tehdä ja saavuttaa. Lapset pitää kasvattaa ja hoitaa aikuisiksi, koti pitää kunnossa, töissä käydä ja olla tunnollinen.
Huokaus. Mihin kaikki unelmat hävisivät? Moni niistä toteutui, osa taas ei.
Haluaisin oman puutalon kauniilla paikalla johonkin pikkukaupunkiin. Haluaisin kirjoittaa kirjan. Haluaisin opetella ratsastamaan.
-olla vapaaehtoistyössä esim. katulapsia hoitaen (voiko sen merkityksellisempää työtä olla, että antaa toiselle mahdollisuuden paljon parempaan elämään)
-kasvattaa omat lapseni tasapainoisiksi ja onnellisiksi (vaikka eihän tuohon aina itse voi täysin vaikuttaa)
-haluaisin oppia soittamaan kitaraa
-haluaisin viettää aviomieheni kanssa yhteistä aikaa ja nauttia yhdessäolosta kuten ennen lapsia
Julkaisusta en ole niinkään varma.
Olen 44 vee
siksi olen nyt "lisäajalla" ja tavoitteenani on enemmän antaa kuin ottaa. Itselleni toivon, että olisi riittävästi aikaa myös liikuntaan ja rentoutumiseen, jotta pysyisin hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään. Itse asiassa haluaisin jo luopua työelämästä, mutta se ei ole mahdollista vielä pitkään aikaan. Ikäni on 50.
Olen ammatillisesti ja taloudellisesti saavuttanut aseman, johon olen tyytyväinen ja saanut ihanan perheeni. Olen myös ehtinyt matkustaa ja kokea. Nyt haluaisin vain osata ottaa rauhallisesti ja nauttia joka hetkestä.
38 v
Mielelläni asuisin vielä uudestaan ulkomailla joskus.
En ole vielä neljääkymmentä joten eläkeiän mainitseminen tuntuu hassulta, mutta sen ajan vapaudesta nauttiminen tuntuu niin ihanalta ajatukselta! Kaikki muu on saavutettu.
Tietysti toivon myös, että saan nähdä lapseni aloittavan itsenäisen elämän aikanaan hyvin eväin ja hyvillä mielin.
muuttaa ulkomaille, rakentaa sinne omavaraisen talon, matkustaa, keksiä uuden ammatin itselle.