Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen rangaistuksen antaisit, jos lapsesi kävisi sinuun käsiksi riidan yhteydessä?

Vierailija
13.03.2010 |

Ystäväni kertoi, että hänen (14v) lapsensa oli käynyt häneen käsiksi riidan yhteydessä. Tämän takia ystäväni oli tältä lapselta kieltänyt kotoa poistumisen seuraavaksi 3viikoksi, koulussa ja harrastuksissa saa käydä, mutta muuten ei ole lupa olla pois kotoa. Tuon lisäksi ystäväni sanoi, ettei lapsensa pääse myöskään isälleen tuon 3viikon aikana. Minusta tuo on jo kohtuutonta, että kielletään toisen vanhemman tapaaminen tuolla verukkeella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä toiselle vanhemmalle kuitenkaan kieltäisi menemästä. Viestittäisin kyllä toiselle vanhemmalle tapahtuneesta.

Vierailija
2/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta keskusteltaisiin hyvin perusteellisesti. Yrittäisin herätellä teinin omatuntoa ja kävisimme läpi tunteiden hallintaa ja sitä, miten ensi kerralla toimia kun tunteet kuohahtavat yli. Kertoisin ymmärtäväni, että teini-iässä hormonit mylläävät ja on normaalia yrittää irtautua vanhemmistaan ja kapinoida. Normaalia ja sallittua ei kuitenkaan ole käydä toiseen käsiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsella myös. Vaikka kuinka lähivanhempaansa huitoisi. Itse meinaan tilata ajan perheneuvolaa. 9v lyö ja haukkuu rumilla sanoilla. Olen uupunut ja menettänyt otteeni.

Vierailija
4/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin ilmoitusken lastensuojeluviranomaisille ja/tai poliisiille. Lapsi pysähtyy paremmin, kun joku ulkpuolinen hänen kanssaan juttelee. Eikä ole ihan normaalia, että tuon ikäinen käy käsiksi aikuiseen, ellei aikuienn ole ensin häneen käynyt käsiksi.

Vierailija
5/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein jokainen teini läimäisee/huitaisee murrosiän tuiskeessa vanhempaansa.

Minä tein niin, samoin veljeni, useimmat kaverini tekivät jne. Ihan normaaleja aikuisia meistä kasvoi.

Se on sitten eri asia jos käytetään kättä pidempää tai oikeasti satutetaan ruhjeille asti tms.

tekisin ilmoitusken lastensuojeluviranomaisille ja/tai poliisiille. Lapsi pysähtyy paremmin, kun joku ulkpuolinen hänen kanssaan juttelee. Eikä ole ihan normaalia, että tuon ikäinen käy käsiksi aikuiseen, ellei aikuienn ole ensin häneen käynyt käsiksi.

Vierailija
6/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein jokainen teini läimäisee/huitaisee murrosiän tuiskeessa vanhempaansa. Minä tein niin, samoin veljeni, useimmat kaverini tekivät jne. Ihan normaaleja aikuisia meistä kasvoi. Se on sitten eri asia jos käytetään kättä pidempää tai oikeasti satutetaan ruhjeille asti tms.

ystävä- ja sukulaispiireissä

Vierailija
7/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lyönyt lapsiasi?

melkein jokainen teini läimäisee/huitaisee murrosiän tuiskeessa vanhempaansa.

Minä tein niin, samoin veljeni, useimmat kaverini tekivät jne. Ihan normaaleja aikuisia meistä kasvoi.

Se on sitten eri asia jos käytetään kättä pidempää tai oikeasti satutetaan ruhjeille asti tms.

Vierailija
8/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain läimäisyjä, kunnon tukkapöllyä ja vitsaa sekä remmia, syy kuin syy, esim. uudet vaatteet rikkoontui kun kaaduin pyörällä jne. Murkkuiässä en enää kestänyt humalaisen äitini päällekäymisiä, vaan aloin lyödä takaisin. Nyt kun olen 40, en kestä äitini läheisyyttä lainkaan. Ja joudun kuuntelemaan, kun se selittää kaikille, jotka viitsii kuunnella "meidän maija oli aivan kauhea murrosiässä, se kuulkaa kävi päälle monta kertaa, mitä siinä voi tehdä muuta kuin itsekin lyödä takaisin"...

Vierailija
9/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan muusta vakavammasta käsiksikäymisestä, kyllä siihen puututaan. Eli ei se nyt normaalia ole missään tapauksessa, eikä hyväksyttävää..

Sinä joka sanot sen olevan normaalia, mieti nyt vähän, onko ok, että teini hakkaa vanhempansa???? Ei lyöminen ole koskaan oikein eikä hyväksyttävää. Tuon ikäinen nuori elää todella turvattomassa ympäristössä jos hänen sallitaan lyövän vanhempiaan.

Vierailija
10/10 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pekään, että tempaisisin takaisin, jos lapseni mua löisi. Oletan kyllä, että lapseni ovat 14-vuotiaina mua isompia, koska itse olen 159cm ja mulla on kolme poikaa, joilla on aika isokokoinen isä.

En siis todellakaan nyt lyö lapsiani, ja meillä on väkivalta kielletty. Mutta itse olen saanut lapsena vanhemmiltani turpaani, ja mulle on jäänyt tosi vahva puoustusmekanismi päälle, joten voisi käydä kuten yllä kirjoitin.

Noin muuten mun on tällä hetkellä vaikea kuvitella lasteni käyvän mun kimppuuni, mutta jos niin tekisivät, aikamoiselle työleirille vähintään joutuisivat. Ihan hevillä ei meillä paineta villaisella toiseen ihmiseen kajoamista, ja ihmettelen kyllä näitä, joiden perheessä on ihan normaalia, että teinit mätkii vanhempiaan. Ne on varmaan samoja perheitä, joissa on ihan tavallista, että iskä vähän kännipäissään mätkii äitiäkin, kun se kerran ärsytti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi