Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsi lihava? 154.5cm ja 44kg(ov)

Vierailija
13.03.2010 |

Kyseessä 13-vuotias tyttö. Omasta mielestäni tyttö on liian pyöreä ja olen jo monta vuotta noudattanut suosituksia siitä, miten lapsen painonnousua rajoitetaan ja odotetaan pituuskasvun korjaavan pyöreyttä. Tyttö on siis ollut käyrillä +20% joskus 6-8-vuotiaana. Sen jälkeen olen itse laihduttanut 25kg ja koko perheen elintavat menneet remonttiin ja nuoremmat lapset on hoikkia, koska ovat syntyneet tuon "remontin" aikana.

Nyt sain kouluterv.hoitajalta nämä mitat (en pituus-paino%) ja hänen mielestä kaikki on tosi hyvällä mallilla. Olin aika kummastunut! Nyt mietinkin sitten, että onko ongelma enemmän mun päässä kuin tytön kropassa?

Luotankin nyt av-raatiin :)! Mitä mieltä olette? Minkä kokoisia omat just 13-vuotta täyttäneet tyttönne on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vika on sun päässäsi. Ei tyttösi ole lihava. Ihan sopiva. Ethän vain aiheuta lapsellesi syömishäiriötä.

Oma tyttöni täytti tammikuussa 12v ja on 163 cm 50 ke eikä ole lihava vaan normaali painoinen

Vierailija
2/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut lihava vaan ihan normaalipainoinen. Isompi kuin useimmat kaverini silloin kyllä, mutta en missään nimessä lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no en ole lapselle mistään laihduttamisesta puhunut. Sillon kyllä jo vuosia sitten neuvolassa lääkäri puhui terveellisestä ruuasta ja makeiden, sipsien ym. syönnin vähentämisestä. Kai sellaisen nyt voi lapsellekin sanoa? Siis terveysneuvontaa.

En usko, että tyttö itse tietää olleensa "dieetillä". Eikä noista mitoistakaan mitään puhuttelua pidetty tai sen kummemmin kummasteltu.

ap

Vierailija
4/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole. Ihannepainoinen, eli kyllä ongelma on sun korvien välissä.

Vierailija
5/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä se ongelma taitaa olla.

Minkä kokonen olet itse?

Vierailija
6/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

152 cm pitkä ja 45 kg ja kaikki pitävät minua laihana!! Todellakaan tyttösi ei ole ylipainoinen!

Vierailija
7/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lihaksikasta/rotevaa mallia

Vierailija
8/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen 157 cm ja 53 kiloa ja täysin normaalipainoinen. Olin melkein samoissa mitoissa jo 13 vuotiaana. Parikymppisenä paino tipahti alle 50 kilon, jolloin lääkärissä jo kommentoitiin, ettei tarvitsisi enää yhtään tippua.

Vierailija
9/9 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juuri 13 vuotta täyttänyt tyttömme on 157 cm ja 41 kg. On kuitenkin hyvin hoikka ja vaikka painaisi monta kiloa enemmän olisi edelleen normaalipainon rajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi