Merja Vanhasen mielestä koululaiset voivat olla luokassa ilman opettajaa,
koska hehän joutuvat olemaan koulupäivän jälkeenkin tunteja yksin.
Tämä oli vastaus siihen, kun vanhemmat kapinoivat sijaiskieltoa vastaan.
Vanhemmat ovat huolissaan lastensa turvallisuudesta ja oppimisesta koulussa mikäli luokassa ei ole opettajaa.
Kommentit (14)
Jos sama lapsi menee yksin kotiinsa, niin miten ihmeessä se ei pärjäis yksin koululuokassa, jossa käy joku opettaja silloin tällöin katsomassa?
jos 30 lasta on samassa luokassa yhdessä ilman aikuista? Kyllä varmasti kaikki pärjää JOS ei tapahdu kiusaamista, häiriköintiä, onko lukurauha taattu? Miten oppiminen?
Eikä kaikki lapset ole yksin kotona koulun jälkeen...
Jos sama lapsi menee yksin kotiinsa, niin miten ihmeessä se ei pärjäis yksin koululuokassa, jossa käy joku opettaja silloin tällöin katsomassa?
Ei ole vitsi, näin hän perusteli päätöksen.
minun lapseni ei ainakaan saa olla iltapäivisin yksin.
ei kai tuollaista tosissaan voi sanoa? En minä ainakaan jätä 10-vuotiasta yksin kotiin edes kaupassakäynnin ajaksi
sitten lähettää sinne kouluun ollenkaan? Jos siellä ei kukaan opeta eikä valvo, niin mitä siellä koulussa sitten tehdään?
on aivan kamalaa, kun vastuu on sen opettajan, joka siihen hommaan on käsketty. Kun on toisessa luokassa toisen porukan kanssa, ei mitenkään voi estää, jos joku päättää tehdä jotain kamalaa. Ja tiedoksi, että oppilasaine on muuttunut todella paljon, kun tavallisiin luokkiin integroidaan erityisoppilaita. Että ei todellakaan sama juttu, kuin olla muutama tunti yksin tai kaksin kaverin kanssa tai sit sisarusten kesken kotona : (
Sitähän varten vanhemmat lapsensa kouluun lähettävät, että siellä on opettaja, joka opettaa ja valvoo! Miksi muuten lapset kouluun edes menisivät? Kotiasiat ei kuulu tuohon mitenkään. Ja kotona saa kuitenkin olla rauhassa, ei ole kiusaajia, eikä häiriköitä tms.
ihan silloinkin kun opet eivät ole lomautettuna. Opettaja on monistamassa, puhelimessa, kokouksessa, kahvilla, milloin missäkin. Oma lapseni kertoo, (on keskusteltu viime aikojen uutisista että kuinka paljon opetusaikaa menee hukkaan "kurinpidon takia") että joka tunnin alussa menee 10-15 minuuttia ennen kuin opettaja tulee paikalle. Sen ajan he lukevat pulpettikirjaa, piirtelevät, tekevät läksyjä, juttelevat ja - juu - joskus nahistelevat. Kyseessä on ala-asteen luokka. Ja juttu on tosi, sillä olen joskus käynyt viemässä lapselleni jotain unohtunutta vihkoa tms ja tilanne on ollut juuri tuo: 10 min kellonsoiton jälkeen luoka kihisee oppilaita, mutta opettajaa ei näy.
ihan silloinkin kun opet eivät ole lomautettuna. Opettaja on monistamassa, puhelimessa, kokouksessa, kahvilla, milloin missäkin. Oma lapseni kertoo, (on keskusteltu viime aikojen uutisista että kuinka paljon opetusaikaa menee hukkaan "kurinpidon takia") että joka tunnin alussa menee 10-15 minuuttia ennen kuin opettaja tulee paikalle. Sen ajan he lukevat pulpettikirjaa, piirtelevät, tekevät läksyjä, juttelevat ja - juu - joskus nahistelevat. Kyseessä on ala-asteen luokka. Ja juttu on tosi, sillä olen joskus käynyt viemässä lapselleni jotain unohtunutta vihkoa tms ja tilanne on ollut juuri tuo: 10 min kellonsoiton jälkeen luoka kihisee oppilaita, mutta opettajaa ei näy.
minun lapseni ei ainakaan saa olla iltapäivisin yksin.