Suvaitsevaisuutta mammat!
Pitkästä aikaa poikkesin tähän AV-palstalle ja muutamat ketjut (ulkona nukuttamisketju mm.) saivat taas ihokarvani nousemaan pystyyn.
Kummasti edelleen täällä luullaan, että on vain yksi oikea tapa olla äiti. Jatkuvasti ollaan syyttelemässä toisia ja tekemässä vastakkainasetteluja. Naurettavaa oli tuossa ulkona nukuttamis -ketjussa se, että jotkut olivat TODELLA loukkaantuneita siitä, että ulkona vielä nykysuomessakin nukutetaan lapsia ja koska Suomessa on sellainen tapa, niin sitten nämä äidit, jotka eivät sitä tapaa ymmärrä, luulevat että heidän VELVOLLISUUTENSA on tämän yleisen tavan takia MYÖS nukuttaa lapsensa ulkona tai muuten he kokevat olevansa huonompia tai puolustusasemissa tai sitten parempia ja sitä kautta teilaamassa niitä, jotka edelleen noudattavat tätä typerää tapaa nukuttaa lapsi ulkona.
Saman ilmiön huomaa monessa, monessa muussa asiassa. Olen ihan tavallinen, nuori, yhden lapsen äiti. Täysimetin, käytän lapsellani kestovaippoja ja kannoin häntä 7 kk kantoliinassa, nukutin ulkona. Jos tapasin äitejä, jotka eivät noita asioita tehneet, huomasin heti tietynlaisen puolustusasemiin menemistä tai selittelyä TAI arvostelua, surkuttelua jne.
Uskon, että suurin osa meistä on ihan hyvä äiti niine tapoineen ja valintoineen mitkä hän itse tekee. Antakaa toisillenne tilaa ja arvostakaa itseänne niine valintoinenne mitä itse teette. Jos joku haluaa kestoilla, liinailla ja imettää, ei häntäkään tarvitse teilata!
Olen huomannut myös sen varjopuolen missä itse olen herkästi menossa puolustusasemiin, nimittäin lapseni meni hoitoon 9 kk iässä. Useasti huomaan selitteleväni tätä valintaa ja puolustelevani sitä. Eihän minun sitä tarvitse kenellekään selitellä, usat eivät edes niitä selityksiä kaipaa!
Joten aurinkoista mieltä ja iloisia kevätpäiviä kaikille!
tietysti on vain yksi tapa olla äiti - minun tapani!
Ei vaan, aurinkoista kevättä vaan sinnekin :)