Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään kotona, saako töitä-ahdistus

Vierailija
11.03.2010 |

Hei!

Kaipaisin vertaistukea. Minulla on kaksivuotias lapsi(jota hoidan kotona) ja työtilanne alallani todella huono juuri nyt. Huomaan työttömyyden käyvän nyt jo itsetunnon päälle, vaikka siis teenhän arvokasta työtä kotona.

Haluaisin mennä töihin mahdollisen toisen lapsen ja ensimmäisen välissä, mutta toisaalta ei ole järkevää venyttääkään sitä, että edes joskus pääsisin kunnolla alani töihin. Kaipaisin kokemuksia pitkästä kotona olosta. Siis oletteko esim neljän-viiden kotivuoden jälkeen työllistyneet ihan hyvin ja miten olette ylläpitäneet ammatillista itsetuntoa? Olen yli 30 ja tuntuu siltä, että pitäisi jo olla paljon työvuosia takana..Enne lasta ehdin olla vajaa pari vuotta töissä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut pitkään kotona, mutta tunnen erittäin monia 5-9v kotona olleita, jotka eivät ole tehneet töitä ennen lastentekoa. Todella hankalaa on saada töitä. Helpointa on, jos ammatti on ammattikoulusta tai joku selkeä 'suorittava' ammatti kuten sairaanhoitaja. Vaikeinta on jos on akateeminen koulutus, koska silloin ajatellaan koulutuksen vanhentuneen ja monesti kun yli 30v. hakee töihin, hän kuvittelee saavansa saman verran kuin muut samanikäiset, jotka ovat olleet töissä jo vuosia. Palkkatoiveen pitää olla aloittelijan palkka.

Vierailija
2/3 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ehkä osoittaisit että olet edes osaksi mukana leikissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 35, et ole vielä vanhus ollenkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän