Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pitäisi olla yhteydessä vanhempaansa?

Vierailija
11.03.2010 |

Mulla on yksin asuva äiti elossa ja mietin välillä kuinka usein häneen pitäisi olla yhteydessä. Soittelen viikottain mutta käymään en pääse kovin usein. Ollaan ihmisinä hyvin erilaisia ja jotenkin väsyn hänestä aika usein tosi paljon. On syyllistävä ja tukahduttava.

Tunnen syyllisyyttä siitä, etten ole enempää yhteydessä mutta en jaksa. Olen väsynyt ja masentunut, enkä jaksa hoitaa omia ystävyyssuhteitanikaan. Perheeni jaksan joten kuten.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani asuvat vielä kotona, iäkkäitä ovat. Asuin ennen perheeni kanssa kaukana ja näimme 4-5 krt/vuosi ja soittelimme noin kerran viikossa. Nyt olemme asuneet pari vuotta 20 km päässä ja tuntuu että mikään ei riitä=)

Käymme kylässä noin 1,5 vkon välein, sen lisäksi äitini soittaa parikin kertaa viikossa. Aina sanoo "käykää, käykää" ja "oli jo ikävä".. Tuskin hän minua ja miestäni niinkään kaipaa vaan lapsiamme.Lapsetkin ovat jo koulussa ja harrastuksia riittää, joten ihan joka ilta ei voida olla menossa kyläilemään.

Vierailija
2/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joulukorttiväleissä, koska voin itse huonosti, jos olen tekemisissä enemmän.

Kyllä aikuinen ihminen on itse vastuussa ihmissuhteistaan, joten jos on kovin yksinäinen, katsoo peiliin. Se äiti siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt ja masentunut, enkä jaksa hoitaa omia ystävyyssuhteitanikaan. Perheeni jaksan joten kuten.

Pitäisikö ehkä hakea apua?? Ei ole normaalia elää elämäänsä väsyneenä ja masentuneena jatkuvasti.

Vierailija
4/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme 1000km päässä, joten näemme harvemmin. isälle soitan kerran viikkoon, häneen välimatkaa n800km. Musta on kiva kertoa lasten kuulumisia, omia kuulumisia ja kuulla puolestaan mitä heille kuuluu.

Vierailija
5/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ratkaisee asian omalla kohdallaa, omista lähtökohdistaan ja elämäntilanteestaan käsin. Oma leskiäitini asuu 4 km:n päässä ja soitellaan useamman kerran viikossa, joskus jopa päivittäin. Joku lapsista on melkein joka viikonloppu mummolassa yökylässä myös ja äiti auttaa muutenkin paljon lastenhoidossa. Samoin anopin kohdalla.

Vierailija
6/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole mikään turhanlätisijä ja sitä mieltä, että soitella voi molempiin suuntiin. Äitini on kanssa samanlainen syyllistävä, tukahduttava marttyyri. Meillä on ollut kaikenlaista hankausta ja koskaan en ole saanut selvitettyä asioita hänen kanssaan, koska hän on mielestään aina oikeassa eikä halua "riidellä". Unohda se syyllisyys.

Vierailija
7/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äitinikin pyytelee jatkuvasti kylään, useammin kuin minulle sopisi käydä. Itse hän ei kyllä käynyt mummini luona (kun vielä eli) kovin usein.

Vierailija
8/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt ja masentunut, enkä jaksa hoitaa omia ystävyyssuhteitanikaan. Perheeni jaksan joten kuten.

Pitäisikö ehkä hakea apua?? Ei ole normaalia elää elämäänsä väsyneenä ja masentuneena jatkuvasti.

Vierailija
9/9 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hitossa se että äitisi ei käynyt äitinsä luona liittyy siihen että sinä et käy äitisi luona?