Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, please! Hiivatulehduksen aikainen ruokavalio??

Vierailija
11.03.2010 |

Siis, mitä olette syöneet tulehduksen aikana?

Täytyykö lopettaa kaikenlaisen leivän syönti?

Miten hedelmät, peruna?

Mitä kannattaa syödä?

Kuiva aihe, mutta olisi kiva, jos vastaisitte!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en enää suostu noihin apteeksin käsikaupalääkkeisiin; lääkäri voi reseptillä kirjoittaa pillerin, yhden ainoan hiivalääkekeen, joka maskaa noin 2,5 euroa.

Ja auttaa todella hyvin.

Itse jouduin käyttämään akksi anesten kuuria, eikä vaiva helpottunut (saan hiivan aina antibioottikuuri jälkeen, ja on sitkeä vaiva). Menin sitten päivystykseen ihan sairaanhoitajalle sanomaan, että olisko mitenkään mahdollista saada sitä tablettia, kun nämä muut ei auta: ihan ilman lääkärikäyntiä lääkäri kirjoitti reseptin apteekkiin odottamaan.

Vierailija
2/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voiko syödä ruisleipää (sis. hiivaa), entä perunaa (sis. sokeria?) ym. ?

Ja, mitä kannattaisi syödä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pullat, karkit, limsat jne. En syö tällaisia ollenkaan, koska heti tulee hiivatulehdus. Mutta voin syödä tavallista leipää ja tavallista pastaa ja tavallistqa perunaa. Voin syödä jopa valkoista ranskanleipää, ja valkoista vehnäpastaa, mutta en tietysti kovin usein syö, koska ne ei ole hyvää.

Lisäksi maitohappobakteerin on hyväksi. Juo piimää ja gefilusmehuja ja syö maustamatonta jugurttia. Viimemainittua voi myös sivellä "sinne", jos ei halua hakea apteekin myrkkyjä.

Vierailija
4/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
5/5 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri määräsi mulle canestenia hiivatulehdukseen,vaikka siis olen raskaana.mutta sitä saa käyttää.. sokerit ja vaaleat jauhot pois. ja maustamatonta jogurttia. kyllä sen sillä pitäs helpottaa ! ja juu maitohappobakteereja (pillereitä :D ) saa syödä myös raskaana..