Lastenvalvoja suositteli yksinhuoltajuutta ym, siis häh!?!
Me olemme eroamassa mieheni kanssa ja olimme keskustelleet, että lapset jäävät isälleen ja minusta tulisi etä-äiti, näkisimme lapsia kuitenkin melkein yhtä paljon.
Lastenvalvojalla käynti sai sitten ihmettelemään, että ovatko kaikki tuollaisia. Kerroimme mitä olemme sopineet ja tämä lastenvalvoja siihen totesi, että olisi parempi, että minä hakisin yksinhuoltajuutta ja että isä tapaisi lapsiaan mahdollisimman vähän jos ollenkaan. Luulin, että tuo käynti olisi sellainen, että siinä kirjataan vain mitä olemme yhdessä sopineet, mutta se olikin sitten kaikkea muuta. Sai perustella miksi jään etä-äidiksi ja kuulla vihjauksia, että olen huono äiti ym. kun jätän lapset isälleen. Lopulta suostui vahvistamaan sen, mitä me olimme sopineet.
Kommentit (30)
Olen tuleva etä-äiti, jota ihmetyttää lastenvalvojan kapeakatseisuus, siis että syrjähypyt tekisivät huonon isän, joka ei saisi edes tavata lapsiaan, saati olla lähivanhempi
ap
ovat yhtä käsittämättömällä tavalla isien puolella. Olet ap, katkera mies, joka olet herännyt vasta erosi jälkeen siihen että teoillasi oli seuraukset. Syytät nyt viranomaisia kun aiemmin syytit vaimoasi. Koskaan et tule näkemään vikoja itsessäsi.
Säälittävää että vastasit aloitukseesi "vierailijana".avasi tämän keskustelun sillä olen huomannut että lastenvalvojat ovat aina äitien puolella. Vaikka äiti olisi kuinka ilkeä tahansa, en tarkoita nyt sinua ap vaan erästä tuttuani joka yrittää kaikin voimin estää isän ja lapsen tapaamiset, ilman mitään syytä. Tai syynä on hänen oma neutoottisuus ja persoonallisuushäiriö, mustasukkaisuus jne, silti lastenvalvoja on äidin puolella.
sillä häntä kävi niin sääliksi hyvätuloinen mieheni. Lopulta sain vänkättyä meille elatuksen, mutta se jäi reippaasti alle minimin. Mies lähti siitä asunnon ostoon ja me jäimme lasten kanssa loputtomaan köyhyysloukkuun.
Sinä olisit voinut sanoa ettet suostu tuohon elatukseen, ja jos sopua ei siinä olisi syntynyt, olisitte menneet oikeuteen. Nehän LASKETAAN ne elatukset, ei lastenvalvoja niitä päätä...
asetelma äiti vastaan isä, kumpi on parempi vanhempi. Se on parempi lähivanhempi mikä pystyy paremmin huolehtimaan esim. lasten perustarpeista, tärkeää on myös ettei lasten tarviis muuten muuttaa kuvioitaan kauheesti.
Meillä taas niin, että mie olin alunperin yksinhuoltaja, kun ei ollu isän yhteystietoja, kun sitten ne tytön ollessa 7kk sain tietoon, tutustuin tytön isään uudelleen ja meille kävi sit onnellisesti, että päätettiin aloittaa yhteiselämä, ja että isä olis tytön täysvaltanen huoltaja.
Yritti vastaava lastensuojeluvalvoja sopertaa, ettei tässä ole mitään järkeä, että ei kannata missään nimessä tehdä näin. Sanoi tämän isänkin kuullen. Mutta mehän sen päätöksen teemme,teimme ei lastensuojeluvalvoja.
IHmettelen kyllä vieläkin tuon sossun asennetta!
Että kyllä ne on ihmeväkeä.
lähi ei halunnut viikolla luovuttaa lapsia niin lastenvalvoja sanoi, että jos ette osaa ratkaista asiaa niin lapset voidaan ottaa huostaan. Näin Joensuussa.
sillä häntä kävi niin sääliksi hyvätuloinen mieheni. Lopulta sain vänkättyä meille elatuksen, mutta se jäi reippaasti alle minimin. Mies lähti siitä asunnon ostoon ja me jäimme lasten kanssa loputtomaan köyhyysloukkuun.
Sinä olisit voinut sanoa ettet suostu tuohon elatukseen, ja jos sopua ei siinä olisi syntynyt, olisitte menneet oikeuteen. Nehän LASKETAAN ne elatukset, ei lastenvalvoja niitä päätä...
..Vaikka sopimus olisi jo allekirjoituttu. Ja kannattaakin lasketuttaa, säännöllisin väliajoin. Kun tulot muuttuvat ja lapset kasvavat niin menotkin kasvavat. Ja harrastukset vievät enemmän rahaa.
Eli jos tuntuu että maksu on epäoikeudenmukainen niin uudestaan lastenvalvojalle ja pyytää laskemaan sen! :)
Ihan typerää asetelma äiti vastaan isä, kumpi on parempi vanhempi. Se on parempi lähivanhempi mikä pystyy paremmin huolehtimaan esim. lasten perustarpeista, tärkeää on myös ettei lasten tarviis muuten muuttaa kuvioitaan kauheesti.
harvoin kyllä sanovat noin ristiin isän kanssa
joudut hankkimaan lakimiehen jos haluat isältä lapset ja todistajan puoltamaan hyvää äitiyttäsi ap
harvoin kyllä sanovat noin ristiin isän kanssa
joudut hankkimaan lakimiehen jos haluat isältä lapset ja todistajan puoltamaan hyvää äitiyttäsi ap
Miten uskottomuus yhtäkkiä tekisi isästä niin huonon, ettei voisi edes tavata lapsiaan? Ja ap on luultavasti miettinyt asiaa ja veikkaan, että lasten parhaaksi ap:sta tulee etä-äiti. Siis, lasten olot muuttuu vähemmän, jos eivät joudu muuttamaan ja jos isä jää heidän kotiinsa niin hänen lähivanhemmuus on luontevaa ja tiesitkö, että toiset kykenevät tulemaan toimeen eronkin jälkeen ja punnitsemaan asioita lasten kannalta parhaalla tavalla.
Terv. ns. etä-äiti, meillä kaksi lapsista halusi 4v eron jälkeen muuttaa luokseni ja se sovittiin miehen kanssa, että näin tapahtuu ja kolme muuta jatkoivat asumista isällään. Näin on nyt menty ja kaikki on tyytyväisiä. Kyetään lasten isän kanssa keskustelemaan kaikesta eikä hän ole koskaan epäillyt, että olisin huono äiti. Elämme molemmat nykyään tahoillamme uusissa parisuhteissa.
Olen vastannut tähän ketjuun jo useasti, eikä minulla ole mitään tekemistä AP:n kanssa.