Lastenvalvoja suositteli yksinhuoltajuutta ym, siis häh!?!
Me olemme eroamassa mieheni kanssa ja olimme keskustelleet, että lapset jäävät isälleen ja minusta tulisi etä-äiti, näkisimme lapsia kuitenkin melkein yhtä paljon.
Lastenvalvojalla käynti sai sitten ihmettelemään, että ovatko kaikki tuollaisia. Kerroimme mitä olemme sopineet ja tämä lastenvalvoja siihen totesi, että olisi parempi, että minä hakisin yksinhuoltajuutta ja että isä tapaisi lapsiaan mahdollisimman vähän jos ollenkaan. Luulin, että tuo käynti olisi sellainen, että siinä kirjataan vain mitä olemme yhdessä sopineet, mutta se olikin sitten kaikkea muuta. Sai perustella miksi jään etä-äidiksi ja kuulla vihjauksia, että olen huono äiti ym. kun jätän lapset isälleen. Lopulta suostui vahvistamaan sen, mitä me olimme sopineet.
Kommentit (30)
lähihuoltaja/etähuoltaja -systeemiä, eikä ollut lainkaan tajuta, että tahdomme aidosti hoitaa lapsia vuoroviikoin.
Minua jopa naisena ärsytti, että hän ei katsonut mieheeni kertaakaan koko puolen tunnin tapaamisen aikana, vaan puhui vain ja ainoastaan minulle.
"Lapset tarvitsevat äitiä" jne. Noiden ihmisten asenteet ovat 1800-luvulta,
Eikös se elatus pitäisi olla pelkästään lapsille, ainakin niin täällä Suomessa.
sillä häntä kävi niin sääliksi hyvätuloinen mieheni. Lopulta sain vänkättyä meille elatuksen, mutta se jäi reippaasti alle minimin. Mies lähti siitä asunnon ostoon ja me jäimme lasten kanssa loputtomaan köyhyysloukkuun.
Aikuisia ihmisiä ei Suomessa elatella.
Minä en kyllä henk.koht. ymmärrä äitejä, jotka ryhtyvät etä-äideiksi. En minä ainakaan kykenis hylkäämään lapsiani!
Minä en kyllä henk.koht. ymmärrä äitejä, jotka ryhtyvät etä-äideiksi. En minä ainakaan kykenis hylkäämään lapsiani!
Sun mies on varmaan nurkkaan piesty tossukka jolla ei ole sananvaltaa mmihinkään?
ei enää kuulu lasten elämään ja hänestä tulee väistämättä ei niin tärkeä ihminen lapsille. Ja vaikka joku sanoikin, että elatus tulee meille, niin lapsien kuluihinhan se menee, ihan sama, mitä sanamuotoa käytti.
se halus lapset itselleen vaikka isä olikin lapsista pitänyt huolta avioliiton ajan, äiti oli vain harrastanut meditaatiota ja päiväkävelyjä.
Mä tietysti tuin tätä hanketta kun se oli mun kaveri ja itse en omista lapsistani luopuisi mutta myöhemmin tajusin että lapset olis kuuluneet isälleen.
ei enää kuulu lasten elämään ja hänestä tulee väistämättä ei niin tärkeä ihminen lapsille. Ja vaikka joku sanoikin, että elatus tulee meille, niin lapsien kuluihinhan se menee, ihan sama, mitä sanamuotoa käytti.
Erityisesti etä-äidit yleensä ajattelevat lastensa parasta alkaessaan etä-äideiksi ja sitten saavat kaikkea paskaa niskaan näiltä täydellisiltä äideiltä, joille on oma napa tärkein!
yks etä-äiti, lapset jo aikuisia ja aikuisina kiittäneet, että ajattelin heidän enkä omaa parastani
Vai unohtaako ap nyt kertoa että mies on alkoholisti, väkivaltainen, mielenterveysongelmainen?
Enkä unohda kertoa mitään, mies on isänä hyvä ja lapset olemme tähänkin asti hoitaneet ns. puoliksi. Nyt muista syistä eroamme, koska liittomme ei enää toimi ja lasten kannalta on paras ratkaisu, että jäävät isänsä luo asumaan ja näkevät minua usein.
Lastenvalvoja ehdotti yksinhuoltajuutta sen jälkeen kun sai tietää eron syyn, mutta en halua kostaa lapsille sitä, että isänsä "epäonnistui" aviomiehenä
ap
Vai unohtaako ap nyt kertoa että mies on alkoholisti, väkivaltainen, mielenterveysongelmainen?
Enkä unohda kertoa mitään, mies on isänä hyvä ja lapset olemme tähänkin asti hoitaneet ns. puoliksi. Nyt muista syistä eroamme, koska liittomme ei enää toimi ja lasten kannalta on paras ratkaisu, että jäävät isänsä luo asumaan ja näkevät minua usein.
Lastenvalvoja ehdotti yksinhuoltajuutta sen jälkeen kun sai tietää eron syyn, mutta en halua kostaa lapsille sitä, että isänsä "epäonnistui" aviomiehenä
ap
Tapaamiset eivät kiinnostaneet minunkaan hyvätuloista exääni, vaan ainoastaan se ettei lapsista tarvitse maksaa mitään. Tapaamisista ei edes keskusteltu kun exä vaati elareista luopumista niin kauan että lv pudotti ne minimiin. Lapsiaan ei halunnut tavata.
sillä häntä kävi niin sääliksi hyvätuloinen mieheni. Lopulta sain vänkättyä meille elatuksen, mutta se jäi reippaasti alle minimin. Mies lähti siitä asunnon ostoon ja me jäimme lasten kanssa loputtomaan köyhyysloukkuun.
Lastenvalvojan on tuettava molempia vanhempia ja selvitettävä molemmille heiden oikeutensa ja velvollisuutensa ja mitä minkäkin sopimuksen allekirjoittaminen käytännössä tarkoittaa.
mitä ei halua. Jos sopimukseen ei päästä oikeuden kautta saa kaikille osapuolille kohtuulliset elatusmaksut.
avasi tämän keskustelun sillä olen huomannut että lastenvalvojat ovat aina äitien puolella. Vaikka äiti olisi kuinka ilkeä tahansa, en tarkoita nyt sinua ap vaan erästä tuttuani joka yrittää kaikin voimin estää isän ja lapsen tapaamiset, ilman mitään syytä. Tai syynä on hänen oma neutoottisuus ja persoonallisuushäiriö, mustasukkaisuus jne, silti lastenvalvoja on äidin puolella.
exän tulot vaikuttavat niihin elatusmaksuihin paljon pienemmällä kertoimella kuin kuvittelette. Mukaanhan lasketaan molempien tulot, ja sitten katsotaan miten elatuskyky jakaantuu.
Meillä lastenvalvojakäynti oli karmea pudotus suomalaiseen todellisuuteen. Asenteet olivat tsaarinajan Venäjältä, tai jostain vielä kauempaa. Täytyy sanoa, että olen tämän jälkeen seurannut suurella mielenkiinnolla uutisointia huoltajuuskiistoista, siinä määrin asenteellinen asetelma oli.
vaikka isänä hän on ollut hyvä. Ainoastaan liittomme ei enää voi jatkua miehen tekojen takia(mies pettänyt useasti minua). Miksi pitäisi tämän takia repiä lapset kodistaan ja kaikesta tutusta, jotta saisin heidät itselleni ja isä ei saisi heitä tavata ollenkaan. Tätä en ymmärtänyt tämän lastenvalvojan ehdotuksessa.
ap
Ap provosi hajoaa. Mihinhän tällä pyrit? Keksi parempi.
ap
ovat yhtä käsittämättömällä tavalla isien puolella. Olet ap, katkera mies, joka olet herännyt vasta erosi jälkeen siihen että teoillasi oli seuraukset. Syytät nyt viranomaisia kun aiemmin syytit vaimoasi. Koskaan et tule näkemään vikoja itsessäsi.
Säälittävää että vastasit aloitukseesi "vierailijana".
avasi tämän keskustelun sillä olen huomannut että lastenvalvojat ovat aina äitien puolella. Vaikka äiti olisi kuinka ilkeä tahansa, en tarkoita nyt sinua ap vaan erästä tuttuani joka yrittää kaikin voimin estää isän ja lapsen tapaamiset, ilman mitään syytä. Tai syynä on hänen oma neutoottisuus ja persoonallisuushäiriö, mustasukkaisuus jne, silti lastenvalvoja on äidin puolella.
Käytännön syistä minä rupesin etä-äidiksi. Työni on niin epäsäännöllistä ettei mulla ollut mitään mahdollisuuksia siihen että lapset asuisi mun luona.