Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh! En taida ikinä hankkia lapsia!

Vierailija
08.03.2010 |

Menin siskoni lapsille (4 kpl) hoitajaksi viikonlopun ajaksi. Ja nyt jäi tuosta lapsiperheen arjesta ikuiset traumat :D

Juttu meni niin, että siskoni hankkima lapsen vahti perui tulonsa ja hän ei saanut ketään muuta tilalle. He olivat varanneet miehensä kanssa kylpylä viikonlopun ja tiesin miten kipeästi siskoni tarvitsi irtiottoa arjesta, joten lupauduin lastenhoitajaksi. Hän pahoitteli kovasti että pisti minut tälläiseen tilanteeseen ja mitenköhän pärjään yms. Rauhoittelin häntä että kyllä minä pärjään ja kaikki varmasti menee ihan hyvin. No en kyllä yhtään tiennyt mistä puhun :D

Heillä on kolme poikaa 7v. 5v. 3v. ja 7kk vanha tyttö vauva. Koko viikonloppu oli yhtä hulapaloota, tyttövauva oli siis helppo. Iloinen ja aurinkoinen, helppo nukuttaa ja söi hyvin. Nämä uhmisikäiset pojat aiheuttivat eniten ongelmia. Siis ihan kaikki perus asiat esim. uloslähteminen on jumalattoman taistelun takana tämä 3v. herra heittäytyy lattialle kiukuttelemaan syystä että tahtoo katsella videoita. Vauva hermostuu kun sillä on jo kaikki toppapuvut päällä ja tulee hirmu kuuma. 7v. hermostuu pikku veljensä ärsyttämiseen ja tönäisee tämän rappusista alas, vaikka mitäänvahinkoa ei sattunut niin kauhe itku siinä tulee. Lähikaupassa käydessä 5v. mielestä oli kivaa piiloutua niin että minä saan jo melkein sydänkohtauksen ja ajattelen että siskoni tappaa minut koska hukkasin hänen lapsensa.

Syömis operaatio on yhtä kiukuttelua ja tuskaa.. Ja se astia määrä! se pyykki määrä! Vessassa käyminenkään ei suju normaalisti. Kun vaihdan vauvalle vaippaa niin 3v. saa päähänsä ruveta pissaamaan, yritti hienosti tähdätä pönttöön juu, mutta ohi meni lattialle. Ja vauva alkaa huutamaan kun pelästyi minun "EI LATTIALLE! VAAN PYTTYYN!" huutoani... Pojat eivät osanneet leikkiä keskenään ilma riitelyä, keksin kivoja leikkejä heille mutta tappeluksi se aina meni tai taisteluksi minun huomiostani. Sain nukuttaa 3v. ja 5v. johonki puoli yhteen asti yöllä ennenkuin he nukahtivat jo melkein pystyyn. Ja koko rumba uudestaan seuraavana päivänä...... (tässä oli vain murto-osa vkl vastoin käymisistä)

Kun siskoni palasi ja pääsin kotiin en ole ikinä ollut niin onnellinen hiljaisuudesta!:D Näin jälkeenpäin ajatellen olisin päässyt niiiiiin paljon helpommlla jos olisin antanut lasten katsoa vain leffoja ja syödä sipsejä. Mutta kun halusin tehdä kaiken heidän normaalin rytmin mukaan niin pakkohan ne oli pihalle viedä ja yrittää syöttää sitä salaattia niille.. Niin ja halusin että siskoni pääsee siistiin kotiin ni sekin työmäärä huhhuijaa!

Vanhemmuus on liian rankkaa hommaa. Hatun nosto kaikille suurperheen vanhemmille! :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans 4 lasta, eikä todellakaan ole tuollaista!

Lapsemme osaavat käyttäytyä ja leikkiä nätisti sekä tehdä, mitä pyydetään.

Älä yleistä, jos siskosi ei osaa kasvattaa omia lapsiaan!

Vierailija
2/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestitte hengissä ja veikkaanpa että ihan hyvin :) Ja siskosi sai kaivatun loman. Sinunlaisia saisi olla enemmän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivoja kommentteja! Täällä tuntuu olevan joku positiivisuuspäivä, onkohan kaikki hapannaamat tähän aikaan töissä ja tulevat vasta illalla purkamaan paineita? ;)

Teit tosi ison palveluksen siskollesi, ja lasten kanssa tosiaan voi olla aikamoista hulinaa, varsinkin hoitajan kanssa tekevät kaikki temppunsa. Omat on sitten kuitenkin eri asia. Ensi kerralla voi olla jo helpompaa, kun tiedät vähän missä mättää ja osaat ennakoida toimintaa.

Vierailija
4/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ei osaa kasvattaa lapsiaan?

Eli sinusta 3- vuotias ei saisi pissata pöntöstä koskaan ohi? ;)

Jatkossa joskus kannattaa muistaa että vanhemmilla homma on hanskassa ja heitä on kaksi. Eikä sun tartte stressata toisten pyykeistä!!

Tätä varten mummoillakin on "oikeus" lelliä lapsenlapsiaan eikä mennä perheen säännöillä ja rutiineilla (ainakaan ihan kaikessa noudattaa kellonaikoja).

Vierailija
5/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, loistavaa, että uhrauduit lapsenlikaksi! Pisteet sinulle! Hyvinhän tuo kuullosti menneen, melko normaalilta kuulosti!

Ottakaa huomioon, että talossa oli 4 eri ikäisä lasta. 3 niistä poikia, jotka saattavat olla vilkkaampia kuin tytöt (ei aina). uhmaikäinen ON usein rasittava etenkin juuri pukemistilanteissa jne. mutta sitä se uhma just on.

Tottakai lapset hermostuu toisten ärsyttämisestä ja kenen lapset ei koskaan tappele keskenään? Se kuuluu osaksi sisaruutta, että riidellään ja tapellaan. Tietenkään satuttaa ei SAISI, mutta sitä tapahtuu jokatapauksessa. Se onkin asia, jonka kanssa saa vanhempana olla kasvokkain harva se hetki, eikä moni lapsi osaa lopettaa vielä teininäkään. Uskoisin monen vanhemman ottavan vastaan vinkkejä siitä kuinka tappelu lopetetaan pariin kertaan ;)

Pojat pissaa ohi pöntön vielä miehinäkin, joten 3-vuotiaalta varmaan ihan hyvä suoritus! Ei saa vaatia liikoja!

Ihme, ettei vauva huuda hikisenä ;)

Itse laitan aina ensin isommat pihalle, puen samalla osittain itseni, sitten vauvan ja äkkiä itselle takki päälle ja menoksi.

Toivotan onnea kaikille kasvattajille ja lapsenvahdeille. Huomioikaa lastenne ikä ja persoonat, itsekin yritän opetella päivittäin uusia asioita ollakseni parempi äiti!

6 ja 4 vuotiaiden tyttöjen ja 7kk pojan äiti

Vierailija
6/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsilla on kuitenkin aika pienet ikäerot ja niitä on noinkin monta. Sinunhan ei ole mikään pakko neljää itsellesi tehdä ;)

Mulla on vain kaksi mutta nuorimman termiitin kanssa on silti kädet täynnä töitä. Ainoa onni on se, että vanhempi on jo kouluikäinen ja osaa hoitaa pukemiset, iltapesut jne omatoimisesti.

Vierailija
7/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

villit lapset. En kestäis. Itellä neljä eikä oo ihan tollasta ollu ikinä. Olisin karannu.

Vierailija
8/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmiltään toisten lapsia :D

Vierailija
9/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. hoitajalisää =) Eli hurjasti enemmän kierroksia kuin mitä normaalissa arjessa omien vanhempien kanssa.

Mutta huhuh, ja hatunnosto sinulle, että otit porukan hoitaaksesi jotta sisko saa hetken hengähtää - tosin hiukan ihmetyttää miksi 7kk vauva jätetään hoitajalle viikonlopuksi...

Vierailija
10/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

villit lapset. En kestäis. Itellä neljä eikä oo ihan tollasta ollu ikinä. Olisin karannu.

Ja muksut vei mua kuus-nolla :D t.AP

Vierailija
11/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi jäänyt lapset hankkimatta jos olisin tiennyt...

Ei kuitenkaan kaduta ;-)

Vierailija
12/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin monta lasta sinulle hoitoon koko viikonlopuksi ja vauvakin vielä noin pieni! Varsinkin kun sinulla ei edes ole omia lapsia.

Olen itse käynyt jo 13-vuotiaana hoitamassa ihan pieniäkin lapsia, mutta 4 noin pientä ja vielä koko viikonlopuksi on kyllä aikuiselle kylmiltään aika iso juttu...

Vierailija
13/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä voi itse vaikuttaa siihen, kuinka monta lasta tekee, millaisilla ikäeroilla ja kuinka ne kasvattaa.

Tämä siis olettaen, että kaikki menee hyvin. Ainahan voikin käydä niin, että on mentävä vaikeimman lapsettomuuden kautta, eikä siltikään kaikille niitä lapsia suoda.

Vierailija
14/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse en ole tuollaiseen hullunmyllyyn joutunut, vaikka siskoni lapsia olen hoitanutkin, silloin kun ei vielä itsellä ollut lapsia.

Mutta ap, ajattele, että siskosi sai pitkään kaivatun hengähdytauon. Ja toisaalta, jos lapset ovat sinua uskaltaneet uhmata, niin olet varmasti heille turvallinen aikuinen, kun eivät olleet vierakoreita:)

Vierailija
15/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppo tunnistaa itsensä... :)

Vierailija
16/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin monta lasta sinulle hoitoon koko viikonlopuksi ja vauvakin vielä noin pieni! Varsinkin kun sinulla ei edes ole omia lapsia.

Olen itse käynyt jo 13-vuotiaana hoitamassa ihan pieniäkin lapsia, mutta 4 noin pientä ja vielä koko viikonlopuksi on kyllä aikuiselle kylmiltään aika iso juttu...

Tiedän kuinka uupunut hän oli ja kuinka kipeästi hän tarvitsi omaa aikaa miehensä kanssa. Kyllä varmasti pienten lasten äidit silti ymmärtävät sen uupumuksen paremmin kuin minä. t.AP

Vierailija
17/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppo tunnistaa itsensä... :)

En ole ap, mutta ihmettelen että mitä sitten vaikka tunnistaisi? Eihän tässä ole mitään pahaa kirjoitettu.

Vierailija
18/18 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit uskoa, että kylpylään päässyt siskosi on sinulle todella kiitollinen. Ja osaa arvostaa. Ja tietää ihan tarkkaan, millainen viikonloppu teillä on ollut.

Kiitos sinulle, vaikka et olekaan minun siskoni... omani asuu niin kaukana ettei ole meillä lastenhoitajana ollut.