Vaikuttaako kilpirauhasen vajaatoiminta raskautumiseen???
Kommentit (8)
millaisia oireita on kilpparin vajaatoiminnassa?
itse epäilen sitä kun en laihdu en sitten yhtään vaikka miten päin söisin ja liikkuisin?
heikkous, uupumus, uneliaisuus
palelu
kalpeus
vähentynyt hikoilu
kuiva, hilseilevä, kylmä tai karkea iho
ummetus
painon nousu
ruokahaluttomuus
masennus, hermostuneisuus
nivel- tai lihaskivut
kasvojen, käsien ja jalkojen turvotus
ohuet, hauraat sormenkynnet
ohuet, hauraat tai kuivat hiukset, hiustenlähtö
hidas puhe
muistihäiriöt
haju- ja makuaistin huononeminen
käheys
kuukautishäiriöt, lapsettomuus
pienikasvuisuus
hampaiden kehityshäiriö
Vaikuttiko lääkkeen aloitus raskaaksi tuloon? Kuinka nopeasti lääke rupesi vaikuttamaan?
verikokeella helposti T4V ja TSH. Minulle endokrinologi sanoi, että TSH:n pitää raskausaikana olla alle 2,5-3. T4V:n pitää olla yli 10, mielellään reilusti enemmänkin. Jo pienikin kilpirauhasen vajaatoiminta voi vaikuttaa sikiön neurologiseen kehitykseen! Tätä ei moni terveyskeskuslääkäri tiedä, vaan ollaan vaan tyytyvväisiä, jos T4V on 10 paikkeilla ja TSH jopa 3,5. Se on raskaana olevalle huono juttu. Lieväkin vajaatoiminta raskausaikana on jossain tutkimuksessa alentanut lapsen ÄO:ta 15 pistettä.
Itsellä arvot olleet aina rajoilla, ja nyt sain yksityiseltä lähetteen hormonilabroihin, jossa myös tuo tutkitaan, koska 2 vuotta yritetty raskautua.
Mietinkin, kuinka paljon tuollasia sitten syömään. Lukenut netistä asiasta ja hurjia määrä eroja. Johtunee varmaan yksilöiden arvoistakin.
Oisi ihanaa, jos syy tähän lapsettomuuteen löytyisi.
Mulla on lisäksi PCO, ilmeni vasta nyt. Aikasemmat raskaudet alkaneet pillereillä, mikä tuntuu oudolta oikeasti.
nyt kun tuo vauvakin on löytynyt..