Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on, kun paino ei liikahdakaan?

Vierailija
08.03.2010 |

Se tavallinen tarina: aloitin muutama viikko sitten laihduttamisen, tavoitteena olisi pudottaa 5-7 kiloa kevään aikana ja mahtua taas mukavasti vaatteisiin. Lähtöpaino oli 66,5 kiloa, tavoite nyt aluksi alle 60 kilon, mutta katsotaan, miten pitkälle tässä pääsee. Pituuteni on 162 cm, eli normaalipainon alueella vielä liikutaan, en vain tunne oloani mukavaksi enkä näytä hyvältä.

Olen ensinnäkin lisännyt vedenjuontia reippaasti, koska olen aina ollut huono juomaan. Nyt juon normaalien ateriajuomien lisäksi ainakin litran vettä päivässä. Lisäksi aloitin liikunnan uudelleen. Käyn jumpassa (bodupump, sisäpyöräily, body, tms.) 2-3 kertaa viikossa. Hyötyliikuntaakin tulee jonkun verran, koska en omista autoa.

Syön yleensä 3 kertaa päivässä, ihan tavallista ruokaa. Aamupalalla yleensä leipää, jogurttia ja marjoja tmv. Lounas vaihtelee paljon, koska olen työpaikkaruokalan armoilla, ja iltapala on sitten salaattia, hedelmiä, munakasta, rahkaa, voileipiä tai jotakin vastaavaa. Tiedän, että pitäisi syödä 5 kertaa päivässä, mutta en yksinkertaisesti saa niin montaa ruokailukertaa mahtumaan, eikä tule nälkä, varsinkin kun yritän syödä hiukan reilummin proteiinia ja vähemmän hiilihydraattia. Kaikki karkit, pullat ja jätskit ovat olleet pannassa koko tämän ajan.

Miksi mitään ei tapahdu? Olen aivan älyttömän turhautunut tähän tilanteeseen!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin tämän hoikistumis-operaation. En tiedä miksi mutta mulla kesti varmaan kk siihen että alkoi paino pudota; ehkä elimistön piti ensin tottua uuteen pienempään ruokamäärään. Sitten paino alkoi pudota. Nyt on pudonnut 4kk:ssa 6kg. Mäkin olen normaalipainon alueella (168 cm, 73-> 67 kg) joten paino ei putoa yhtä nopeasti kun jos olisi kymmeniä kiloja ylimääräistä. Jatka vaan, hyvä siitä tulee!

Vierailija
2/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kroppa tottuu rasitukseen niin ne nestettkin lähtee liikkeelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen 167cm ja nyt aamupaino tippunut 58,4kg ja vieläkin sais lähteä lisää.

Aamupala pelkkä kahvi ja tuoremehulasillinen. Lounas pieni salaatti ruisleivän kans pienen rouhesämpylän kanssa ja vettä tai rasvatonta maitoa.

Iltapala activia jugurtti kera myslin ja rasvatonta maitoa lasillinen Tällä kuurilla kilot on karissut tähän saakka mut tiukassa on =)

Vierailija
4/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala pelkkä kahvi ja tuoremehulasillinen. Lounas pieni salaatti ruisleivän kans pienen rouhesämpylän kanssa ja vettä tai rasvatonta maitoa.

Iltapala activia jugurtti kera myslin ja rasvatonta maitoa lasillinen Tällä kuurilla kilot on karissut tähän saakka mut tiukassa on =)

Ei voi ymmärtää näitä teidän "dieettejä" ei päätä eikä häntää.

Vierailija
5/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 168cm ja painan 57kg ja rasvaprosentti on melko alhainen. Syön 5 kertaa päivässä eikä nälässä tarvitse olla.

Vierailija
6/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siis kokopäivätyössä ja illalla heitän satunnaisesti reipasta lenkkiä (5-7,5km) ja pyrin joka päivittäin tekemään vatsalihaksia ja venyttelyä. En mielestäni kärsi nälän tunteesta vaan nautin siitä tunteesta kun tiedän että silloin paino varmasti tippuu. Jos kovasti alkais nälättää niin juon vettä, rasvatonta maitoa tai tuoremehua...

Hyvin pärjää 39v salaatilla istumatyössä koska aineenvaihdunta tunnetusti hidastuu kun ikää kertyy =)

Vierailija
7/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siis kokopäivätyössä ja illalla heitän satunnaisesti reipasta lenkkiä (5-7,5km) ja pyrin joka päivittäin tekemään vatsalihaksia ja venyttelyä. En mielestäni kärsi nälän tunteesta vaan nautin siitä tunteesta kun tiedän että silloin paino varmasti tippuu. Jos kovasti alkais nälättää niin juon vettä, rasvatonta maitoa tai tuoremehua...

Hyvin pärjää 39v salaatilla istumatyössä koska aineenvaihdunta tunnetusti hidastuu kun ikää kertyy =)

kun lopetat nälkäkuurisi? Oletko koskaan miettinnyt mitä lihaksen menetys tuollaisella laihdutuksella tekee kropallesi?

Vierailija
8/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli satunnaisesti paino on hiukan noussut mutta aina jos se uhkaa ylittää 60kg rajan aloitan tämän laihduttamisen ja jatkan niin kauan kuin olen tyytyväinen.

Tarkoitan sitä että en todellakaan voi syödä puolta pakettia ruisleipää päivässä jos meinaa että paino tippuis. Mulle ainakin helpompaa karistaa muutama kilo kerralla ja todellakin nais ihminen elää melkein pelkällä salaatilla työpäivät ja viikonloppuisin voi syödä perheen kanssa jotain tavis ruokaa =)

Vierailija
9/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli satunnaisesti paino on hiukan noussut mutta aina jos se uhkaa ylittää 60kg rajan aloitan tämän laihduttamisen ja jatkan niin kauan kuin olen tyytyväinen.

Tarkoitan sitä että en todellakaan voi syödä puolta pakettia ruisleipää päivässä jos meinaa että paino tippuis. Mulle ainakin helpompaa karistaa muutama kilo kerralla ja todellakin nais ihminen elää melkein pelkällä salaatilla työpäivät ja viikonloppuisin voi syödä perheen kanssa jotain tavis ruokaa =)

puoli pakettia päivässä. ja minä en todellakaan pärjää salaatilla koko päivää, vaan syön kaksi lämmintä ateriaa päivän aikana. Mitenkään terveelliseltä ruokavaliosi ei kuulosta.

Vierailija
10/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka sanoi, että leipä lihottaa. Joo, tiedän, mutta en halua siitä kokonaan luopua. Syön siis leipää korkeintaan neljä palaa päivässä, ja se on aina runsaskuituista. Pitäisikö vieläkin vähentää?

Vierailija
11/24 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä sitten vois syödä että varmasti laihtuis ja nopeasti, tämä kuuri ainakin toimii...

Vierailija
12/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että laihdutus on muutakin kuin matematiikkaa. Kiloklubin ohjeilla putosi viime syksynä kolme kiloa, jotka tulivat ennen joulua jo takaisin.

Nyt olen syönyt vuoden alusta hiilihydraatteja vähentäen ja kiloja hävinnyt 8. Energiaa saan silti päivisin enemmän kuin kiloklubiaikana. Silloin oli n. 400 kalorin energiavaje/päivä, nyt ei ole vajetta lainkaan.

Vierailija
13/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi Kiloklubiin (olen kyllä joskus sitä käyttänyt) tai karppaukseen turvautua, koska haluan luoda itselleni systeemin, jota voin noudattaa loppuelämän. Ei siis kuuria, vaikka juuri nyt normaalia pienemmällä syömisellä mennäänkin.

Olisiko muilla ideoita? Täällä kun yleensä on sellaisia laihdutusmestareita ;)

Vierailija
14/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepas vaikka viikon ajan ihan oikeasti kalorit ja mistä ne tulee, se voi kertoa onko vika se klassinen. Kertomasi perusteella en usko, että kyse on liian vähästä energiamäärästä.

Liikuntamäärä kuulostaa hyvältä ja sellaiselta, jota voi jatkaakin loppuelämän ;)

Ole kärsivällinen, ehkä sinulla on kroppa, joka tappelee vastaan.

Kolme kertaa päivässä on ihan hyvä määrä syödä, jos et tule kovin nälkäiseksi siinä välllä etkä syö liikaa. Minäkin tykkään siitä, että on sopiva nälkä, kun alan syömään ja aika usein se on juuri tuo 3 kertaa päivässä. Mulla ateriat menee yleensä siis aamupala (puuro), lounas ja iltaruoka 17-18 maissa, sitten joskus iltateen kanssa joku suolapala, mutta uesammin ei. Teetä juon noiden välillä, mutta yleensä en syö mitään.

Vierailija
15/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tehdä tuon. Vaikea kuvitella, että saisin jostain "ylimääräistä", mutta eihän sitä tosiaan tiedä. Säästöliekkiin en usko itsekään, voisi luulla, että se vaatii vähän enemmän.

Mulla tosiaan kahvi toimii joskus "välipalana", mutta muuten en oikein osaa sellaisia syödä, ellei ole tosi kova nälkä ja kiukku iske :)

Vierailija
16/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö käy säästöliekillä ja varastoi ylimääräisen energian. Leipä on myös lihottaja. Syömisen pitäisi olla myös aamu- ja päiväpainoitteista.

Vierailija
17/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan sitkeästi, olet oikealla tiellä. Mulla paino jumitti 2-3 viikkoa, ennen kuin laski taas melkein kilon yhdellä kertaa. Siihen voi vaikuttaa niin moni asia.

Veden juonti ainakin mulla edistää aineenvaihduntaa. Minusta on myös järkevää että ei syö ennen kuin on selvästi nälkä.

Voi olla, että liikunnan ja proteiinin lisäämisen seurauksena lihasmassasi kasvaa samalla kun rasva palaa, ja paino ei hetkeen laske koska lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
18/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ollut ihan itku kurkussa, kun mitään ei tapahdu. Itsekin pohdin tuota lihasten kasvua, mutta voiko se tosiaan ruveta ilmenemään näin nopeasti (2-3 vkoa)? Otin nyt sitten mittanauhan mukaan kuvioon, tänä aamuna vyötärönympärys oli 74 cm, mutta lantiosta löytyikin sitten reilusti, 106 cm! Olen siis punninnut vain kerran viikossa. Siksipä se lannistaakin, kun tuloksia jo odottaa saavansa.

Sille, joka sanoi, että leipä lihottaa. Joo, tiedän, mutta en halua siitä kokonaan luopua. Syön siis leipää korkeintaan neljä palaa päivässä, ja se on aina runsaskuituista. Pitäisikö vieläkin vähentää?

Vierailija
19/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ekalla kertaa punnannut aamupainon ja myöhemmällä kerroilla iltapainot, niin se vaikuttaa paljon! Myös todellakin jos olet ihan justiinsa aloittanut uudelleen liikunnan, niin painon laskuun voi mennä useitakin viikkoja. Mutta jatka sinnikkäästi, yks kaks yllätyt!!!

Terv. saman kokenut, mutta nyt tavoitepainossa =)

Vierailija
20/24 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aamupalaa ja ilman vaatteita. Tällä viikolla saattoi vaikuttaa se, että lauantaisissa bileissä join muutaman alkoholiannoksen, mutta olin sinäkin päivänä tarkka syömisten ja juomisten suhteen, eli sen ei pitäisi parin viikon tulosta torpedoida.