Oireeton virtsatietulehdus raskaana ollessa?
Mulla löydettiin sattumalta virtsanäytteestä virtsatietulehdus. Mitään oireita ei ole ollut. Olen nyt rv 13 eikä mulla hajuakaan, kuinka kauan tuo tulehdus on ollut. Onkohan siitä voinut olla jotain haittaa sikiölle?
Kommentit (3)
Mulle kävi noin 4 kertaa raskauden aikana. Söin 4 antibioottikuuria. Ei auttanut, epäilivät jälkeenpäin että joku muu aiheutti häikkää testissä (esim jotain pöpöjä päässyt näytteeseen). Anyway - terve vauva tuli.
Suurinpiirtein samoilla raskausviikoilla multa löytyi kans ilmeisesti aika voimakas virtsatietulehdus, vaikka mitään oireita ei ollut. Lääkäri sanoi, ettei naisilla oireettomia virtsatieinfektioita yleensä edes hoideta, vaikka sattuisikin jostain syystä löytymään, mutta raskaana ollessa täytyy hoitaa koska tulehdus voi aiheuttaa supistuksia ja keskenmenoriskin. Mutta siis, jos tulehdus hoidetaan asianmukaisella antibioottikuurilla, ei mitään hätää vauvalla pitäisi olla.
mulla oli. ja söin kuurin,oireet loppu ja tk:ssa sairaanhoitaja sanoi,ettei tarvi kontroloida,jos ei oo oireita. jäi piileväksi ja senpä vuoksi meni lapsivedet yllättäen 33+3. tuli kalliiksi,olisin voinut nostaa hoitovirheen,mutta ketä se olisi enään auttanut.kannattaa tarkistuttaa,vaikka oireet katoaa.