Miten paljon liikunta oikeasti vaikuttaa laihtumiseen?
Kyllähän se ainakin kiinteyttää huomattavasti! Itse olen aina ollut leveälantioinen löllö :D
Mutta kerran laihdutin 10kg ja liikuin monta kuukautta n.6 kertaa viikossa hurjasti. Kyllä lähti monta vaatekokoa.
Paino oli silloin 64kg. Ja jos olen ilman liikuntaa laihduttanut tuohon 64kiloon, niin olen ollut paljon isomman kokoinen silti.
Kommentit (9)
ja vielä enemmän nimenomaan kiinteyttää, muuttaa läskin lihaksiksi.
Omalla kohdallani ainakin paljon enemmän kuin ruokavalio.
näin meille ainakin kerrottiin työpaikan terveyspäivillä ravitsemus-liikunta-asioihin erikoistuneen lääkärin toimesta.
Että todella laihtuisi pelkästään liikkumalla, pitäisi liikkua aivan valtaisia määriä (tyyliin juosta kymmeniä kilometrejä päivässä). Laihduttamisessa ruokavalion muutos on tärkein asia, mutta terveyden ja painonhallinnan kannalta toki liikuntakin on tärkeää.
että sillä laihtuis
eikä ne lihaksetkaan hetkessä tule ja läski kiinteydy
ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys
Mutta, liikunta tukee sitä todella paljon! Itse en ole moneen kuukauteen päässyt reippaille kävelylenkeille ja sen kyllä huomaa. Olo ei ole niin hyvä, on löllöä, eikä painokaan tipu. Kun nämä vesikelit pakastuvat täytyy yrittää palata lenkille:)
Eli kyllä on vaikutusta. Ja, lenkin jälkeenki kone vielä hyrisee:)
että jos 70kg nainen haluaa laihtua 5kg (johonkin mennessä, sitä en muista - olikon puolessa vuodessa), niin pitäisi kävellä reippaasti noin 5 kertaa viikossa tunti kerrallaan. Siis aika paljon saa liikkua jos ruokavaliotaan ei yhtään muuta.
Ihminen laihtuu jos kuluttaa energiaa enemmän kuin sitä saa. Eli jos vähennät vähän syömisiä ja liikut vähän enemmän, sillä jo laihtuu :)