Miten nuo lihavat jenkkiäidit synnyttävät
alle 3 kg muksuja?
Itse hoikka ja ei sokereiden kanssa ongelmia ja lapset 3.8-4.5 kiloisia.
Sitten kun tuolla synnytetään 3.8 kg niin ollaan jo kauhuissaan miten iso oli...
Kommentit (14)
Itse olen saanut lapseni ulkomailla, ihan täysaikaisina kyllä (ei tosin yli 40 rv), ja ovat olleen 3 kg molemmin puolin. Näin myös suurimmalla osalla tuttavista. Suomalaiset/suomessa syntyneet lapset taas tuntuvat järjestään isoilta. Diabeteskaan ei voi olla ainoa selitys, koska ei sitäkään kaikilla ole...
käynnistetään synnytykse ajoissa, että isukit pääsee paikalle. Ja leikataan myös huimasti enemmän kuin Suomessa.
syön normaalisti ja lähtöpaino raskauksille ollut 56-58 kg. Kilojakaan ei ole tuhottomasti tullut. Mikä näistä vauvoista tekee näin isoja.
AP
sektioon mennään paljon herkemmin kuin Suomessa.
että synnytys käynnistetään siellä hyvin usein ennen laskettua aikaa.
4 näyttää siltä, että sektioon mennään paljon herkemmin kuin Suomessa.
Näinhän juuri kirjoitin?!
t nelonen
jenkkien synnytyksistä telkusta katsoin.
isompia on saaneet pitkät (molemmat vanhemmat n. 180 cm tai yli) ja osa paksuista.
Vauvat ovat ihan geeniperimältään isompia. Läski tulee myöhemmin, eikä vaikuta vauvan syntymäpainoon.
ja paino korreloivat. "Pitkissä suvuissa" syntyy enemmän isoja lapsia, ja yleensä jos molemmat vanhemmat ovat syntyneet pieninä (olematta ennenaikaisia tms.), heidänkin vauvansa ovat pieniä.
t. pieninä syntyneiden äiti
3 niin, minullakaan ei ole diabetesta syön normaalisti ja lähtöpaino raskauksille ollut 56-58 kg. Kilojakaan ei ole tuhottomasti tullut. Mikä näistä vauvoista tekee näin isoja. AP
Tämä vastaa hyvin sitä että me suomalaiset olemme keskipituudeltammekin lyhyempiä kuin ruotsalaiset, tanskalaiset, norjalaiset ja islantilaiset.
Ahvenanmaallakin synnytetään keskimäärin noin 200 g painavampia vauvoja kuin Manner-Suomessa.
Yhdysvaltalaiset ovat vielä meitä suomalaisiakin pienempikokoisia (pituus), joten ei siis mikään ihme että siellä täysiaikaisetkin ovat keskimäärin pienempiä.
ylipainoisella ei välttämättä istukan virtaukset ole riittävät ja vauva kärsii aliravitsemuksesta kohdussa... voi siis jäädä siitäkin syystä pienikokoiseksi.
miksi ne synnyttavat muovivauvoja? Jenkkisarjoista ammennatte tietonne.