Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimia, lapsi/lapset ei halua välillä olla isänsä kanssa ja välillä ei minun?

Vierailija
28.02.2010 |

Olemme eronneet mieheni kanssa vuosi sitten ja yhteisestä päätöksestä (kaksi vanhinta saivat päättää itse) lapset jäivät isänsä kanssa asumaan entiseen kotiimme. Näin lasten arki muuttui vähiten ja hoidamme lapset puoliks, ei kuitenkaan vuoroviikkosysteemillä.

Nyt kuitenkin jo jonkun aikaa kaksi lapsista on välillä kiukutellut/sanonut, ettei halua minulle tai isälleen. Mitään syytä tuohon ei ole, koska kaikki on mennyt kuitenkin aina hyvin. Välillä ollut niinkin, että sama lapsi on ensin kiukutellut esim. ettei halua luokseni ja kun pitäisi lähteä niin sama juttu on taas ollut sitä mieltä, ettei halua isälle.

Voiko tuo olla ihan normaalia? Kyse siis 8v ja 5v lapsista, kaks nuorinta. En usko, että heillä on isänsäkään kanssa mitenkään kauheaa, ollaan molemmat (minä ja lasteni isä) ihan ymmällään mistä vois johtua. Meillä kummallakaan ei ole uutta suhdetta, että tämä voisi siitä johtua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis onko teillä säännöllinen tuo rytmi, millon isällä ja millon äidillä?

Jos ei, niin ehkä voisi johtua siitä? Lapsihan kaipaa säännöllisyyttä elämäänsä..

Vierailija
2/6 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi lapset kiukutella siitä, kuka hakee hoidosta "en halua äitin/isän kyytiin" ja pyllynpyyhinnästä ja vähän joka toisesta asiasta. Sille laitettiin vaan piste: sanottiin, että se tulee joka tulee ja jos tulee kiukuttelua, ei tule pikkukakkosta. Vois kuvitella, että vähän sama juttu, että lapsi testaa vaikutusmahdollisuuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on meillä 4v:n kanssa vaikak eri tilanne. Kun ollaan sisällä ei halua ulos ja sitten kun oon saanut "pakotettua" ulos ja aika lähteä sisälle niin haluaisi jäädä ulos. Hyvin yleistä näyttää ainakin meidän pihassa olevan.

Vierailija
4/6 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmi on säännöllinen millon ovat isällään ja millon minulla, vaihtelee maksimissaan päivän suuntaan tai toiseen, mutta noita on ehkä kerran 2-3kk:ssa

ap

Ja siis onko teillä säännöllinen tuo rytmi, millon isällä ja millon äidillä?

Jos ei, niin ehkä voisi johtua siitä? Lapsihan kaipaa säännöllisyyttä elämäänsä..

Vierailija
5/6 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kotia. Ihan sama kun itte ravaisit kahden asunnon väliä, mutta eihän sillä ole sulle mitään väliä, "lasten pitää sopeutua", minkä ihmeen takia lasten pitää sopeutua tollasiin asumisjärjestelyihin, sen takia vai että et osannu valita niille parempaa isää, vaan piti erota? Hakisin minäkin huomiota ihan kympillä jos pitäis aina asuntoa vaihtaa!

Vierailija
6/6 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkinhan sitä pitää mieltä osoittaa, ja kapinoida, jos tilanne ärsyttää, ja tuohan on muutenkin lasten tapa.

Ensin ei haluta ulos, sitten ei haluta sisälle.