Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita pienituloisia ainainen kitkuttelu rahallisesti?

Vierailija
27.02.2010 |

Jos tulee vähänkin ylimääräistä menoa niin talous meinaa kaatua. Kuitenkin pitää paiskia pitkää päivää töissä + pitkät työmatkat. Ärsyttää. Mies opiskelija, mikä vaikuttaa (saa vain opintotukea).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne toisinpäin, mies töissä ja mää opiskelen...onneks kesällä tiedossa sentään enemmän tienestejä (harjoitteluajan palkkaa)

Me otetaan aina lisää joustoluottoa, kun tulee isoja yllättäviä menoja ;)

Vierailija
2/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta itse olen sitä mieltä että yhteiskunnan ei kuulu elättää ketään. Esimerkiksi opiskelijoiden ja hoitovapaalla olevien pitäisi olla taloudellisesti valmistautuneita siihen, että saavat vain vähän rahaa. Opiskelussa siihen on tietysti hankala valmistautua etukäteen, mutta esimerkiksi ilta- tai viikonlopputyö tasoittaa budjettia.

Olisiko teillä ap mahdollista ottaa esim 500e:n visaa, jolla voi tasoittaa äkkinäisiä menoja ja lyhentää sitten tasaisina kuukausina? Mitään pikavippejä yms kertamaksuisia ei kannata ottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin yksin opintolainaa ja autolainaa, sitten asuntolainaa, ja aina olin p.a. Nyt sitten lähempänä neljääkymppiä perustin perheen, joka tiesi siis talouteen toistakin rahantuojaa, ja ihmettelen vieläkin parin vuoden jälkeen, miten uskomattoman hienoa on, että tilillä on aina edes vähän rahaa, eikä tarvitse miettiä, riittääkö tili laskuihin ja muihin menoihin. Eikä tarvitse turvautua Visaan. Kai tähän vielä tottuu, nyt muistan edelleen olla kiitollinen...

Vierailija
4/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon joutunut elämään pienellä budjetilla, ja nyt on tilanne sen verran hyvä, että ei tarvitse joka senttiä laskea. Tuntuu kivalta!

Vierailija
5/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mielestäsi yhteiskunnan ei kuulu elättää ketään, pitäisikö mielestäsi sitten itsensä elättämään kykenemättömät (syitä on monia) antaa kuolla katuojaan mahdollisine lapsineen??

Haist huilu kokoomushoro!

2

Vierailija
6/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä aina palkkapäivänä noi maksettua, mutta humpsahtanut jo pitkään Visa-laskun puolelle ennen palkkapäivää

t. ap

Vierailija
7/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidat olla niitä, jotka kykenisivät elättämään itsensä, mutta eivät viitsi kun täällä loisimiseen on mahdollisuus. Että tunge vaan se huilu sinne...

Vierailija
8/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "varautuminen" nostaa kyllä karvat pystyyn, kaikkeen kun ei voi varautua. Meidän tilanne on sellainen, että itse viimeistelen opintojani opintotuella ja osa-aikatöiden tuloilla, mies on pysyvästi työkyvytön mutta saa vain työmarkkinatukea. Hän valmistui ihan hyvään amk-tasoiseen ammattiin mutta työkyky meni heti työuran alussa ja nyt tulevaisuus on aika harmaa. Tulot on siis bruttona työmarkkinatuki 650€, opintotuki 300€, mun palkka 1100€ ja asumistuki 400€. Ei juhlimista ei...

Itse yritänkin nyt valmistua mahdollisimman pian mutta ei se juuri mitään auta, sillä kun minä alan saamaan parempaa palkkaa, ei mieheni saa enää lainkaan työmarkkinatukea minun tulojeni vuoksi eli joudumme kuitenkin tulemaan toimeen yhden ihmisen tuloilla. No, tähän lakiin on ehkä tulossa muutos, sitä odotellessa.

Mutta joo, ylimääräiset menot meinaa kaataa talouden, vaikka meilläkin luottokortti on. Eihän niihin lyhennyksiin ole sen paremmin varaa seuraavassa kuussakaan!

Vierailija
9/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni fiksulla ihmisellä on oikeus opiskella, eikä tarvitse alentua puhelinmyyjäksi tms.

6

Vierailija
10/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin nuorena tekemään opintojen ohessa ilta- ja viikonlopputöitä ja suoraan sanottuna kaikki vapaa-aika meni töihin, jotta oli mahdollista asua opiskelupaikkakunnalla... Läksyihin ei ollut paljoakaan aikaa. Mielestäni yhteiskunnan velvollisuus olisi auttaa enemmän sellaisia nuoria opiskelijoita, jotka ovat sattuneet syntymään pienituloisille vanhemmille...

Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta itse olen sitä mieltä että yhteiskunnan ei kuulu elättää ketään. Esimerkiksi opiskelijoiden ja hoitovapaalla olevien pitäisi olla taloudellisesti valmistautuneita siihen, että saavat vain vähän rahaa. Opiskelussa siihen on tietysti hankala valmistautua etukäteen, mutta esimerkiksi ilta- tai viikonlopputyö tasoittaa budjettia. Olisiko teillä ap mahdollista ottaa esim 500e:n visaa, jolla voi tasoittaa äkkinäisiä menoja ja lyhentää sitten tasaisina kuukausina? Mitään pikavippejä yms kertamaksuisia ei kannata ottaa..

Vierailija
11/11 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin empaattiselta ja avarakatseiselta, että sosiaalityö on varmaan ihan nappivalinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi