Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tänään nähtyä koettua

Vierailija
27.02.2010 |

eli olin tulossa kotiin kaupasta. Asun pääkaupunkiseudulla ja rattailla voi kulkea ilmaiseksi.

Eräs äiti tuli 5 v pojan kanssa joka istui rattaissa.

Muutamaa pysäkkä myöhemmin oli kahden vauvan vaunut tulossa mukaan.

Sanoin tuolle rouvalle että laita rattaat kasaan, ja mene lapsen kanssa istumaan, jotta todella tarvitvat pääsevät kyytiin.

Eukko rupesi huutamaan mulle täyttä kurkkua ja haukkui jne. Laittoi kyllä rattaa kasaan ja 5 v meni istumaan penkille ja äiti viereen.

Vauvat äiteineen pääsivät kyytiin ja kiittivät minua.

Itse en ole enää kulkenut lapseni 3,5 vuotta kanssa vuoteen rattailla busseissa tms.

Tallinnassa meillä oli rattaat.

Tuo kyseinen äiti vielä haukkui minua huoraksi...

et sillee, kun yrittää auttaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 5vuotias on aivan liian iso rattaisiin(puhe siis normaali lapsesta).

Ja sitten kun näitä ilmase matkan käyttäjiä löytyy, kohta kaikki maksavat.Täältä Tampereelta löytyy myös niitä, jotka laittavat kauppakassin tms.vaunuihi ja harson eteen, jottei vaunuihin nää ja kulkevat ilmaiseksi.

Vierailija
2/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti reilu 3,5v lapsen kanssa rattailla bussissa. tiedän heidät,joten tiedän lapsen iän. oli kyllä hassun näköistä kun niin iso lapsi rattaissa. mutta pääsipä ilmaiseksi liikkumaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö ei tule mahtumaan millään rattaisiin 5 vuotiaana.. =)

tollasta toi on. osa osaa ajatella vain itseään..

Vierailija
4/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kun on niin moneen lähtöön, mutta tollanen huoraksi haukkuminen aikuiselta tollasessa tilanteessa kyllä osoittaa hyvin ettei käytöstavat ole ihan perille mennyt aikoinaan. Siinähän se opettaa hyville tavoille sit jälkikasvuaankin. Vaikka kuinka nyt ois alkanu ottaa aivoon niin asiat voi kyllä ilmaista muutenkin kun huorittelemalla.

Vierailija
5/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla asuvalla tuttavallani oli jotain asiaa Helsingin keskustaan. Hän valitteli minulle: " oli kauhea kiire, mutta oli pakko ottaa xx mukaan, jotta rattaiden kanssa pääsi ilmaiseksi bussissa"

Vierailija
6/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä tyttö: 3 vuotta/109cm jota poikkeuksetta luullaan vanhemmaksi. Ei ikää päällepäin näe.

Silti tietenkään toista ei kuulu haukkua lyttyyn, mutta myönnä pois, että sinunkin äänensävystäsi oli havaittavissa asenteesi ja ajatuksesi... =)

Itseä huvitti, kun kaveri ehdotti mulle rattaiden OSTOA, kun mietin miten pääsen tytön kanssa hoidosta kotiin, kun ei tule busseja, ja matkaa on 1,5 km. En ostanut rattaita ja hyvin käveltiin kotiin alta kolme vuotiaina ja sen jälkeen. Välillä matka vähän kestää... =)

Vierailija
7/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 3,5:lla on rattaat mukana, jos lähdemme kävellen vaikka 4km:n päähän keskustaan. Samoin jos lähden kävelylenkille, eikä ole kuopukselle hoitajaa.

Kyllä hän pieniä matkoja kävelee, mutta en tosiaan lähde monen kilometrin päähän ilman rattaita, koska en jaksa kantaa häntä.

Busseissa emme kulje eli siksi emme käytä rattaita.

Vierailija
8/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin älykkyystasosta. Ja hermojen. Tuskin tajusi edes hävetä...

Vierailija
9/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä on aina rattaat mukana kun lähdetään keskustaan 3 vuotiaan kanssa. siellä on turvassa kun rullaillaan ympäri ämpäri ja mukaan mahtuu vähän ostoksiakin, mennään kyllä omalla autolla silloin kun mennään kun meiltä ei ole noita julkisiayhteyksiä. lapsi mahtuu just ja just sinne mut hätätapauksessa mahtuu vielä nukkumaankin rattaissa´. kätevät!

Vierailija
10/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella romanipariskunnalla oli lastenrattaissa pieni lapsi ja MOLEMMAT vanhemmat menivät keskiovesta sisään maksamatta. Kuski pyysi toista maksamaan matkansa. Mitään ei tapahtunut. Kuski pyyis vielä pari kertaa, ja ilmoitti sitten, että bussi ei kulje mihinkään ennen kuin toinen maksaa. Mies ei hievahtanutkaan. Pitkällä raskaana oleva vaimo tuli sitten maksamaan kuljettajalle. Maksoi kahdenkympin setelillä, ettei siis rahanpuutteesta ollut kysymys. Näin, koska istuin vieressä.

Ja ihan piruuttani mainitsin, mitä vähemmistöryhmää pariskunta edusti. Tapahtui viime syksyn alussa.

Vierailija
11/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin käymässä kaverin luona espoossa ja mentiin julkisilla helsinkiin, kyllä ne monet mammat siellä katsoo murhaavasti kun bussiin ei oteta kuin 2 kärryt ja jos satut olemaan siellä jo. minkä sille mahtaa? onneksi kukaan ei vielä huutanut huoraksi mutta jos katse vois tappaa niin...

Vierailija
12/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on varaa hankkia niitä lapsia???

ihmettelen...

Vierailija
13/13 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan siitä, että toiset käyttää sitä oikeutta väärin.

Esim.tampereella, ei tulisi mieleenikään jättää vaunuja ja vauvaa keskiosaan ja lähteä itse maksamaan matkaa etuosaan kun bussi on liikkeessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi