G: Pitkään (väh. 5 vuotta) kotiäitinä olleille: Mikä on ammattisi?
Kommentit (20)
Kotona v:sta -05. Ei ole ikävä murkkuja ja meteliä.
5 kotivuoden jälkeen menin takaisin töihin. Olin töissä 1,5 v ja jäin uudestaan äitiyslomille, olin lomalla 1,5v ja nyt taas töissä. Mainittakoon, että mulla on ollut aina koulutustani vastaava vakituinen työ.
En ole it-puolella töissä, joten en ole jäänyt kehityksen kelkasta. Eipä ole kotivuodet haitanneet työelämääni.
Tein töitä koko ajan myös kotiäitiaikana.
kotona olen nyt ollut 5½v kehden lapsen kanssa.En tiedä milloinka palaan töihin. Työpaikkaa siis ei ole odottamassa.
Sitten sairastuin ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei kivaa. Olisin mielummin töissä. Töissä ehdin oleen yhteensä noin 9v ennen lapsia ja sairastumista.
olin yrittäjä ennen kuin jäin äitiyslomalle.
Yhteensä olen ollut kotona kohta 5 vuotta. Kolme lasta ja aina välissä olen ollut töissä.
t: rikas ja laiska akateeminen kotiäiti
mutta pidän jumppakerhoa joka viikko lapsille urheiluseurassa. Eli kuitenkin vähän pysyy koulutukseen liittyvässä asiassa kiinni..
5 v olen ollut ja olen varmaan vielä toiset 5v.
Kotona olen ollut pian 11 vuotta.
ja vielä ainakin reilu kolme vuotta on edessä :). Ammatti tekstiili-ja vaatetusalan artesaani sekä opiskeltuna on myös myynnin ja markkinoinnin ammattitutkinto.
Mikään työ tai ala ei ole omien lasten kanssa olemista tärkeämpää, sen kun ihmiset ymmärtäisi...
Olin kolmen lapseni kanssa kotona 8 vuotta, jokainen meni päiväkotiin vasta eskarivuotenaan ja silloinkin vain osapäiväryhmään. Sopi meidän perheelle, lapset saivat nauttia kiireettömästä lapsuudesta ja minä lasten kanssa touhuamisesta. Kävimme kyllä aktiivisesti erilaisissa kerhoissa ja muskareissa ja lapset ilman minua päiväkerhoissa. Nyt olen ollut taas työelämässä 5 vuotta ja 20 vielä jäljellä.
2 lasta ja merkonomi/toimistotyöläinen.
lapsia 3kpl. Jotain pientä olen kokoajan tehnyt että 300-400e saanut palkkaa kk.. ensi vuonna opiskelemaan
Ei ainakaan rahan vuoksi tarvitse töihin mennä.
pääaine kulttuurihistoria. Aineenopettajan opinnot jäivät hiukan kesken, mutta periaatteessa siis pätevä historianope.
jo kohta 8 vuottaa putkeen kotona, 5 lasta.