vauva kääntyy yöllä vatsalleen nukkumaan
ja minä pelkään kätkykuolemaa, vauva 6kk...:(
Onko keinoja pitää selällään pinniksessä?..esim tyynyjä tai jotain...
Kommentit (11)
Nuorimmainen ei nukkunut muuten kuin vatsallaan. Ja näin nukkui vastasyntyneestä lähtien.
niin siis uusimpien tutkimusten mukaan selällä nukuttaminen nukuttaminen voi olla ainoa "pelastus" kätkytkuolemalle, en siis puhunut tukehtumisesta...
vatsallaan. Enemmän pelkäämistä on jos sänkyyn alkaa kaikenlaista roinaa laittamaan. Ja 6 kk lapsi nyt muutenkaan enää pysy paikallaan...
ja olin yhtä paniikissa, kun olin lukenut, että vatsallaan nukkuminen lisää kätkytkuoleman riskiä. Kääntelin häntä selälleen aina kun havahduin, muutoin annoin olla ja yritin ajatella, ettei tämä elämä minun käsissäni loppupeleissä ole...
T. Myös neljän äiti
Itse ainakin olen antanut kummankin nukkua ihan niin kuin haluavat siitä lähtien, kun kääntymään ovat oppineet.
että sitten kun vauva osaa itse kääntyä mahalleen, sillä ei ole enää väliä.
Tuskin sinuakaan kukaan käy yöllä kääntämässä selällesi...
Nuorimmainen ei nukkunut muuten kuin vatsallaan. Ja näin nukkui vastasyntyneestä lähtien.
-77 syntyi, silloin suositeltiin, että lapsi nukkuu vatsallaan. Tämä halusi nukkua VAIN vatsallaan.
Toinen lapsi ei suostunut nukkumaan vatsallaan ollenkaan, huusi niin kauan, kunnes hänet laitoin selälleen. Korotin sängyn pääpuolta.
Tukehtuminen ei ole kätkytkuolema!
Jos lapsi osaa kääntyä itse niin se osaa silloin kääntyä jos vaikka pulauttaa.
Vatsallaan nukkuminen saattaa olla lapsen mielestä jopa parempi asento. Meillä ainakin joskus tullut lapsille vaihe että tykkää nukkua mahallaan, ei siitä pois tartte siirtää kyljelleen.
T. neljän mukelon äiti