Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ystävältä sietää mitä tahansa käytöstä, koska hänellä on vaikeaa?

Vierailija
23.02.2010 |

Ystävälläni on ollut parisuhteessa ja itsensä kanssa monenlaisia ongelmia jo kohta kymmenen vuotta. Hän purkaa ilmeisesti pahaa oloaan minuun piikittelemällä ja sanomalla aina jotain ilkeää. Osan ajasta hän on tosi mukava. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomatta mitään, koska oon niin nössö etten mitään uskaltaisi sanoa.:)

Mutta kyllä minusta kannattais silti oikeasti sanoa suoraan, ettei ihan mikä tahansa käytös sovi.

Vierailija
2/3 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samankaltainen ystävä, tosin hänellä ei ole mitään ongelmiakaan. huumorintajunsa on hyvin piikittelevä, eikä tajua usein että typerät letkaukset saattavat loukata. olen vähentänyt hänen näkemistään huomattavasti koska tapaamisten jälkeen on itsellä tosi kurja ja turhautunut olotila...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli joskus tuollainen ystävä, ja totesin että kaikella sillä energialla, mikä tuohon kuluttavaan ystävyyssuhteeseen meni, mä olisin hankkinut jo monta paljon parempaa ystävää! En saanut tuosta suhteesta yhtään mitään, mut kaikkein tärkeintä oli tajuta, ettei tuon ihmisen ongelmat tule koskaan loppumaan. Välillä voi olla helpompi aika, mut jos ihmisen malli toimia eri tilanteissa ei muutu, ts.hän ei opi virheistään,niin ei ne ongelmat koskaan todella ratkea. Mä mietin vakasvasti, et haluanko olla vielä nelikymppisenä tai viisikymppisenä hänen ystävänsä tällaisessa ystävyyssuhteessa ja kuunnella säännöllisesti tollasta vuodatusta, ja ajatus tuntui ihan kauhealta. En halua!

Lopetin siis yhteydenpidon enkä koskaan ole katunut. Ystävyys on vapaaehtoista, ja siitä pitää saada jotain muutakin kuin paha mieli.