onko joku tullut raskaaksi terojen avulla
tai haittaako se ovulaation tulemista? onko kannattavampaa noudattaa ohjetta että kp15 alken syö niitä 10kpl vai voisiko ensin tunnustella jos on ovulaatio ja sen jälkeen aloittaa 10 päivän kuurin ?
Kommentit (20)
Oli määrätty 3kk kuuri, ehdin syödä ekan, jonka aikana tulin raskaaksi.
ennen siis kuin nuo määrättiin?
kiitos paljon!
...todettiin yli vuoden yrittämisen jälkeen monirakkulaiset munasarjat. Sain lekurilta Terolutia ja Glugopaneja (tai jokin sen tyyppinen nimi), koska en ovuloinut ollenkaan. Noh, ovulaatiotestit näyttivät koko ajan negaa, mutta 2 kk kuurien aloittamisesta olin raskaana! Nyt meillä on maailman ihanin tyttövauva (5,5 kk)!
kiva kuulla juuri noita tarinoita! en vaan nyt tiedä aloitanko syömään niitä nyt kun on kp15 vai odotanko että bongaan oviksen? tuosta kokemuksia??
Todellakin uskon, että auttoivat. Ennen teroja kierto saattoi olla pahimmillaan 7 kuukautta :)
Kun jätin pilerit pois, jäivät oikeastaan kuukautisetkin. Puolitoista vuotta elettiin kuin pellossa, sit kyllästyin ja hankin terot.
todettu PCO ja söin sen tähden Teroluteja. Toiveenani oli raskaus,mutta lääkärini kertoi, että Terolut ei auta raskaaksi tulemisessa, sillä se vain säännöllistää kiertoa muttei aiheuta ovulaatiota!
tulin raskaaksi vuoden jälkeen terojen lopettamisesta!
mutta teroluteilla sain kiertoni sellaiseen kuntoon,että raskautuminen oli mahdollista.
Molempia raskauksia ennen olen teroluteja syönyt 3-4kk. ja kiertoni in tullut säännölliseksi.
Luomun akiertoni on 24-55.
Ja kyllä ihan söisin sinunakin ohjeiden mukaan niitä teroja.
lukemassa tämä juttu Vauva lehden neuvola-palstalta
http://www.vauva.fi/artikkeli/lapsettomuuslaakari/712/epasaannolliset_k…
siinä lääkäri kertoo,että Terolutilla voidaan säännöllistää vuotoja muttei se auta raskaaksi tulemisessa!!!!!!!
auta!!!
Kyllä kuukautiset tulivat ajallaan, mutta minulla ei tapahtunut ovulaatiota. Siihen on eri lääkkeet. Terolut ei siihen auta!!
vaivaan sinulle ap on määrätty Teroja??
Jos ovuloit, mutta kiertosi on sekaisin niin sitten niistä saattaa olla apua. Minä en ovuloinut ja gynekologini sanoi, että pelkkä Terolut ei aiheuta raskautta vaan tärkeintä on ovulaatio!!! Kiertoni kyllä säännöllistyi Teroluteilla.
kun menin lääkäriin kovien kuukautiskipujen vuoksi, kerroin että nyt kiertoni on säännöllistynyt ja on n.30päivää ollut jo usean kuukauden ajan (lopetin e-pillerit vuosi sitten) ja sitten lääkäri ihmetteli kun en kuitenkaan vuoden aikana ole tullut raskaaksi ja lähetti minut testeihin (verikokeet) joista sitten katsoi kaikki arvot ja niiden jälkeen kirjoitti terolutia 3kk ja sanoi vain että keltarauhashormoni auttaa kypsynyttä munasolua kehittymään ja pysymään siellä kohdussa tai jotain tuon tapaista.
raskaaksi tulossa, vain ainoastaan tasaavat kierron. Itse asiassa, jos otat terot väärään aikaan (ennen ovista), niillä on ehkäisevä vaikutus. Lääke ei ole mikään hedelmällisyyslääke, vaan sitä käytetään yleensä epäsäännöllisten kuukautisten, PMS-oireiden ja endometrioosin hoitoon.
Minä sain terot ja sitten vielä Primolutit, kun oli jatkuvaa tiputtelua, ja raskaus oli toiveena. Lääkäri silloin painotti, että ehdottomasti vasta ovulaation jälkeen uusi pakkaus käyttöön. Mä en tullut raskaaksi terojen aikana, vaikka yritys oli.
kun menin lääkäriin kovien kuukautiskipujen vuoksi, kerroin että nyt kiertoni on säännöllistynyt ja on n.30päivää ollut jo usean kuukauden ajan (lopetin e-pillerit vuosi sitten) ja sitten lääkäri ihmetteli kun en kuitenkaan vuoden aikana ole tullut raskaaksi ja lähetti minut testeihin (verikokeet) joista sitten katsoi kaikki arvot ja niiden jälkeen kirjoitti terolutia 3kk ja sanoi vain että keltarauhashormoni auttaa kypsynyttä munasolua kehittymään ja pysymään siellä kohdussa tai jotain tuon tapaista.
se auttaa munasolua kiinnittymään, mutta raskauden onnistumiseksi tarvitaan ovulaatio. Sinulla siis ongelmaa ei tainnut olla ovulaatiossa vaan munasolun kiinnittymisestä.
Se auttaako Terolut vai ei on kiinni siitä, missä vika on??!!
käykää lukemassa toi nro 11 linkki. Siellä tästä juttua!!!!
Jos yritystä on jo vuosi takana, niin pyydä lähete lapsettomuustutkimuksiin. Pelkät terot ei välttämättä auta yhtään mitään, jos sinulla on esim. joku rakenteellinen tai elimellinen vika.
Ei auttanut mullakaan, ja syyksi paljastui sitten vasta tähystysleikkauksessa todettu endometrioosi. Nyt on vauva tulossa :)kun saatiin diagnoosi ja sitä myötä hoidot kohdalleen.
t. Teron vaimo
ystäväni ei ole tullut raskaaksi Teron avulla. Taitaapi Terossa olla vikaa!!!
se juttu menee! Tarvitaan ovulaatio ja sitä Terolutit ei aiheuta!