Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aggressiivinen kiusankappale

Vierailija
23.02.2010 |

Naapurin lapsi on 7-vuotias aggressiivinen tyttö. Kun tätä tyttöä kieltää, hän yleensä nakkelee niskojaan, tottelee kyllä lopulta, mutta näyttää myös käytöksellään, ettei tottele omasta halustaan, vaan on vihainen koska komennan. Komennan häntä esim. koska hän tönii muita, omii kaikki lelut, ei pysty jakamaan mitään vaikka hänellä itselläänkin on siskoja. Puhuu rumia yms.

Lisäksi hän uhkailee jatkuvasti muita lapsia: "Jos et tee näin ja näin, et pääse taivaaseen", "Jos et anna tuota lelua minulle, jumala ei rakasta sinua" yms. Heidän perheensä on siis hyvin uskovainen.

Välillä lapseni onkin sanonut ettei halua tavata enää tuota lasta, ja yritämmekin olla vapaa-ajalla hänestä erossa. Koulussa he kuitenkin näkevät päivittäin ja sitähän ei voi estää.

Olen erittäin väsynyt tähän kaveriin ja olen kertonut tytön huonosta käytöksestä aiemmin jo tytön vanhemmillekin. Vanhempien mielestä minulla on ongelma, ei heidän kullannupullaan. Joten en ole sen enempää yrittänyt näiden vanhempien kanssa asiasta keskustella, koska he eivät selvästi ongelmaa näe.

Miten muut olette selvinneet näistä tapauksista? Välillä mietin, että haluaisin muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin tästä ongelmasta ainakin pääsisi.

Näen kuinka tästä tytöstä tulee koulukiusaaja, sitähän hän jo onkin. Onneksi hän ei tosin osaa sitä toteuttaa vielä muuten kuin tönimällä ja uhkailemalla.

Lapseni ovat hänen kanssaan hyvissä väleissä, mutta onko se hyvä vai huono asia. Kiusa ei kohdistu tällöin minun lapsiini, mutta minun lapseni luultavasti joku päivä yhtyy kiusaamaan muita.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän