Oletko näpistänyt kaupasta?
Kommentit (5)
Kaverit kyllä, ja mulla oli niin huono omatunto, että oli pakko purkaa tuskat äidille. (Siis olin mukana, mutta lähdin kaupasta pois, kun kaverit tunki karkkia takin taskuihinsa).
Äiti perhana luuli minun oikeasti varastaneen, koska mulla oli huono omatunto ja kerroin asiasta...
joo, lyijykynän.
Kärsin niin pahasta omastatunnosta 3 vuotta mutta sitten eräs ilta tunnustin. Äiti oli NIIIN vihainen etten ole eläissäni nähnyt. En ole sen jälkeen varastanut mitään. paitsi töistä otin kerran käytetyn kirjekuoren ja nyt tuskailen taas omantuntoni kanssa.
n. 11-13vuotiaana karkkia kaveriporukalla, kyllä on nolottanu jälkeen päin! Jäätiin siis kiinni ja siihen loppui meidän näpistelyt ONNEKSI!
vanhempien kavereiden "innoittamana". Jäätiin lopulta kiinni ja hirveät tunnontuskat oli vuosia. Sen jälkeen en ole enkä voisi kun omatunto soimaisi valtavasti.
Meillä oli pieni kylä, ja ne jotka näpistelivät ja jäivät kiinni, sai vanhempien ja kauppiaan suuttumuksen lisäksi kestää monen muunkin vanhemman ja lapsen läksytyksen. Se oli erittäin suuri häpeän aihe koko perheelle.