Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-v tyttö alkanut pissailla housuun, mistä tämä johtuu ja mistä apua tähän?

Vierailija
19.02.2010 |

Moneen kertaan on jo mennyt ulkovaatteita myöten pesuun tällä viikolla kun on kastellut housunsa :( Olen koettanut olla kärsivällinen mutta tänään kyllä jo kilahdin. Olen neuvonut että menee heti vessaan kun tuntuu että vähänkään pissattaa. Ei ilmeisesti malta mennä, tai mistä sitten onkaan kyse. Sanoo ettei pysty pidättämään pissaa. Miten tuo on mahdollista?

Aikoinaan n. 3-vuotiaana toisen lapsen syntyessä taantui vaippoihin takaisin ja pissaili silloin lattiat ja sohvat, silloin tahallaan. Mutta mistä nyt on taas alkanut tämä kasteluhomma? ja mikä tähän auttaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pienemmällä lapsella oireilee tuollaisena pissaamisena

Vierailija
2/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä kantsis käydä tarkistuttamassa, ettei ole tosiaan pissatulehdusta tai muuta. On noin isolle aika nolojuttu, joten tuskin tahallaan tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murheita? Kannattaa varmaan nyt jutella ja pysähtyä kuuntelemaan. Kun lapsi kertoo sulle jotain, toista se vähän eri sanoilla hänelle, osoitat, että tosiaan kuuntelet -ja ymmärrät, mitä hän sanoo. Silität/kosketat vaikka samalla häntä.. Meillä toiminut tämä keino, kun ei oikein saa kiinni lapsen ajatuksista/tekojen syistä.

Lääkäriasia?, jos ei tilanne mene ohi.

Vierailija
4/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ko.vaivasta nuorena, ja jouduin siitä syystä myös koulukiusatuksi. Pidättäminen on edelleen minulle vaikeaa, mutta vahinkoja ei onneksi enää satu.

Olen itse diaknosoinut itselleni (normaalia pienemmän rakon lisäksi) jonkin asteisen sisarkateuden ja malttamattomuuden. en kertakaikkiaan malttanut jättää mielekkäitä leikkeijä kesken vaan kusasin housuuni ja jatkoin touhuja. Minut tosiaan tutkittiin lääkärienkin toimesta silloin (olin 7-vuotias), mutta tuo rakonkoko ei kuulemma ollut mitenkään merkittävä poikkeama, että siitä pelkästään olisi johtunut.

Minulle tehosi hoidoista parhaiten homeopatia, mistään lääkärien lääkkeistä ei ollut pitkäkestoista apua. Suosittelen että otat asiaksesi lapsen auttamisen, ei toruminen auta (ei ainakaan minulla) vaan koita ymmärtää ja tukea. Koska koulusta voi tulla rankkaa jossette saa pissailua ajoissa kuriin...

Vierailija
5/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Meillä kahdelle lapselle tulee tietyistä ruoka-aineiesta pissavahinkoja. Eivät siis pysty kunnolla pidättämään vaan pahimmillaan tulee kaikki pissat lattialle ihan yhtäkkiä. Lapsilla on muita ruoka-aine allergioitakin joille oireilevat muuten (ruokahaluttomuudella, yöheräilyillä, refluksilla) mutta toiselle tulee pissavahinkoja rukiista ja toiselle etikkapunajuurista.

- Myös riittämätön astmalääkitys tai alkava flunssa on saanut meidän keskimmäiselle pissavahinkoja aikaiseksi.

- pissatulehduskin olisi mahdollinen syyllinen. Näyte on helppo viedä labraan tarkistettavaksi.

- Oletko kysellyt lapselta onko mistään kipeä, esim korvista

- Tai onko lapsella sitten koulussa huolia tai muuten joku asia vaikeaa tai pelottavaa ? Voitko antaa erityisen paljon huomiota ihan tarkoituksella lapselle ja seurata vaikuttaako se ?

Tsemppiä ja jaksamista

Vierailija
6/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on varmasti pahinta mita voi olla. eihan han tahallaan housuun pissaa vaan ilmeisesti joku vika.

Vierailija
7/7 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

insesti?

hormonaalinen tekijä?

psyykkinen tekijä?

virusperäinen tekijä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan