Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näillä asioilla olla yhteys?

Vierailija
19.02.2010 |

Olen kolmikymppinen ja ylipainoinen. Bmi 37. Olen aina taistellut painoni kanssa, välillä olen laihduttanutkin ja sitten taas lihonut. Itsekuria ei tunnu löytyvän ruuan suhteen. Tykkään syödä rasvaisia ja suolaisia herkkuja. Erityisen mielelläni syön yksin. Syöminen muiden seurassa nolottaa.

Synnyin keisarileikkauksella ja äitini haava parani hitaasti ja huonosti. Sen vuoksi jouduimme olemaan synnytysosastolla neljä viikkoa. 70-luvun tapaan mitään vierihoitoa ei harrastettu. Hoitajat kouluttivat minut siinä neljässä viikossa olemaan ilman yösyöttöjä. Olen siis todennäköisesti huutanut nälissäni öisin.

Voiko nykyinen ruuanhimo ja yksin syömisen tuoma tyydytys olla peräisin näistä vauvakokemuksista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä väliä tässä vaiheessa elämää? Itsekuria vaan peliin, mennyttä et voi muuttaa.

Vierailija
2/3 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Keisarileikkauksella ja ylipainolla on todellakin yhteys. Tunnen pari ihmistä, jotka ovat syntyneet keisarileikkauksella ja molemmat kamppailevat vaikean ylipainon kanssa. Toinen 35v ja toinen noin 14. Vauvan kuuluu syntyä alatiesynnytyksellä. Näin vauva saa tarvittavat bakteerit äidin limakalvoilta, loput tulevat rintamaidosta ja hoitajien/vanhempien kosketuksesta. Usein hoitajat jopa sivelevät vauvaan äidin alapää-eritteitä, koska ne bakteerit ovat elintärkeitä vauvan immuniteetin ja mikrobiston kehityksen kannalta. Olet todennäköisesti jäänyt paitsi näistä bakteereista ja suolistossasi ei ole tarpeeksi hyviä mikrobeja eli bakteereja, jotka mm. tunnistaisi tai imeyttäisi tärkeitä ravintoaineita ruoastasi. Kroppasi täten luulee, että et saa tarpeeksi ravintoaineita, vaikka syöt tarpeeksi tai jopa liikaa. Joskus jopa ne huonot bakteerit/hiivat suolistossa huutavat sitä epäterveellistä, rasvaista ja sokerista ruokaa, eikä se välttämättä ole oikeaa ravintoaineiden puutetta. Suosittelisin sinua käymään funktionaalisella ravintovalmentajalla/lääkärillä/ravitsemusterapeutilla. He osaavat ohjata sinua kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin saavuttamiseen, mitä todennäköisesti et tule saamaan julkisesta terveydenhuollosta tai edes ylipäätään koululääketieteen ravitsemusterapeuteilta, mikä on surullista.  Tästä linkistä löydät lisää tietoa: http://www.ravintovalmentajat.fi/flt-ravintovalmentajien-yhteystiedot/. Ota rohkeasti yhteyttä! Lupaan, että tulet saamaan apua ongelmiisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi olla yhteys.