Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä rikkoutuneisiin rinnanpäihin?!! Auts!!

Vierailija
18.02.2010 |

Vauva vajaan viikon, heti ensipäivinä maidon nousua odotellessa sain nännit rikki, esikoisen kanssa ei imetyksen kanssa ollut koskaan mitään ongelmaa.

Lansinohia olen kokeillut ja silikonisia rinnanpäitä (se vasta sattuukin ja saa veret purskahtamaan!) vauvan ote tuntuu kamalan rajulta..

Auttaisiko maidon pumppaaminen ja tuttipullosta antaminen jotta rinnat saisivat levätä, vai sattuukohan se pumppaaminen (Aventin käsikäyttöisellä) yhtä paljon kun vauvan imu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsinlypsyt

2/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysten välisen ajan.

Viilentää ihanasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaalinlehtikikka ole lähinnä rintatulehdukseen, ei nännihaavoihin..

Kuinka moni on pystynyt oikeasti jatkamaan imetystä jos nännit menneet rikki alkumetreillä..?

Vierailija
4/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kätilönä lapsivuoteilla ja kyllä monikin pystyy imettämään alkuvaikeuksien jälkeen. Sitruuna kuulostaa kirveleväiseltä, mutta parantaa nopeasti, mutta siihen pitää yhdistää imetystauko. RIntakumi vastoin luuloja ei auta kipeytyneisiin rinnanpäihin, siinä tulee vain isompi "imu" niinkuin jo huomasitkin. Sama lypsypumpulla. Lypsä käsin imetystauon ajan. Kannattaa myös aina varmistaa, että vauvalla hyvä imuote.

Vierailija
5/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä rikki menneillä nänneillä on imetetty..Kyllähän ne parani ajastaan kun voitelin bepantenilla ja annoin ilmakylpyjä..

Vierailija
6/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pumpata alkuun maitoa hiukan pois rinnoista, jotta maitoa tulee heti vauvalle kunnolla ja sen ei tarvitse imeä niin lujaa. Tai sitten anna vauvan aloittaa ns. terveemmästä rinnasta. (jos toinen on hieman paremmassa kunnossa)

Näin neuvottiin perhevalmennuksessa. Tsemppiä!

Vierailija
7/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä rintakumeja on erikokoisia! Liian pienet pahentaa tilannetta, sopivan muotoinen ja kokoinen helpottaa huomattavasti. Nimim. vuoden verran imettänyt ja pakostakin puoleen vuoteen asti kumilla kun ei rinnanpää vaan kestänyt, vaikka mitä kikkakolmosia kokeili...

Mä kun aloitin "terveemmästä" rinnasta niin pahempi meni niin pahaksi, että olin sairaalassa antibioottitiputuksessa... täydempi rinta siis tyhjäksi eka, oli mulle viesti.

Vierailija
8/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa kummasti joten heti apteekkiin. Se pieni tuubi kestää kuukausia, tai ainakin älyttömän kauan

Vierailija
9/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kans niin että jo sairaalassa nännit oli ihan verillä. Bebanthenia vain joka imetyksen jälkeen. Paitaa ei kestäny pitää kotona päällä ollenkaan.Sitkeesti vaan piti purra kieltä ja imettää kun sattu niin hirveesti. Synnyttääkin vois uudestaan, mutta se imetyksen 2 ekaa kuukautta...Kyllä se sitten helpotti. Älä anna periksi.

Vierailija
10/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annoin kuivua ilman paitaa. Parissa päivässä helpotti. Taisin laittaa myös Lansinohia aina siksi aikaa kun vauva pit pidempää taukoa imetyksestä.

Ja aluksi olivat siis niin rikki että verta sekoittui maitoonkin.

Jos tuo vaiva jatkuu, on melko varmasti vauvan imuotteessa vikaa.

Vierailija
11/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös synnäriltä tuon sitruunavinkin ja se toimi minulla hyvin. Vaikka ensin hirvittikin ajatus laittaa sitruunaa rikkinäisiin nänneihin, se ei kirvellyt. Leikkasin sitruunasta aina imetyksen jälkeen viipaleen ja hieroin sillä nännejä.

Vierailija
12/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mullakin oli rinnanpäät auki ensin.

Ja kivulla ja sisulla siitä selvisin.

Vauva pulautteli vertakin, mutta kyllä se ohi menee.

Eli hoitona mulla vaan lansinoh ja ilmakylvyt. Kävelin rinnat paljaana (kaikki paikat täynnä valuvaa maitoa...)

Kokeilin rintakumeja, mutta ei auttanut kipuun ja oli vaan sähläystä.

Ohi meni kahdessa viikossa. Ja tuskaa oli. unui, kun piraija olisi hyökännyt kiinni. Helpotti ensi minuuttien jälkeen kyllä hieman.

Olen joka lapsen kanssa kärsinyt tästä, mutta nyt kolmosen kanssa pahiten. esikoisen aikaan kokeilin sairaalan neuvojen mukaan sitä sitruunaa, mutta sen laitto sattuu niin kauheasti etten kokenut hyötyä olevan.

En siis pitänyt mitään taukoja, en pulloa halunnut antaa.

Nyt sujuu hyvin. Joten kärsi, niin kyllä se siitä! Tsemppiä!

Niin, ja se imuote kannattaa tarkistaa. Sen takia usein se rinta menee rikki, jos vauvalla on liian suppea ote rinnasta.

Vierailija
13/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaleuassahan vauvalla on se voimakkain imu, joten koita laittaa vauva imemään kaikin päin, jotta se kipein haava ei ole juuri sillä kohtaa.

Vierailija
14/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansinoh on ihan hyvä rasva. Mutta yksi hyvä vinkki on rintojen ilmakylvyt sekä niin että imetysten välissä puristat tipan maitoa rinnan suojaksi, eli jätät vaan sen rasvan laittamatta... siitäkin voi olla apua.

Myös imuote on hyvä varmistaa että se on oikein. Eli vauvan pitää imeä kuin hampurilaista, ei spagettia. Aika usein juuri väärä ote aiheuttaa kipua imetettäessä.

Vierailija
15/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummelia utareisiis lehemä.

Vierailija
16/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
17/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auta.

Oma maito taitaa olla parasta. Onko vauvan imuote kunnossa?

Vierailija
18/18 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisen ja kolmannen lapsen kanssa meni rinnat rikki pahasti. Tokan kanssa kesti 1kk ja kolmannen kanssa 3kk, ennenkuin paranivat. Sitkeästi vaan imetin, kun lypsämällä ei tullut mitään ja korviketta vauvat ei suostuneet juomaan.

Laitoin Lansinohia tai Bepanthenia joka imetyksen jälkeen, myös yöllä. Kamalaa oli, mutta imetys jatkui ja kolmannen kohdalla jatkuu vieläkin, vaikka poika täyttänyt jo 2v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän