Oko toinen synnytys lähes poikkeuksetta
aina lyhyempi kuin ensimmäinen?Kokemuksia kaivataan :)
Kommentit (14)
Yksinkertaistettuna ensimmäisessä synnytyksessä ensin aukeaa kohdunkaula, sitten avautuu, toisessa nuo tapahtuvat samaan aikaan.
eli ellei vauva ole vähän väärässä asennossa.
Mulla oli ekan ja tokan välillä lähes 10 vuotta ja yhtä pitkiä synnytyksiä.
Mulla oli ekan ja tokan välillä lähes 10 vuotta ja yhtä pitkiä synnytyksiä.
Mulla oli toinen synnytys tosi helppo ja nopea, koska olin synnyttänyt esikoisen vain 2,5 v aikaisemmin.
Kolmas synnytykseni kesti melkein yhtä kauan kuin ensimmäinen, sillä edellisestä synnytyksestä oli 8 vuotta.
Avautumisvaihe 12 tuntia, ponnistusvaihe 2 tuntia.
Toka oli ihanan helppo, ponnistusvaihe 6 min, lapsi 3,8kg.
Kolmas oli vielä helpompi, ponnistusvaihe 9min, lapsi 4,5 kg.
Mutta nämä olivat hyvin peräkkäin, ekassa väliä 1v2kk ja tokassa 1v8kk.
synnytykseni oli kaikista vaikein ja melkein yhtä pitkä kuin ensimmäinenki...
poikkeuksetta ehkä, ei aina. Me oltiin ekan kanssa laitoksella 2,5 tuntia, toiseen meni lähes vuorokausi, meinasivat jo välillä lähettää kotiin... Nyt odottelen jännityksellä kolmatta! =D
Mulla toinen pisin ja kivuliain, vaikkei mitään varsinaisia komplikaatioita ollutkaan. Kolmas helpoin.
eka kesti reilu 5 tuntia ja toka reilu 10 tuntia. Toisessa kesti kyllä monta tuntia ennen ku kunnolla käynnistys. kun vedet meni alkoi kunnon supistelut ja kesti alle 2 tuntia kun vauva oli maailmassa.
Eka 18h
Toka 3,5h
Kolmas 3h
Neljäs 2,5h
eka 6h10min
toka 2h5min
kolmas 3h
Mulla toinen pisin ja kivuliain, vaikkei mitään varsinaisia komplikaatioita ollutkaan. Kolmas helpoin.
Lisäksi kakkonen oli ensin hitain ja piinaavin, altaaseen pääsyn jälkeen aukesin 4cm vartissa, ja sepä oli juhlaa se. Itse ponnistus oli helppoa, kun sitä ei tarvinnut tehdä, vaan kroppa vaan kouristi vauvan sinne veteen.
Minä olen äitini kolmas ja mun synnytys kesti kauemmin kuin muiden. Synnytti mua melkein vuorokauden. Usein se on nopeampi, mutta ei välttämättä. Jokainen synnytys on erilainen, eikä mitään voi yleistää!