Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sami Nathanael? Mielipiteitä?

Vierailija
17.02.2010 |

Mielipiteitä nimestä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami ok, ei varmaankaan kovin yleinen nykyään.

Vierailija
2/8 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt kysyt niin Nathanael on turhan vaikea kirjoittaa ja lausuakin ja Nathaniel-nimisiä pakkaavat yleensä olemaan, siis i:llä. Tuo on joku sinun oma versiosi, tai sitten sinäkään et osaa sitä kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuinka vaan mutta Nathaniel on siis tuo yleisempi englanninkielinen versio. Ei se kauhea nimi ole, mutta minusta hyvin ulkomaalaisperäisen oloinen, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija
4/8 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt kysyt niin Nathanael on turhan vaikea kirjoittaa ja lausuakin ja Nathaniel-nimisiä pakkaavat yleensä olemaan, siis i:llä. Tuo on joku sinun oma versiosi, tai sitten sinäkään et osaa sitä kirjoittaa.

ohis

Vierailija
5/8 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sami ... mites tama nyt sanotaan... nat-ha-na-el Lahti, onko paikalla?"

Mutta siis mun mielesta nimea lapsesi juuri niinkuin haluat alaka valita ahdasmielisyydesta. Itse annoin lapselle englanninkielisen nimen ja nyt kun asutaan (pysyvasti) ulkomailla, niin se on helppo nimi kaikille.

Minun oma nimi sen sijaan on vaikea monille koska siina on 3 vokaalia perakkain (esim. Teea) ja e-kirjain joka siis muuttuu englannissa suomen i-aanteeksi, niin kokoajan ihmiset kysyy miten aannettaa... arrgghh. Tosin Suomessa joutuisin tavaamaan sukunimea eli samapa tuo.

Vierailija
6/8 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista nimeä harvemmin joutuu käyttämään, joten sopiikin olla erikoisempi.

Vierailija
7/8 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä vähän eri paria. Miellän Samin Samuelin kutsuma- tai lempinimeksi. Eli epämuodollinen Sami ja hyvin muodollinen, raamatullinen Nathanael.

Vierailija
8/8 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nathanael 52 Suomessa, Nathaniel 78 suomessa.

Itse laittaisin Samuel Nathaniel tai sitten vain Sami Nathaniel. Taipuu suomalaisen suuhun paremmin.

Oli miten oli niin kivoja nimiä.