Lapsensaannin myötä kaikki ystävät hävisi. YKSINÄINEN
olo kyllä. Yritin pitää itse yhteyttä ystäviini, enkä todellakaan puhunut vain vauvastani. Mutta ei, minua ei enää pyydetty minnekään ja kuulumisia kysytään ehkä kerran puolessa vuodessa. Kaikki ystäväni siis ovat lapsettomia. Mutta olen niin pettynyt ja surullinen. Nyt ajattelen, tai olen alkanut ajatella, että ehkä kukaan ei vaan halua olla ystäväni. Yritin kerran hieroa kaveruutta erään kaukaisesti tutun äidin kanssa mutta hän ei vaikuttanut siltä että haluaisi sen kummemmin ystävystyä. Tiedän, ei ehkä kannattaisi lannistua heti, mutta alkaa tuntua, että kaikilla muilla äideillä on paljon elämää rikastuttavia ystäviä. Olen joku hylkiö :/
Kommentit (3)
tosi säälittävää tuommoinen. harmittaa puolestasi!
itselläkin puolet hävinnyt, mutta kun ajattelen pidemmän päälle, ei minulla ollut mitään yhteistä heidän kanssaan.
käyt kerhoissa, kahviloissa missä käy paljon äitejä, niissä tutustuu helposti, eikä koskaan tiedä jos löytyisi hyviä ystäviä.
hävis kaverit jo siinä vaiheessa kun kerroin odottavani. Kun lopetin polttamisen ja baarissa käynnit niin kaveritkin katosi. Ne pari jotka ovat jääneet ovat lapsettomia ja heille on kovin hankala mistään odotuksen asioista puhua. Sitten on vielä pari kaveria jotka tosin itse ovat juuri saaneet lapsen niin heillä ei ole aikaa. Kun ovat vaan kokoajan vauvan kanssa kotona 4seinän sisällä ja koskaan ei sovi mennä tai tulla kylään.
Joten tiedän todellakin tuon sun yksinäisyyden tunteen. Mun päivät on yksin kotona olemista päivät kun mieskin on töissä. Ankeaahan tämä on. Miettinyt jo että masentuuko tässä ennen kun koko vauva tulee maailmaan..
En tajua vieläkään missä meni vikaan; pidin aktiivisesti yhteyttä ja vaikka kerroin pyydättäessä lapsen kuulumiset, juttelin silti paljon ihan muita juttuja (ja panostin kavereiden kuunteluun). Tarjouduin monta kertaa tulemaan käymään, maksamaan esim. lounaan tms., mutta ketään ei vaan kiinnostanut :/. Silloin harvoin kun joku tuli käymään, eivät huomioineet lastani ollenkaan.