Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua, että soluröykkiöllä voi olla niska.

Vierailija
17.02.2010 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on olemassa kumittomiakin "kumeja" allergikoille. Tehty muovista.

kun nämä erikoiskortsut maksaa enemmän ja lapsiperheen budjetti ei anna myöten.

Niin ja mitä tulee tuohon vahibkoraskausjuttuun niin tokihan olen vastuun ottanut kun olen raskauksia jatkanut mutta johan siinä parisuhde kuin parisuhde kärsii jos elämän täysin seksitöntä pitäisi olla.

Mutta edelleenkin olen sitä mieltä että minulle on sattunut kolme onnellista vahinkoa :)

T:se sama mamma joka herneen nenuun veti

Vierailija
2/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se lapsikin kärsii kuolemastaan. Jotta ei nyt sentään seksi mene ihmiselämän edelle. Ei pitäisi ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä että myönnän senkin että seksi on vapaaehtoista todellakin mutta erittäin tärkeä parisuhteen koossapitävä asia.

Sinä joka käskit minua ottamaan vastuun tekemisistäni

niin huolehdi vaan omasta pikku elämästäsi .

Itse tietenkin raskauden pelossa pihtaat ja ukkos ravaa vieraissa kieli pitkällä.

Vierailija
4/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän av mammat harrasta seksiä kuin max.pari krt kk???

Vierailija
5/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se lapsikin kärsii kuolemastaan. Jotta ei nyt sentään seksi mene ihmiselämän edelle. Ei pitäisi ainakaan.

Moraalisesti en hyväksy keskeytystä mutta Uusi raskaus olisi mulle ja tulevalle vauvalle HENGENVAARALLINEN eli ainoa keino olisi keskeytys vaikka kuinka pahaa tekisi mutta oma henki ja se et olemassa olevat lapset jää ilman äitiä on mun mielestä tärkeintä.

Toivottavasti tää sterilisaatio pitää etten joudu sen tilanteen eteen

T:Herne nenu mamma

Vierailija
6/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän av mammat harrasta seksiä kuin max.pari krt kk???

Harrastaa 2-3 kertaa viikossa :P

Vierailija
7/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa ultraa, joka tehdään rv 10-14 ja samalla voidaan mitata niskaturvotus, niin tässä tietoa rv 10 soluröykkiöstä!:

10. raskausviikko

Alkion paino: 1-2 g

Alkion pituus päästä peppuun (CRL): 23–32 mm

ALKIO

Kymmenennen viikon alussa alkio on seitsemän viikon ikäinen. Tällä viikolla alkion aivoissa voidaan havaita ensimmäiset mitattavissa olevat aivokäyrät. Alkio alkaa liikkua. Liikkeet ovat tahdosta riippumattomia eikä odottava äiti tunne niitä vielä.

Kasvojen piirteet kehittyvät edelleen ja tulevat selkeämmiksi. Korvan sisällä sijaitseva tasapainoelin muodostuu. Tähän saakka alkion silmät ovat sijainneet pään sivuilla ja korvat lähellä suuta, mutta tällä viikolla ne siirtyvät oikeille paikoilleen.

Alkio kasvaa pituutta, lihakset ja rustot muuttuvat kovemmiksi. Eteenpäin nojannut pää nousee pystyasentoon niin, että niska ja kaula tulevat näkyviin. Sisäelimet kehittyvät ja mahalaukku näkyy mustana pisteenä vatsan vasemmalla puolella. Sydän on lähestulkoon valmis ja lyö nopeammin kuin aikaisemmin, keskimäärin 177 kertaa minuutissa.

Tällä viikolla lopullinen munuaispari kehittyy. Käsissä on erotettavissa olkapäät, kyynärpäät, käsivarret ja kämmenet. Jalat kehittyvät hitaammin, mutta viikon loppupuolella näkyvät jo reidet, polvet, nilkat ja jalkaterät. Kämmeniin

Vierailija
8/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin luulin. Mutta nyt olen kuullut, että esim downsikiön voi hyvällä omallatunnolla abortoida, kun oikeastaan on vain solurypäs eikä mitään ihmisentapaistakaan. Mutta kuitenkin viitteitä downiin etsitään niskaturvotuksesta!

Vierailija
9/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt rv 9+1 lapseni ensimmäisiä liikkeitä ultrassa.

Kuitenkin jos nyt tulisin raskaaksi, tekisin abortin 99% varmasti. Tietysti mahdollisimman aikaisin, mutta tekisin. Kyllä mä tiedän mikä ja millainen on vauva, sikiö, alkio miksi ikinä sitä kutsua haluaakin, milläkin viikolla, olen nähnyt lapsiani ultrassa viikolla 4+ (paksuuntuneet limakalvot) 5+ ( pienen pieni nähtävissä oleva viiva) 6+5 (alkio jolla syke, ihan pähkinän näköinen) jne.

Mua on alkanut ahdistaa ja ärsyttää tällä palstalla se, että jos ihminen on uupunut ja raskaus ei ole suunniteltu, silti koko ajan hoetaan, että pidä se vauva, et tule katumaan... mä pidin meidän kolmosen, ja totta kai mä rakastan häntä yli kaiken, mutta enää en itseäni samaan tilanteeseen aja. Meillä on ollut niin raskasta monilla elämän alueilla viimeiset 3 vuotta, ja suurin rasite tässä on ollut tuo kolmas lapsi. Ihan rehellisesti sanottuna näin. Vaikka hän on rakas, ja vaikka uskon, että vielä pari vuotta lisää ja elämämme on mitä mainioimmin mallillaan, en enää aio ajaa itseäni tällaiseen uupumukseen.

Ja siksi toivoisin että ihmisiä oikeasti täällä tuettaisiin siinä elämäntilanteessa missä ovat, rehellisesti ja realistisesti. Itselleni tällä palstalla ei ole ollut vaikutusta lapsen pitämispäätökseen, en asiaa täällä koskaan pohtinut. Oma maailmankuvani on sellainen, että ylipäätään päätös siitä, että JOS vahingossa raskautuisin, niin voisin tehdä abortin, oli suuren sisäisen kamppailun päässä. TOinen vaihtoehto olisi ollut elämä jatkuvassa raskauden pelossa ja kenties mielenterveyden menetys.

Vierailija
10/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun siitä sanoin, niin kätilö totesi hauskasta, että mitäs siellä kuvittelit olevan :) "Alkio" oli siis ihan vauvan näköinen, juoksi kohdun seinää ylöspäin kuin oravanpyörässä, teki kuperkeikkoja ja hyppi.

Vierailija
11/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelyä vaan. Jos joku pystyy oman lapsensa abortoimaan, ei sille päätökselle mitään voi eikä siihen voi kukaan vastaan sanoa. Mutta kyllä täytyy hyväksyä tosiasiat. Ei siellä kohdussa ole solurypästä, vaan ihminen. Ja se ihminen ei sinne kohtuun itsestään tule.Vahinkoraskauksia ei ole olemassakaan.

Vierailija
12/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun siitä sanoin, niin kätilö totesi hauskasta, että mitäs siellä kuvittelit olevan :) "Alkio" oli siis ihan vauvan näköinen, juoksi kohdun seinää ylöspäin kuin oravanpyörässä, teki kuperkeikkoja ja hyppi.

Aika kaukana se vauvasta vielä alkuviikoilla on:) Tai siis onhan se vauva, mutta ei se ihan kuule vauvan näköinen ole. Ellei synnytä alienia.

Vierailija
13/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelyä vaan. Jos joku pystyy oman lapsensa abortoimaan, ei sille päätökselle mitään voi eikä siihen voi kukaan vastaan sanoa. Mutta kyllä täytyy hyväksyä tosiasiat. Ei siellä kohdussa ole solurypästä, vaan ihminen. Ja se ihminen ei sinne kohtuun itsestään tule.Vahinkoraskauksia ei ole olemassakaan.

Se että sulle ei ole käynyt vahinkoraskaus omalle kohdalle ei tarkoita sitä ETTEIKÖ se voisi tapahtua jollekin muulle.

Kaikilla EI yksinkertaisesti sovi jotkut ehkäisyt.Meillä esikoinen oli ainoa suunniteltu.

Kakkonen sai alkunsa kun käytin ehkäisykapselia.Eli oli vahinko raskaus.

Kolmonen sai alkunsa vaikka minulla oli Mirena kierukka.ja eipä tämäkään suunniteltu tapaus ollu.ei sitä kukaan huvikseen kierukkaa laitata.Kierukka siis poistettiin ja raskaus jatkui.

Neljäs sai alkunsa vaikka söin pillereitä ja KYLLÄ otin pillerit ajallaan ja säännöllisesti.

Lääkäri sanoi mulle ettäminä kuulun siihen minimaaliseen prosenttimäärään ihmisiä joihin ei hormoniehkäisyt toimi :( Ja on kumiallergia joten ei siis kortsujakaan voi käyttää

Viidettä ei enää haluta / se olisi myös mun terveydelle riski.Siispä valittiin lopullisempi ehkäisykeino.Nelonen syntyi sektiolla ja siinä samalla laitettiin piuhat poikki.

Jos sterilisaatioita ei olis tehty ja raskaaksi olisin tullut niin aivan varmasti olisin tehnyt keskeytyksen.

T:eräs mamma joka veti herneen nenuun

Vierailija
14/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoraskauksia ei siis voi olla. Jokainen ottaa tietoisen riskin alkaessaan yhdyntään. Seksi ei ole mikään pakollinen asia. Se on täysin vapaaehtoista. (raiskaus tietenkin poikkeus) Herneen vetämisen sijasta, ota vastuu tekemisistäsi.

Vierailija
15/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole mitään epämääräisiä solumöykkyjä, vaan ihan vauvoja kuten kromosomeiltaan ns. normaalitkin!

Vierailija
16/16 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on olemassa kumittomiakin "kumeja" allergikoille. Tehty muovista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi