Aikuisopiskelu ja pari työtä, pienet lapset :)
Tai ei ne lapset enää niin pieniä oo, 3 v ja 5 v.
Opiskelen, kiitettäviä arvosanoja. Teen kahta työtä ja miehellä oma työ. Isovanhemmat ja muut läheiset eivät juurikaan voi auttaa.
Töistäni tuleva palkka on 1500 - 2500 e/kk, miehen palkka 2700 e/kk, mutta opiskelen päätoimisesti. Lapset juuri nyt 3 pv/vko päivähoidossa, muuten hoidetaan itse.
Mitäs aattelet?
Kommentit (9)
itse teen päivätyötä (8-16) ja opiskelen iltaisin ammattikorkeassa ja saa sanoa että vaikka on aika paljon tälle ekalle vuodelle tullut hyväksilukuja niin saa tässä taipua aika paljon ja tehdä tehtäviä kotosalla koulun penkillä istumisen lisäksi. Ensi syksy jo pelottaa, tulee olemaan kaikkein pahin lukukausista...
palkka mielestäni ei liity jaksamiseen mutta meillä molemmat tienaa yli 3000, lapsia on 1 (5,5v) ja on 5 pv/vko päiväkodissa (syystä että tuon ajan olemme molemmat päivätyössä)...
Paitsi et lapsia neljä ja miehellä parempi palkka, mulla huonompi, ja lapset on 5 pv viikossa päiväkodissa.
Opiskelun ja työnteon yhditäminen on yllättävän helppoa.
Tai ei ne lapset enää niin pieniä oo, 3 v ja 5 v.
Opiskelen, kiitettäviä arvosanoja. Teen kahta työtä ja miehellä oma työ. Isovanhemmat ja muut läheiset eivät juurikaan voi auttaa.
Töistäni tuleva palkka on 1500 - 2500 e/kk, miehen palkka 2700 e/kk, mutta opiskelen päätoimisesti. Lapset juuri nyt 3 pv/vko päivähoidossa, muuten hoidetaan itse.
Mitäs aattelet?
Minkälaiset työt ja työajat sinulla on? Mitä opiskelet ja missä? Kuinka paljon aikaa menee kotona opiskeluun? Minkä verran ehdit viettää aikaa lastesi kanssa?
olet vain ja ainoastaan heitä varten, tekemättä mitään muuta suoritusta samalla?
olet vain ja ainoastaan heitä varten, tekemättä mitään muuta suoritusta samalla?
Sillä nyt toisenkin työn tultua mukaan kuvioon minulla on tosi vähän aikaa pelkästään omille lapsilleni.
Lohdutan itseäni tilanteen määräaikaisuudella. Kesällä teen vain toista työtäni kotona, on loma opiskelusta ja lapset saavat olla myös koko kesän lomalla (2,5 kk). Siitä en luovu.
Joku kysyi tuntimääriä: toinen työni on kotona, se on sellaista luovimista vaan, ei mitään kovin rankkaa (ja mieskin voi hoitaa sen). Keikkatyötä teen sit iltaisin ja viikonloppuisin, tunteja tulee n. 120 h/kk.
Ja vuoden päästä pitäisi olla paperit tästä opiskelusta taskussa. Tällä erää vain kouluasteen tutkinto, vaihdoin alaa ja hankin koulutuksen siihen työhön jota teen.
ap
Sillä nyt toisenkin työn tultua mukaan kuvioon minulla on tosi vähän aikaa pelkästään omille lapsilleni.
Lohdutan itseäni tilanteen määräaikaisuudella. Kesällä teen vain toista työtäni kotona, on loma opiskelusta ja lapset saavat olla myös koko kesän lomalla (2,5 kk). Siitä en luovu.
Joku kysyi tuntimääriä: toinen työni on kotona, se on sellaista luovimista vaan, ei mitään kovin rankkaa (ja mieskin voi hoitaa sen). Keikkatyötä teen sit iltaisin ja viikonloppuisin, tunteja tulee n. 120 h/kk.
Ja vuoden päästä pitäisi olla paperit tästä opiskelusta taskussa. Tällä erää vain kouluasteen tutkinto, vaihdoin alaa ja hankin koulutuksen siihen työhön jota teen.
ap
minulla on edessä koulua vielä ainakin 2 vuotta, ensi syksy erittäin tiukkaa opiskelua ja katsoin juuri ensi jakson (kevään viimeinen) lukujärjestystä: 3 päivänä menen suoraan töistä koululle jossa olen 20.30 asti (eli 8-20.30 päivä kun lasketaan koulu + työpäivä). Tähän päälle tulee jokaisesta kurssista tehtävät harjoitustyöt jotka pitää tehdä omalla ajalla. Maanantai sentään on hyväksiluettu suurilta osin (siellä vain yksi valinnainen kurssi) ja perjantaisin ei meillä ole opetusta...
Itsekin lohdutan itseäni tuolla väliaikaisuudella, kotona ei paljon ehdi noina kolmena päivänä viikossa olemaan. Mutta kunhan ensi syksyn rämmin läpi niin sitten helpottaa jo hieman.
Uuden oppiminen ihastuttaa aina, vaikka keljuttaakin se vaihe kun pitää opetella :)
Mulla on tosiaan helppoa, kun on vaan kouluasteen tutkinto. edellinen koulutus on nykyisin AMK-tasoinen, mulla siis ylempi opistoaste. sosiaalialaa opiskelen nyt.
Ja alkaa olla voiton puolella, vaikka onhan tuota matkaa vielä maaliin minullakin. Parhaiten pääsee aina eteenpäin, kun ei liikoja ajattele, pakertaa vaan osa kerrallaan.
Miehen ansiota on iso osa siitä että pystyn ja jaksan. Se on antanut nyt mulle tilaa tuusata ja touhuta. sit kun opinnot on paketissa, niin taitaakin olla miehen vuoro mennä urallaan eteenpäin ;)
Paitsi et lapsia neljä ja miehellä parempi palkka, mulla huonompi, ja lapset on 5 pv viikossa päiväkodissa.
Opiskelun ja työnteon yhditäminen on yllättävän helppoa.