Menossa kaverin lapsen ristiäisiin, minkä arvoinen lahja?
En ole siis kummi ja emme ole bestiksiä vaan ihan suht hyviä kavereita.
Kommentit (10)
lahjaa, jonka arvo olisi edes puolet tuosta...
olimme juuri kummeja ja lahjamme oli noin 130 euron arvoinen.
Ostat mitä haluat antaa, niin kuin aina lahjoessa.
Itse oon vieny kavereille sairaalaan esim. bodyn ja jonkun lelun (esim. kylpyleluja) vauvalle (arvo n. 15 e) ja äidille lakuja ja lukemista.
Vie vaikka joku lorukirja/vaate/muumilusikka tms.
Eli vastaus, mun mielestä sopiva lahja 10-20 e, ja jos oot oikein rahoissas ja löydät jotain huippukivaa, niin sitten enemmän.
oikeestaa sillä hinnalla ei mun mielestä oo merkitystä ollenkaan, jos löydät jotain just sille vauvalle ihanaa, jotain missä tunnetta/huumoria niin osta pois vaikka olis kuinka edullinen. tärkeintä että muistaa ja plussaa siitä jos lahjassa on "sitä jotakin". (viittaan siihen että jos olet vauvan äidin kanssa hyvä kaveri, tunnet varmaan äidin maun tai teillä on jotain "omia juttuja" mikä saattaa näkyä vauvan lahjassa)
kastelahjaksi olen vienyt (jos en siis kummi) esim. jonkin kivan taulun (suojelusenkeli tms.), kynttilänjalan (Partylitellä ihania enkeleitä), muumimukin- ja lautasen (ihan niitä posliinisia). Sen sijaan olin vähän närkästynyt kerran, kun vein kummilapselle kummilusikan, ja vauvan mummo oli ostanut samanlaisen...
jotain niin ei ristiäissiin "tarvi", mutta tämä tapa onkin vain lähipiirin. miehen suvussa sit jotain tosi kallista..
veisin jotain parinkympin paikkeilla, vaikka sellasen kukkajutun josta jää joku kippo muistoksi.
kastelahjaksi olen vienyt (jos en siis kummi) esim. jonkin kivan taulun (suojelusenkeli tms.), kynttilänjalan (Partylitellä ihania enkeleitä), muumimukin- ja lautasen (ihan niitä posliinisia). Sen sijaan olin vähän närkästynyt kerran, kun vein kummilapselle kummilusikan, ja vauvan mummo oli ostanut samanlaisen...
kummilusikkaa. Hyvin riittää. Onhan mulla 24 samanlaista haarukkaakin, kyllä pari samanlaista lusikkaa menee helposti.
Minusta tärkeintä on että vie jonkun kivan muiston päivästä, ei lahjan arvo.
Itse en äitinä pidä että lapsi saa jonkun bodyn tai muuta vaatetta: saman kokosia on jos on ennestään lapsia, ostanut/saanut ennen syntymää, osa tuo vauvan vaatetta kun näkee ekan kerran lapsen.. Pari kertaa niitä vaatteita ehtii käyttää ja sitten pienet. Tartteeko ne sitten säästää? ;)
voit viedä esim. satukirjan, lastenmusiikki-CD-levyn, kukkia, lelun, jonkin vaatteet tms. ihan oman valintasi mukaan. Kummilahjan nyt kuitenkin oletan pyörivän hinnaltaan satasen molemmin puolin, mutta ei sekään turhan tarkkaa ole. Tärkeintä on ajatus ja se, että tulet paikalle.
lapsistamme ei ole saanut sellaista lahjaa (en pitäisi esillä). Taulut ovat pelottavia ja mauttomia!
olimme juuri kummeja ja lahjamme oli noin 130 euron arvoinen.