Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Suurtragedia, joka on jäänyt mieleesi erityisesti

Vierailija
16.02.2010 |

Kaikki on varmasti jääneet mieleen, mutta mikä kosketti erityisesti ja miksi?

Missä oli, kun kuulit uutisen ja miten reagoit??

Esim. tsunami, kouluammuskelut, haiti yms.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ensimmäinen uutinen jonka kunnolla muistan ja tajusin.

Vierailija
2/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakokauhu sillä laivalla järkyttää edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan selvästi kun kuulin siitä aamulla radiosta, vaikka olin vasta ala-asteella.

WTC, tsunami ja kouluammuskelut oli sellaisia, joiden suuruutta ei tajunnut heti vaan pikkuhiljaa. Niistä ei ole niin selkeää muistoa siltä hetkeltä, kun kuuli ensi kerran.

Vierailija
4/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerralla ihan yhtä vaikeaa.

Vierailija
5/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosketti henkilökohtaisesti.

Vierailija
6/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerralla ihan yhtä vaikeaa.

Tää oli hyvä.

Vierailija
7/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä Estonia on jäänyt syvästi mieleen. Asuin ulkomailla tuohon aikaan ja asiasta uutisoitiin sielläkin hyvin laajasti.

Vierailija
8/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siloin vasta lapsi, mutta muistan ne ruumisarkut kirkossa.

Estonia -- en saanut myrskyn takia unta, katto kolisi. Menin kamalan aikaisin töihin, ja kuulin vahtimestarilta.

WTC -- lapsen ekat synttärit juhlittiin uutisten lomassa, onneksi lapsi oli niin pieni.

Vierailija
9/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin uutisesta kun mieheni soitti Tukholmasta ja kertoi asiasta.

Kosketti erityisesti siksi, että olin tuohon aikaan laivayhtiössä töissä, ja itsekin aikoinaan tuolla laivalla kulkenut (sekä Vikingin että Siljan lipun alla).

Vierailija
10/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme tuolloin Ruotsissa ja olin yläasteella. Olin juuri jättämässä lapsuutta taakse ja maailman "pahuus" alkoi konkretisoitua. Palmen murha kosketti koko kansaa syvästi, hän oli pidetty mies ja rauhan symboli Ruotsissa. Ennen en ollut kynttilä- ja ruusumeriä kadulla nähnytkään. Tsernobylin laskeumat uutisoitiin Ruotsissa aivan erilaisin äänenpainoin kuin Suomessa. Tuntui silloin, että Suomi oli melkoisen sensuurin alla ja suuronnettomuus painettiin villaisella.

Vierailija
11/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia, tsunami, Konginkankaan bussiturma, Myyrmanni, Rissalan lento-onnettomuus. Sitten oli se puolustusvoimissa sattunut onnettomuus, missä sotilaita hukkui kun joku kuljetusalus vajosi pohjaan joskus 1990? Mies oli samaan aikaan armeijassa ja se tuntui kauhealta tapaukselta.

Vierailija
12/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti 9/11

Vierailija
13/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin silloin ja olin n. 20 v. Järkytyin heti aamusta kun sattumalta laitoin television päälle. Ihmettelin sitten kun se ei ollutkaan ainoa puheenaihe opistolla.

Tsunamista taas tulee mieleen katastrofin lisäksi oma henkkoht elämä ja suhde, joka pian tsunamin jälkeen loppui. Aki Sirkesalon musiikki tuo myös tapahtuneen aina mieleen.

Vierailija
14/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt mieleen.

Vierailija
15/15 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli parin kuukauden vanha, ja usein valvoskeltiin hissukseen yöllä. Istuin monesti olohuoneessa sohvalla imettämässä kauniin joulutähden valossa, ja vilkaisin samalla eksti-tv:tä. Yö toisensa jälkeen kohoava menehtyneiden määrä tuntui hirveältä. Ja pieni, ensimmäinen, suloinen vauva niin konkreettiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä